Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
50 klientów Alfa Star koczuje na lotnisku!
Na katowickim lotnisku Pyrzowice koczuje około 50 osób, które miały polecieć do Egiptu z biurem podróży Alfa Star - napisał onet.pl.
Turyści mieli wczoraj wieczorem polecieć do Sharm el Szeik przez Poznań. Niestety, przewoźnik - linie lotnicze Centralwings - z powodu awarii odwołał lot samolotu do Poznania. Podstawił jednak autokary, które miały tam zawieźć turystów. 50 osób ze 120 osobowej grupy odmówiło transferu autokarem na poznańskie lotnisko.
Linie Centralwings twierdzą, że za sytuacje nie odpowiada przewoźnik, gdyż zapewnił on transport alternatywny, a pasażerowie, którzy pojechali autokarami do Poznania, są już w Egipcie.
Na razie nie wiadomo, jakie stanowisko w całej sprawie przyjmie organizator - biuro podróży Alfa Star - i jak sytuacja skończy się dla koczujących turystów, którzy właściwie na własne życzenie zostali w kraju.
2005-11-24
Polskie Radio podało, iż rzecznik biura Alfa Star oświadczył, że turyści którzy nie skorzystali z transferu do Poznania autokarem - czyli jednostronnie odstąpili od umowy. Pomimo, iż z własnej woli zdecydowali się oni nie skorzystać z transportu alternetywnego i nie dotrzeć do Egiptu na własne życzenie, to rouroperator skłonny jest zaproponować im inny dogodny dla nich termin pobytu, lub jeśli nie skorzystają z tej ofery, to Alfa Star może im zwrócić pieniądze.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
problem
[2005-11-23 11:11 999.999.999.*]
będą mieli problem, trudno winić tuorganizatora, skoro zapewnił świadczenie alternatywne odpowiedz »
Podobno...
[2005-11-23 12:28 999.999.999.*]
Podobno świadczenie to było alternatywne ale bardzo liche :)
I chyba o to się rozchodziło.... odpowiedz »Podobno ..
[2005-11-25 13:28 999.999.999.*]
Jak nie wiesz - to po co puszczasz plotki! Wstyd odpowiedz »
a UOKiK?
[2005-11-23 12:41 999.999.999.*]
No i co na to nasz ulubiony UOKiK? Pewnie znowu będzie winny touroperator. odpowiedz »
OK
[2005-11-24 13:42 999.999.999.*]
UOKiK w 2004 r. wypowiedział się, że umowa tego biura podróży jest już OK odpowiedz »
koczujący na lotnisku
[2005-11-23 17:54 999.999.999.*]
pewno jakiś niedouczony mądrala podbuntował te 50-tkę odpowiedz »
mm
[2005-11-25 14:58 999.999.999.*]
Warto, żeby media oprócz nieustajacej nagonki na biura uświdamiały także wwiększej mierze klientom jakie sa realia organizowania imprez turystycznych. Awaria samolotu jest sytuacja losową - nie można jej przewidzieć, a tym samym z wyprzedzeniem przeciwdziałać. Z koloi załogi mają ŚCIŚLE OKREŚLONY CZAS PRACY. I jeżeli zmiana trasy samolotu związana ze zmianą czasu pracy załogi (np. dojazd autobusowy załogi na inne lotnisko wliczony jest w czas pracy załogi) przekroczy limit, to samolot po prostu dalej nie poleci. I jak wtedy wrócą klienci z Egiptu po których samolot ten leciał ? Czas przelotu związany jest również z niezwykle uciążliwą CISZĄ NOCNĄ nad OKĘCIEM. Samolot musi wyrobić się do 22.00 z powrotem (ew. max. do 24.00) - jeżeli przekroczy tą godzine to ląduje najczęściej w Balicach. wtedy klienci Z Warszawy muszą doczekać do 04.00 rano, tak aby równo o 05.00 następnego dnia - a nie wcześniej - samolot mógł wylądowac na Okęciu. Pomijając unijna dyrektywy i inne konwencje logika w takiej sytuacji wskazuje na to, żeby w sytuacjach awaryjnych klient jednak nie stroił fochów i zawierzył organizatorowi i przewoźnikowi, że ci dokładają nalezytych strań, aby jak najszybciej zrealizować przelot odpowiedz »
mm
[2006-10-26 12:14 81.219.100.*]
Jasne, mogą się zdarzyć pomyłki, ale klienci ktorzy płacą ogromne pieniadze za wycieczke, mogą chyba liczyć na rzetelne infromacje z biura na temat całej sytuacji. odpowiedz »
mm
[2007-06-29 09:03 88.156.135.*]
to usprawiedliwienie czy aby prawdziwe to ALFA STAR odpowiedz »
W Gdańsku tez Alfa Star nawaliło!
[2006-10-25 08:33 81.219.100.*]
Moi rodzice mieli wczoraj wylecieć do Egiptu o 19.45, w sumie 3 razy zmieniano godzinę wylotu. Ostatecznie po przyjezdzie na lotnisko okazalo się, ze nie ma samolotu więc wrócili do domu. Okolo 7 rano zadzwonili, żeby się dowiedzieć co dalej i kolejna prawdopodobną porą wylotu ma być 11 rano dzisiejszego dnia, szkoda tylko, że to rodzice muszą wydzwaniać i dowiadywać się, że za dwie godziny mają być znowy zwarci i gotowi na lotnisku. odpowiedz »
W Gdańsku tez Alfa Star nawaliło!
[2006-10-26 11:45 83.24.161.*]
To niekoniecznie jest wina biura. Jeżeli rodzice kupowali wycieczkę przez pośrednika, problemy z komunikacją mogą być po jego stronie. odpowiedz »
W gdańsku Alfa Star też nawaliło...cd
[2006-10-25 08:38 81.219.100.*]
Dodam, że Pan który odebrał telefon od rodziców poinformował, ze zaraz ktoś do nich zadzwoni i poinformuje o godzinie zbiórki na lotnisku, do tej chwili nikt nie zadzwonił, jest 8.37 a zbiórka miała być o 9.00. Do tego na lotnisku otrzymaliśmy informację, że nikt nic nie wie, o ewentulanym samolocie odlatującym o 11. Moim zdaniem sprawa zaczyna wyglądać bardzo niepokojąco!!!! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Pociągi do stolicy będą jeździły szybciej
Rekomendacja DM PKO BP dla Travelplanet.pl
Polska twardo walczy o niski VAT na usługi restauracyjne
Łódzkie lotnisko kupiło urządzenie, które odstrasza ptaki
Jakie pamiątki przywieziemy ze Stolicy?
Rainbow Tours osiągnął 2,2 mln zł zysku w 2007 roku
E-bilety, odprawa prze telefon i więcej rozrywki z liniami KLM i Air France
Kraków: awantury o mandaty za oprowadzanie wycieczek bez licencji
Australia: uproszczono procedurę wizową da Polaków
PKP: zmiana cen biletów Podróżnika i Weekendowych
Powstała Rada Krajowa Izb Turystyki
Port w Jasionce stawia na czartery?
Trwa rozbudowa krakowskiego hotelu RT Monopol
Majówka w Pradze: festiwal piwa oraz kulinarne show
Najbardziej krzywa wieża na świecie nie w Pizie, lecz w Niemczech!
PKP będzie mieć zagraniczną konkurencję?
Nowa procedura na amerykańskich lotniskach
Nowe eksponaty Zakopiańskiego Muzeum Tatrzańskiego