Ogłoszenia
Ogłoszenia
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Zobacz także
Szansa na usprawnienie procedury wizowej do krajów Schengen
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Sun & Snow obiecuje oszczędności na ogrzewaniu
Parlament Europejski naciska na przyjęcie Bułgarii i Rumunii do strefy Schengen
Biopaliwo - szansa na obniżenie kosztów
Już niedługo na polskich stacjach paliw będzie dostępne nowe paliwo: 20% biodiesel i benzyna z ponad 5% spirytusu.
Pozytywne doświadczenia z używaniem biodiesla ma wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, którego roczne zużycie ropy wynosi 9 mln litrów. MPK postanowiło skorzystać z francuskich wzorców, gdzie autobusy jeżdżą na mieszance diesla (70%) i spirytusu (30%).
Badania były nadzorowane między innymi przez Wojskową Akademię Techniczną, Uniwersytet Wrocławski i Politechnikę Wrocławską. Wstępne wyniki wyszły pozytywnie. Uznano, że autobusy mogą korzystać z nowego paliwa bez żadnych zmian konstrukcyjnych. Podobnie jest z ciężarówkami i maszynami rolniczymi.
W przypadku samochodów osobowych nowe prawo pozwala na dodanie nawet 20% biokomponentów, czyli spirytusu lub olejów. Już od wielu miesięcy rafineria w Trzebini, należąca do koncernu Orlen sprzedaje takie paliwo. Robi to jednak nielegalnie i dlatego została ukarana przez Urząd Regulacji Energetyki karą miliona złotych.
Andrzej Szczęśniak, były prezes Polskiej Izby Paliw Płynnych i zwolennik biopaliw radzi co robić, aby biodiesel nie zaszkodził samochodom osobowym. Według niego przed pierwszym tankowaniem należy sprawdzić, czy producent wydał gwarancję bezpieczeństwa stosowania biodiesla. Wyjaśnia - Ma to znaczenie zwłaszcza dla posiadaczy nowych aut, gdyż pozwala zachować gwarancje producenta i sprzedawcy, a jednocześnie rękojmię pogwarancyjną.
Koncern Volkswagen zezwala na wlewanie do wszystkich diesli od rocznika 1996 nowego paliwa. Robi to pomimo sprzeciwu dostawcy pomp wtryskowych, firmy Bosch, która nie honoruje warunków gwarancji dla swoich wyrobów. Jens Haupt z branżowej organizacji producentów i dystrybutorów biodiesla AGQM tłumaczy - Bo odpowiedzialność za dopuszczenie do stosowania biodiesla bierze na siebie koncern Volkswagen jako końcowy producent.
Już od ośmiu lat Rafineria Gdańska dodaje w niewielkich ilościach bioetanol i biometanol, czyli odwodniony surowy spirytus do swoich paliw.
Według założeń Narodowego Celu Wskaźnikowego zgodnego z unijnymi wymogami po 1 stycznia 2007 roku w polskim bioetanolu stężenie spirytusu będzie mogło znacznie przekroczyć 5%. Aby Polska mogła osiągnąć 5,75% udział biopaliw w rynku transportowym w 2010 roku, teraz musi dodawać więcej spirytusu.
Włodzimierz Sel, przewodniczący zespołu rzeczoznawców samochodowych PZMotu zapewnia - Osiem procent jest absolutnie bezpieczne dla silników benzynowych. Prowadzę badania w tej dziedzinie razem z Politechniką Warszawską od lat 80. Jeździliśmy autami nawet z 15-procentowym udziałem bioetanolu i biometanolu i nic się nie działo. Te starsze nawet lepiej jeżdżą, bo nie ma tam wrażliwych na zanieczyszczenia wtryskiwaczy.
Inni specjaliści uważają, że spirytusowa mieszanka szkodzi, gdy na stacji benzynowej do paliwa została dolana jeszcze woda. Wówczas alkohol wytrąca wodę z paliwa, co może doprowadzić do zniszczenia silnika.
W celu nadrobienia utraty mocy w nowoczesnych silnikach, można zastosować dodatkowo tzw. chip-tuning, czyli zamontować urządzenia poprawiające moc silnika. Zmieniają one dane wychodzące z głównego komputera samochodu i weryfikują dostarczanie ilości paliwa do cylindra w zależności od ilości powietrza, temperatury silnika i powietrza, obrotów oraz przyspieszenia. Koszt zakupu wraz z montażem w wyspecjalizowanych serwisach tuningowych wynosi od 1,5 do 2 tys. zł.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Autobusy na lotnisko w Goleniowie i Berlinie
BA: 1,4 mld funtów strat na skutek odejścia klientów
Kraków: policja aresztowała Rumunkę okradającą turystów
Prywatyzacja PKP Intercity jeszcze w tym roku
Linie Vueling zamknęły I kwartał 2008 silnym wzrostem wyników
Elektryczne hulajnogi nowoczesną atrakcją Wilanowa
Akcje Casinos Poland sprzedane przez WZA PLL LOT
Już kursuje wakacyjny pociąg Koszalin - Mielno
Dobry sygnał dla biur podróży: internauci szykują się na zimowy urlop!
Międzynarodowe targi i pokazy lotnicze Farnborough International Air Show
Rzym powitał Nowy Rok i turystów… dodatkowymi podatkami
Lotnisko w Masłowie zostało zamknięte