TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Spółki PKP będą płacić za używanie logo

Polskie Koleje Państwowe mają znaną markę i dlatego też chcą na niej zarobić. Aż osiem z dziewięciu kolejarskich firm ma dawać pieniądze za używanie skrótu PKP.


Według Pulsu Biznesu, PKP nie ma na rynku dobrej marki. Kojarzy się ze złym stanem dworców i pociągów, a także z licznymi opóźnieniami. Pomimo to, PKP Intercity chce zachować ten człon swojej nazwy.

Ciekawostką jest fakt, iż kilka lat temu PKP Intercity przeprowadziły badania wśród podróżnych, dając im do wyboru dwie nazwy: samo Intercity oraz Intercity poprzedzone literami PKP. Zdecydowanie wygrała pierwsza opcja.

Jednak przewoźnik zapowiedział, iż szyldu nie zmieni i będzie płacił za wykorzystywanie skrótu PKP, ponieważ zamierza nazwę PKP Intercity wpisać do strategii spółki, którą obecnie przygotowuje.

Zarząd PKP zamierza wprowadzić opłaty za wykorzystywanie skrótu przez spółki, które należą do grupy. Pomysł ten rozważano już kilka lat temu. Michał Wrzosek, rzecznik grupy wyjaśnia - Opłata korporacyjna pobierana jest w wielu dużych przedsiębiorstwach. W przypadku PKP nie chodzi tylko o świadczenia za używanie logo czy skrótu literowego, ale również usługi, np. marketingowe za granicą, jakie na rzecz spółek córek świadczy spółka matka. PKP utrzymują sześć przedstawicielstw zagranicznych, które działają na rzecz wszystkich spółek.

Obecnie pod wspólnym szyldem PKP działa kilka różnych podmiotów. Są to przewoźnicy pasażerscy i towarowi, firma energetyczna, deweloperska, operator sieci kolejowej i jeszcze kilka innych.

Według Michała Wrzoska, odbiór logo kolei państwowych jest różny przez różnych klientów. Wśród podróżnych nie jest on dobry, jednak PKP to nie tylko przewóz osób, ale też biznesy na innych rynkach. Rzecznik PKP zaznacza - Kolejowe korzenie na pewno pomagają w kontaktach z dużymi firmami zainteresowanymi wspólnymi przedsięwzięciami deweloperskimi. PKP są graczem na rynku nieruchomości.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP Polskie Koleje Państwowe logo znak marka opłata Adrian Furgalski Intercity szyld Michał Wrzosek skrót


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję