Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
Trasa Berlin - Wrocław w 3 godziny i 39 minut?
- Dwie godziny krócej można by jechać z Wrocławia do Berlina, gdyby pociąg jechał inną trasą. Takie wnioski płyną z opracowania niemieckiej firmy IPG, dla senatu stolicy Niemiec - informuje "Słowo Polskie Gazeta Wrocławska".
Obecnie podroż ze stolicy Dolnego Śląska do Berlina odbywa się przez Poznań i trwa 5 godzin i 36 minut. Jak wynika z obliczeń Niemców tracimy prawie dwie godziny, bez dodatkowych nakładów pieniężnych czas podróży można by było skrócić do 3 godzin i 39 minut.
Taka szansa istnieje dzięki remontowi trasy Wrocław - Legnica - Węgliniec. Jak podaje Jerzy Dul, dyrektor wrocławskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe, remont ten skończy się w przyszłym roku.
- Po swojej stronie zrobiliśmy wszystko, co trzeba. Remontujemy magistralę do granicy, która pozwala pociągom na jazdę z prędkością 160 kilometrów na godzinę - mówi Grzegorz Roman, dyrektor departamentu architektury i rozwoju we wrocławskim magistracie. - To Niemcy są opóźnieni i muszą wyremontować tory po swojej stronie. - dodaje.
Pomiędzy Węglińcem a Horką nie istnieje zelektryfikowana trasa, stąd też trzeba tam użyć lokomotyw spalinowych. - Niemcy kupili dwadzieścia takich składów, ale dziś są im one niepotrzebne. Jeden nawet wydzierżawili Włochom - opowiada Roman.
Do remontu kwalifikuje się także odcinek między Horką a Cottbus. Ale tu tory są dobre. Remont odcinka mógłby umożliwić skrócenie czasu przejazdu na trasie Wrocław Berlin o kolejną godzinę, czyli do 2 godzin 39 minut.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Z wrocławia do Berlina w 3.40h?
[2007-04-20 00:37 91.94.166.*]
moim zdaniem nie można zgodzić się z twierdzeniem opisanym przez gazetę, jakoby prowadzenie poc. posp. czy ic relacji wrocław-berlin przez legnicę-węgliniec-horkę-cottbus jest korzystnym rozwiązaniem, albowiem istnieje krótsza o około 22 km trasa przez legnicę-żagań- forst-cottbus (dawna magistrala z małą ilością łuków i wzniesień). stoję na stanoisku, iż gruntowna modernizacja (rewitalizacja) trasy przez żagań-forst byłaby znacznie korzystniejsza niż prowadzenie pociągów trasą okrężną przez węgliniec-horkę.#z poważaniem julian k. z poznania# odpowiedz »
Z wrocławia do Berlina w 3.40h?
[2007-05-13 18:56 91.94.170.*]
uu odpowiedz »
Z wrocławia do Berlina w 3.40h?
[2007-04-25 05:15 87.96.98.*]
podkreslam, ze sugerowana w gazecie, trasa z wroclawia do berlina przez wegliniec-horke-cottbus wynosi ok.347 km, z tego tylko 150 km lezy po stronie polskiej, a 197 po niemieckiej. Zaś trasa wroclaw-berlin przez zagań-forst-cottbus jest w ogóle o ok. 20 km krótsza i wynosi ok. 327 km, z czego aż 190 km leży po stronie polskiej, i tylko 137 po niemieckiej stronie ! Miejscowosci przez które biegną wazne szlaki komunikacyjne rozwijają się szybciej i prężniej... Zatem oczywistym jest ze niemieckie firmy badawcze sugerować będą taki przebieg magistrali, aby jak najdłuższy jej odcinek (modernizacja za srodki unijne) znalazl sie w granicach Niemiec, i szkoda ze przedstawiciele polscy tak latwo tu ulegli i nie forsują opcji przez zagań-forst.{Julian K.z Poznania} odpowiedz »
Zmodernizujmy najkrótszy tor dla InterCity
[2008-04-17 21:10 81.168.228.*]
Dziwią mnie opracowania niemieckiej firmy IPG. Fajnie, że linia E30 z Wrocławia do Węglińca jest w coraz lepszym stanie ale nie widzę sensu robienia połączeń ekspresowych z Berlina do Wrocławia przez Węgliniec. Najmądrzejszym wyjściem dla zapewnienia przyzwoitego czasu przejazdu z Wrocławia do Berlina byłoby zmodernizowanie odcinka Legnica - Forst przez Żagań i Żary. Jeszcze w miarę dobrym rozwiązaniem byłoby zrobienie linii ekspresowej z odcinka CE 59 między Rzepinem a Wrocławiem przez Zieloną Górę i Głogów. Jeśli założymy, że pociągi miałyby jeździć przez Horkę to można równie dobrze z Węglińca ekspresy kierować przez Żary do Forst i Cottbus na Berlin (tańszy jest remont torowiska z Węglińca do Forst przez Żary niż z Legnicy przez Żagań i Żary do Forst). Ale powtarzam, to wszystko są rozwiązania zastępcze. Na chwilę obecną warto zainwestować przynajmniej w jeden tor wiodący najkrótszą trasą przez Żagań i Żary. odpowiedz »
Zmodernizujmy najkrótszy tor dla InterCity
[2008-05-20 16:06 83.18.226.*]
zmodernizujmy cokolwiek !!!!! odpowiedz »
Zmodernizujmy najkrótszy tor dla InterCity
[2010-03-31 11:10 83.22.223.*]
Absolutna racja! Do 1039roku ekspers "LATAJĄCY ŚLĄZAK" pokonywał tę trasę w ok 3h30' osiągając miejscami prędkość 160 km/h !!! Pozdrawiam.
A była to linia Wrocław- Bytom.
Zróbmy cokolwiek aby było przynajmniej tak dobrze jak było baaardzo dawno temu.
Pozdrawiam
Andrzej Koczuła odpowiedz »
Zmodernizujmy najkrótszy tor dla InterCity
[2010-03-31 11:06 83.22.223.*]
Absolutna racja!
Do 1039roku ekspers "LATAJĄCY ŚLĄZAK" pokonywał tę trasę w ok 3h30' osiągając miejscami prędkość 160 km/h !!!
Pozdrawiam
ko_czis odpowiedz »
Z wrocławia do Berlina w 3.40h?
[2010-03-31 11:16 83.22.223.*]
Absolutna racja! Do 1039roku ekspers "LATAJĄCY ŚLĄZAK" pokonywał tę trasę w ok 3h30' osiągając miejscami prędkość 160 km/h !!! A była to trasa z Warocławia do Bytomia i miejscami pociąg ten osiągał prędkość 160km/h. Przynajmniej doprowadźmy do stanu z tamtych czasów.
Pozdrawiam
ko_czis odpowiedz »Z wrocławia do Berlina w 3.40h?
[2010-03-31 11:19 83.22.223.*]
Poprawiam pomyłkę w dacie: expres "Latający Ślązak" kursował na trasie z Berlina do Bytomia przez Wrocław do 1939 roku!
ko_czis odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Międzynarodowe Spotkania z Kulturą Żydowską w Sopocie
Hilton zbuduje w Polsce siedem nowych obiektów
Trasa kolejowa Warszawa-Kraków odblokowana
20 proc. Polaków nie jest niezadowolonych ze swojego urlopu!
Lotnisko nad Dunajcem już za 4 lata?
Z Babimostu do Warszawy przez Bydgoszcz
Według biura Pegas Touristik 11 godzin czekania na lot to niedużo!
Postawiono zarzuty w sprawie zabicia niedźwiadka w Tatrach
Komisji Europejskiej nie podoba się polsko-ukraińska umowa o ruchu przygranicznym
Zmiana numeru telefonu Austriackiego Ośrodka Informacji Turystycznej
Lekkomyślni turyści sami zapłacą za akcje ratownicze w górach?
Sheraton Kraków ma nowego zastępcę dyrektora generalnego
Orbis nie wypłaci akcjonariuszom dywidendy z zysku za rok 2008
W Kruszynianach będzie można przenocować w tatarskiej jurcie!
Coraz więcej restauracji na Rynku Głównym w Krakowie
W dobie internetu warto dbać o dobrą opinię klientów!
Costa Coffee otworzyła swój pierwszy bar kawowy w Warszawie
Jak zostać nauczycielem hotelarstwa, gastronomii, obslugi ruchu turystycznego?