TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

LOT: stworzenie Centralwings było błędem?

Jacek Kseń, przewodniczący rady Nadzorczej PLL LOT przyznał, że utworzenie tanich linii Centralwings było błędem. Wyznał - W biznesie popełnia się błędy, i to jest normalne. Kilka lat temu liczono, ze Centralwings może mieć sukcesy. Ale w biznesie, dobrym biznesie, powinno się szybko z błędów wycofywać.


Na antenie TVN CNBC Biznes Kseń zaznaczył - Wycofanie się z Centralwings powinno było nastąpić już trzy lata temu. Dodał też, że pracownicy spółki będą mogli w najbliższym czasie liczyć na podwyżki.

Według szefa rady LOT-u małą opłacalność Centralwings można było już zauważyć trzy lata temu. Podkreśla - I problem polegał na tym, że kiedy było już widać, że ta linia jako tania koncepcja z małą ilością samolotów się nie sprawdzi, trzeba było jak najprędzej się z tego wycofać. Dlatego uważam, że powinno to nastąpić teraz, chociaż wciąż jest to o 3 lata za późno.

W ubiegłym roku Centralwings miał 73 mln zł straty, natomiast w 2006 roku 65 mln zł.

Szef rady nadzorczej LOT poinformował także o planach spółki w kwestii inwestycji oraz podwyżek. Przewoźnik już 14 miesięcy czeka na pierwszą z zamówionych maszyn Boeing 787 Dreamliner. Według Ksenia opóźnienie nie wpływa negatywnie na kondycję finansową LOT-u, ale utrudnia to uruchomienie nowych połączeń, głównie na dalekich trasach. Wyjaśnił - Jest kontrakt, który jest o tyle dobry dla LOT-u, że w każdym półroczu opóźnienia spada cena, czyli LOT dostanie te samoloty później, ale dostanie je po znacznie niższej cenie. Natomiast w sumie się LOT-owi i tak się opłaci: te samoloty miały być wielkim magnesem handlowym, bo LOT miał być pierwszą linią europejską, który miał na nich latać, to po pierwsze. A po drugie te samoloty potrzebują mniej paliwa i przy rosnącej cenie paliw to jest oszczędność. Podkreślił, że spółka szacuje, że samoloty te będą konsumować o 1/5 mniej paliwa niż dotychczas używane maszyny.

Na oszczędnościach związanych z paliwem i planach rozwoju siatki połączeń zyskać mogą pracownicy linii. Szef Rady zaznaczył - Na pewno, przez sam fakt, że siedem lat nie było żadnych podwyżek dla niektórych grup pracowniczych jest sygnałem, ze zmiany płacowe będą musiały nastąpić. One będą zależały od porównań z innymi liniami jak również od możliwościami finansowych w tym roku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Jacek Kseń LOT Centralwings tania linia przewoźnik strata Boeing 787 Dreamliner podwyżka pensja oszczędność paliwo samolot ksen pll site lot.turinfo.pl ak_id 20716 jacek_ksen tania_linia przewoznik boeing_787 loty w


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję