TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Strategia Lufthansy

Lufthansa skoncentruje działalność w Polsce na rozwoju usług w regionalnych portach lotniczych. Ponad 50% przychodów Lufthansy w Polsce w 2004 r. wygenerowano poza Warszawą.

Polska oraz Chiny i Indie zostały uznane za rynki strategiczne dla Lufthansy, na których przewoźnik będzie inwestował i poszerzał swoją ofertę. Pierwszym krokiem w procesie intensyfikacji obecności Lufthansy w Polsce było wprowadzenie w letnim rozkładzie lotów 2004 r. połączeń z trzech nowych miast w Polsce: Gdańska, Krakowa i Poznania. W roku bieżącym kontynuowano tę strategię poprzez dodanie do siatki połączeń dodatkowych lotów z Krakowa i Wrocławia.
Według nowego Dyrektora Generalnego Lufthansy w Polsce Thorstena Bohga, linia planuje do 2008 r. oferować loty z około 8 lotnisk w Polsce. Obecnie Lufthansa sprawdza możliwości poszerzenia oferty lotów z Łodzi i Bydgoszczy.
"Polska, z liczbą ludności sięgającą niemal 40 milionów i dynamicznie rozwijającym się rynkiem lotniczym, jest ważnym krajem dla każdej linii lotniczej działającej w Europie Środkowej i Wschodniej. W ubiegłym roku liczba pasażerów Lufthansy obsłużonych na trasach pomiędzy Polską i Niemcami zwiększyła się o 26%. Dowodzi to, że nasza strategia inwestowania w Polsce jest bardzo skuteczna i z pewnością będziemy ją kontynuować" - powiedział Thorsten Bohg, nowy Dyrektor Generalny Lufthansy w Polsce.
Lufthansa będzie dalej rozwijać usługi w regionalnych portach lotniczych w Polsce. W 2004 r. ponad 50% przychodów jej polskiego oddziału pochodziło spoza Warszawy. Thorsten Bohg prognozuje bardzo znaczący wzrost ruchu lotniczego pomiędzy polskimi regionalnymi portami lotniczymi, a Niemcami w ciągu najbliższych kilku lat. "Naszym zdaniem polski rynek lotniczy powiększy się o około 10-15 procent w tym roku i będzie to najwyższy wzrost w Europie Środkowej i Wschodniej. Sytuacja ta stwarza wiele możliwości rozwoju dla wszystkich linii lotniczych działających w Polsce i Lufthansa chciałaby z tego skorzystać" - dodał Thorsten Bohg.
Lufthansa jest obecna w Polsce od 1971 r. i jest najaktywniejszym zagranicznym przewoźnikiem na polskim rynku. W 2004 r. miała miejsce największa ekspansja linii w jednym kraju w historii Lufthansy: przewoźnik uruchomił połączenia z 3 nowych polskich portów, zwiększając jednocześnie liczbę połączeń oferowanych z Polski o 25%. Obecnie wspólnie z partnerem z sojuszu Star Alliance - PLL LOT oraz Lufthansa Regional, linia oferuje 283 połączenia tygodniowo na trasach z Polski do Niemiec.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Lufthansa w Polsce Polska Bydgosz Gdańsk Kraków Wrocław strategia linii lotniczych Lufthansy tanich loty thorsten bohg gdańsk-kraków lot Krakow regionalnych lotniczych Thorsten Bohg polski rynek lotniczy Regional gdansk do z




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję