Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
Zobacz także
Testowy pokój 4* Qubus Hotel Katowice gotowy
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
Leonardo Royal Warsaw powiększy się o 184 pokoje
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci Marriott
Święta poza domem nie są już problemem
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Co zrobić gdy gość nie chce zapłacić za pokój lub niszczy mienie hotelowe?
Właściciele hoteli spotykają się z różnymi przypadkami prowadząc swoje obiekty. Zdarza się, że goście nie chcą zapłacić za wynajęty pokój. Czasami dochodzi też do przypadkowego zniszczenia mienia hotelowego lub wyrządzenia szkody pod wpływem alkoholu - czytamy w serwisie Money.pl artykuł aplikanta radcowskiego, Matusza Mrzygłoda.
Jakie prawa ma w tej sytuacji hotelarz?
Wynajmując pokój, właściciel obiektu zakłada, że po wyjeździe gości pomieszczenie będzie w takim samym stanie jak przed ich przyjazdem. Jednak czasami pokoje i sprzęty hotelowe są niszczone. Wówczas właściciel obiektu ma prawo żądać zapłaty odszkodowania z tytułu wyrządzenia szkody.
Podczas odbierania pokoju, właściciel hotelu lub inna osoba przez niego wyznaczona, powinna sprawdzić stan pomieszczenia i znajdujących się w nim przedmiotów. W przypadku stwierdzenia szkody przy zdawaniu pokoju, łatwiej uzyskać odszkodowanie. W sytuacji, kiedy szkoda zostanie stwierdzona po opuszczeniu hotelu przez gości, jej udowodnienie będzie znacznie trudniejsze.
Jeżeli gość hotelowy odmawia naprawienia szkody, wówczas właściciel obiektu może wystąpić na drogę sądową.
W hotelach często dochodzi do niszczenia mienia przez gości, którzy są pod wpływem alkoholu. Jeżeli służba hotelowa nie jest w stanie uspokoić takiego gościa, wówczas najlepiej wezwać ochronę hotelu lub policję. W takich przypadkach obsługa hotelu nie powinna sama używać siły fizycznej w celu uspokojenia gościa, gdyż może im zostać zarzucone naruszenie nietykalności cielesnej klienta. Działanie takie może skutkować odpowiedzialnością odszkodowawczą właściciela hotelu za szkody, które poniósł gość wskutek działania obsługi hotelu. Dodatkowo klient będzie mógł też zażądać zasądzenia na jego rzecz zadośćuczynienia za doznaną krzywdę.
Więcej uprawnień mają pracownicy, którzy są zatrudnieni w ochronie hotelu. Ustawa o ochronie osób i mienia mówi, że mogą oni użyć środków przymusu bezpośredniego w postaci np. siły fizycznej aby obezwładnić klienta lub użyć kajdanek. Jednak użyte środki muszą odpowiadać potrzebom wynikającym z zaistniałej sytuacji i powinny być niezbędne, aby osiągnąć podporządkowanie się wezwaniu do określonego zachowania.
Niektórzy goście hotelowi odmawiają zapłaty za pobyt, tłumacząc się otrzymaniem niedostatecznej jakości usług. W takiej sytuacji właścicielowi hotelu przysługuje roszczenie o zapłatę za wynajem pokoju. Jeżeli klient nie chce uiścić umówionej sumy za pobyt w hotelu, właściciel po uprzednim pisemnym, przedsądowym wezwaniu do zapłaty, może wystąpić z powództwem o zapłatę. Wówczas sąd bada czy zarzuty przedstawiane przez klienta są uzasadnione. Klient musi sam udowodnić, że hotel nie spełnił warunków zawartych w umowie.
Money.pl zaznacza, iż w momencie odmowy zapłaty za wynajem pokoju, właścicielowi przysługuje prawo zastawu na tzw. rzeczach wniesionych, czyli na rzeczach, które podczas korzystania przez gościa z usług hotelu znajdują się w obiekcie lub poza nim, ale zostały powierzone właścicielowi hotelu lub osobie u niego zatrudnionej lub też umieszczone w miejscu przez nich wskazanym.
Autorem interpretacji jest Mateusz Mrzygłód z kancelarii BSO Prawo & Podatki Bramorski Szermach Okorowska we Wrocławiu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Jakie prawa ma hotelarz?
[2008-09-11 20:30 83.4.163.*]
wazne## odpowiedz »
Jakie prawa ma hotelarz?
[2015-09-03 16:20 46.175.44.*]
dobry artykuł, jak mało który w necie odpowiedz »
Jakie prawa ma hotelarz?
[2018-07-12 15:46 83.23.250.*]
Czyli każdy gość praktycznie jest nietykalny, i może zrobić każda szkodę, a my możemy bezradnie na to patrzeć. Za takie rady prawnika to ja dziekuję, nie mam czasu, zdrowia i pieniedzy na takie dochodzenie swoich praw. odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Krakowski Hotel Orient w rękach Geovity
Nowe władze wojewódstwa chcą zabrać bydgoskiemu lotnisku pieniądze na rozwój
Ostatnie tygodnie tarasu widokowego na Okęciu
Hiszpania: w wyniku wypadku autokaru zginęło 9 fińskich turystów
Wizz Air z nowym Contact Center
Kto jest odpowiedzialny za katastrofy lotnicze?
ULC: polskie porty lotnicze w 2007 odprawiły o 1/4 pasażerów więcej niż w 2006
Nowy dworzec PKS w Toruniu jeszcze w tym roku
Ile i na co wydają w Polsce obcokrajowcy?
edom.pl wchodzi na polski rynek!
Olsztyński Star-Turist będzie zaopatrywał w wizy do Rosji
Poznań w tym roku to wielki plac budowy
Renifery w Drzewinie - nowa atrakcja turystyczna na Pomorzu
Nie ma już uczciwych biur podróży?
Na Okęciu stanie luksusowy hotel - 78 pracowni chce go zaprojektować
Kraków: zmodernizowali ulicę od Bulwarów Wiślanych do Fabryki Schindlera