Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
- Rezydent do Chorwacji i Czarnogóry poszukiwany
- Animator hotelowy :)
- Przewodnik w Oliwiarni KRETA GRECJA
- Specjalista/tka ds turystyki
- Nocny/a Recepcjonista
- Specjalista ds. Turystyki / Doradca Klienta
Darmowy dostęp do internetu na lotniskach?
Aż 90% lotnisk - podaje magazyn branżowy "Airline Business" - zamierza w ciągu najbliższych 2 lat udostępnić oczekującym pasażerom darmowy dostęp do internetu WiFi.
Chęć zainstalowania szerokopasmowego dostępu do internetu deklaruje 75% ankietowanych portów. Pozwoliłoby to na zaoferowanie pasażerom zaawansowanych usług teleinformatycznych, takich jak telefonia internetowa (VoIP).
Połowa ankietowanych chce utworzyć na terenach swoich lotnisk informatyczne kioski samoobsługowe. Deklarują chęć ich utworzenia w przeciągu najbliższych 2 lat. Kioski miałyby dostarczać podróżnym informacji o liniach lotniczych, lotach, cenach biletów oraz o usługach dostępnych na terenie portu lotniczego.
Ponad 1/3 ankietowanych jest zainteresowana wdrożeniem biometrycznego systemu identyfikacji na stanowiskach kontroli lotów i odpraw pasażerów, ale przeznacza na to cztery lata.
Lotniska nie są natomiast zainteresowane nowoczesnymi technikami identyfikacji i znakowania. Tylko 6% portów lotniczych chce wdrożyć znaczniki radiowe RFID, wspomagające kontrole i identyfikację bagażu w ciągu roku. Natomiast aż 80% lotnisk nie wdroży ich wcale.
Pomimo tak wielkich chęci wdrażania rozwiązań informatycznych lotniska nie mają żadnej strategii rozwoju w tym kierunku. Jako główną tego przyczynę podawano brak zgody w firmach (25% ankietowanych), natomiast 20% lotnisk wymieniło problemy z budżetem.
"Airline Business" podaje, że na brak strategii wdrażania rozwiązań informatycznych wskazuje także fakt, iż według sondażu, obsługa, utrzymanie i serwis infrastruktury IT jest w portach lotniczych tym elementem, który najczęściej podlega outsourcingowi; aż 37 proc. ankietowanych firm przekazało ten dział do zewnętrznej spółki, pozyskanej najczęściej w czasie przetargu i nie mającej zwykle nic wspólnego z lotnictwem.
Aż 90% portów lotniczych planuje w tym roku utrzymanie lub zwiększenie wydatków na informatykę.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział dla turystów:
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
LOT zapowiada nowe połączenie z
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
eSky chwali się tańszymi
Turystyka głównym filarem
Wakacje w Polsce - gdzie i za
Kiwi.com wyda 70000 EUR na promocję taniego
Pomimo problemów Polacy chcą
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach
Nowy Orbis Travel rozpoczyna działalność ze zmienioną ofertą
Turysto, nie kupuj łososia w Tajlandii!
Firma Precursor rozpoczęła sprzedaż agencyjną kolonii i obozów
Awaria samolotu - 135 pasazerów uziemionych
Dolina Stubai rusza na podbój Polski
Remont największego hotelu kongresowego nad Adriatykiem
Niebezpieczna kąpiel w rzekach Beskidów
Prywatny przewoźnik nie dostał zgody na kursy, bo byłby konkurencją PKS i Sindbada
Toruń: pierwszy francuski hotel B&B w Polsce