Najlepszy Produkt Turystyczny 2009 to...
Co roku w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny 2009 zorganizowanym pod szyldem Polskiej Organizacji Turystycznej głosują także internauci.
Konkurs został rozstrzygnięty w listopadzie. Spośród kandydatów zgłoszonych do Certyfikatu POT 2009 blisko jedna trzecia internautów wybrała Międzyrzecki Rejon Umocniony - Podziemne Trasy Turystyczne.
Jest to rozbudowany, ponad trzydziestokilometrowy system tuneli podziemnych w województwie lubuskim. To jedyny taki obiekt fortyfikacyjny, który zachował się w dobrym stanie do dnia dzisiejszego. Został wybudowany zgodnie z niemiecką ideą frontu fortecznego (Festungsfront); w ocenie specjalistów rozwiązaniami technicznymi przewyższający Linię Maginota.
Odwiedzający region lubuski mają możliwość zapoznania się z historią pogranicza polsko-niemieckiego w okresie międzywojennym oraz technicznymi możliwościami fortyfikacji stałych z okresu przed i w trakcie II wojny światowej. Wycieczki systemem podziemnych tuneli o zróżnicowanej długości i stopniu trudności trwają od pół godziny nawet do 8 godzin.
Drugim elementem produktu turystycznego jest pokazanie miejsc bytowania nietoperzy. Każdego roku w zaciemnionych korytarzach fortyfikacji gnieździ się armia ponad 30 tysięcy tych skrzydlatych ssaków, które wybrały sobie tutejsze sklepienia na miejsce największego w Europie Środkowej zimowiska. Fragment podziemi Grupy Warownej Scharnhorst dostępny jest przez cały rok - można tu obserwować hibernujące nietoperze.
Wiosną i jesienią wycieczki ukierunkowane są na historię, jesienią i zimą na przyrodę. Głównymi atrakcjami są dwie podziemne trasy turystyczne (jedna całoroczna - Grupa Warowna Scharnhorst, druga sezonowa - Pętla Nietoperska), poprowadzone na powierzchni, obiektach bojowych (Panzerwerkach) oraz w podziemiach Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego, z jedynym zachowanym w 100 % Panzerwerkiem 717, wpisanym do rejestru zabytków.
Dodatkowymi atrakcjami, tego niezwykłego zakątka ziemi lubuskiej, są tory dla quadów i samochodów terenowych, przejażdżki pojazdami militarnymi, strzelnica, wystawa militariów i żywych nietoperzy.
Nagrodą dla zwycięzcy w konkursie POT jest kampania reklamowa w serwisach Grupy Allegro o wartości 50 tys. zł.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
LOT zapowiada nowe połączenie z
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Rekordowe wyniki Ryanair na "polskiej trasie"
Spotkanie promujące turystykę Ameryki Łacińskiej w Quito
"Uwaga" zaczyna nagonkę na biura!
Powstaje Wrocławska Organizacja Turystyczna
Budowa hotelu Hilton we Wrocławiu wstrzymana
Trochę statystyk polskiej turystyki
Amerykański linie lotnicze odwołują loty, bo konserwują maszyny
W PKP można wypożyczyć pociąg lub wagon
We Francji otwarto muzeum Augusta Zamoyskiego
Zakaz palenia w hiszpańskich barach i restauracjach!
25-latka naciągała hotele na Dolnym Śląsku