Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
- Koordynator rejsów czarterowych
- ZAKOPANE Specjalista ds. Turystyki
Unijni urzędnicy skontrolują sprzedaż paliwa na polskich lotniskach
Przewoźnicy, którzy działają w Polsce paliwo tankują najczęściej za granicą. Zmuszają ich do tego wysokie ceny paliwa w kraju, które wynikają z braku konkurencji na lotniskach.
Dostawy paliwa dla linii lotniczych korzystających z polskich portów zdominowane są przez związaną kapitałowo z PLL LOT firmę Petrolot. Na pojawienie się kolejnych dystrybutorów przewoźnicy czekają z niecierpliwością. I zgodnie narzekają na bardzo wysokie ceny sprzedawanego paliwa - informuje "Rzeczpospolita".
Na wszystkich lotniskach, w których rocznie odprawianych jest więcej niż 2 mln podróżnych, muszą być co najmniej dwie firmy zajmujące się obsługą pasażerów oraz tyle samo dostawców paliwa. W polskich portach standardem jest jednak działanie jednego operatora. Monopol związanego z narodowym przewoźnikiem dostawcy paliwa został złamany tylko we Wrocławiu.
Sytuacja linii lotniczych powinna poprawić się wraz z pojawieniem się w portach konkurencji, czego domaga się od Polski Komisja Europejska, która przygląda się temu, co dzieje się na Okęciu. Upomniała ona już Polskę, że opóźnianie otwarcia rynku usług lotniskowych narusza przepisy unijne - pisze "Rz". Kolejnym portem, który może się znaleźć pod lupą unijnych urzędników jest Kraków - w ubiegłym roku port ten obsłużył 3 mln podróżnych. Na razie działa tam tylko jedna firma obsługująca podróżnych, a paliwo dostarcza jedynie Petrolot. To jednak już niedługo może się zmienić. Od dawna bardzo zabiegają o to przewoźnicy operujący w Balicach.
- Do końca kwietnia przejmiemy infrastrukturę niezbędną do obsługi podróżnych, czyli m.in. stanowiska odprawy oraz systemy informatyczne - powiedział gazecie Kamil Kamiński, prezes krakowskiego portu. - W maju zamierzamy ogłosić konkurs na drugiego agenta - dodał. Jak wyjaśnia, port chciałby także, żeby na jego terenie działała druga firma dostarczająca paliwo. Jest to jednak niemożliwe, do czasu, aż nie zostanie uregulowana z wojskiem kwestia gruntów, na których znajduje się lotnisko. Zbiorniki paliwa umieszczone są bowiem na terenach należących do wojska. Ustawa, która bć może pomoże portom lotniczym pozyskać niezbędne nieruchomości obecnie należące do wojska, znajduje się w Sejmie.
Natomiast port w Gdańsku, który już w tym roku zamierza przekroczyć granicę 2 mln odprawionych podróżnych, drugą firmę paliwową mógłby na lotnisko wpuścić nawet dziś. - Mam już wynegocjowane warunki współpracy, umowę mógłbym podpisać nawet dzisiaj - powiedział "Rzeczpospolitej" Tomasz Klosowski, wiceprezes lotniska. - Zgodnie z prawem muszę najpierw ogłosić konkurs, rozpatrzyć złożoną ofertę a potem czekać na wszelkie możliwe zgody Urzędu Lotnictwa Cywilnego, co zajmie kilka miesięcy - podsumowuje.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
UE nie podoba się monopol paliwowy na polskich lotniskach
[2008-03-31 14:17 193.33.124.*]
p.Prezesie - to cza było przetarg ogłosić wczoraj aby dziś wpuścić 2-gą firmę paliwową - chyba że Pan nie był tym zainteresowany ?!? (KH) odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Starsze aktualności:
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Wakacje latających
LOT tanim przewoźnikiem w rękach Lufthansy?
Pilot pobił się z stewardessą w samolocie Air India
LOT planuje loty na Daleki Wschód
Koniec złodziejskiej agencji turystycznej
Poznań: modernizacja lotniska za 334 mln złotych
Największe zabawy sylwestrowe w europejskich stolicach
Rainbow Tours: sprzedaż drugiej części oferty zimowej
Portal Odpoczne.pl w nowej, zimowej szacie
Za tydzień Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Śląskiego Oddziału PIT
W Krakowie 150 busów zablokuje centrum
Samolotem, pociągiem, autokarem
Przyszłości turystyki lotniczej w Polsce
Resort skarbu chce sprywatyzować 15 PKS-ów
Garmin stworzył GPS dla narciarzy, jeżdżących poza stokami
"New York Times" z zachwytem pisze o Krakowie
Polska przegrała sprawe o Heweliusza
Wizz Air upraszcza zasady bagażowe
na co powinnam zwrócic uwage przy kupnie biletu zeby nie zostać oszukana