TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Podlaskie atrakcje trzeba wypromować!

Coraz większa część mieszkańców Podlasia zdaje sobie sprawę, że turystyka to najlepsza droga do poprawy sytuacji regionu. Województwo na tym polu wiele atutów, ale trzeba je umiejętnie wykorzystać.


Liczba turystów którzy w tym roku odwiedzili Podlasie wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym. Nadal jednak zostawiają zbyt mało pieniędzy, aby turystyka stała się siłą napędową regionu.

Przyjezdny musi mieć na co wydać pieniądze, mieć możliwość szerokiego wyboru ciekawych szlaków turystycznych i propozycji, jak aktywnie spędzić wolny czas, mówi wicemarszałek województwa Jan Kamiński.

Tutaj na przeszkodzie stoi między innymi krótki sezon turystyczny do którego można zaliczyć tylko trzy letnie miesiące. W planach jest stworzenie ośrodka sportów zimowych który miałby funkcjonować już od 2007 roku. Dzięki temu Podlasie będzie atrakcyjne dla turystów również zimą.

Mocną stroną Podlasia jest niewątpliwie agroturystyka. Obecnie działa ponad 700 kwater i coraz więcej rolników przyznaje, że łatwiej zarobić przyjmując turystów niż prowadząc tradycyjną rolniczą działalność.

Region trzeba także intensywnie promować. Dyrektorka Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej zapowiada, że w przyszłym roku w Białymstoku odbędą się imprezy targowe: "Aktywne wakacje" i Podlaskie Targi Turystyczne (w hali sportowej Akademii Medycznej).

W planach jest także udział w targach berlińskich oraz prezentacja w Parlamencie Europejskim. Zostanie także, po raz drugi, ogłoszony konkurs na Podlaską Markę Roku: najlepszy smak, miejsce i pomysł.

Pomysłów na promocję jest wiele, ale wszystko rozbija się o środki finansowe, których nigdy nie wystarcza na wszystko. Według Kamińskiego skuteczne byłoby umieszczenie banerów promujących Podlasie w różnych miastach kraju. Taka kampania, utrzymywana przez rok, pewnie przyniosłaby rezultaty, ale jest zbyt droga i region na nią nie stać. Być może jednak na kanale BBC ukaże się kilkusekundowa zajawka o Podlasiu jako, że region włączył się w ogólnokrajowy projekt promujący Polskę.

Zgodnie z wypowiedzią wiceprezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, Wojciecha Kadłubańskiego, Podlasie ma wiele do zaoferowania turystom. Atutem regionu jest między innymi regionalna kuchnia, agroturystyka, czyste środowisko.
Konieczna jest jednak rozbudowa infrastruktury - poprawa stanu dróg oraz budowa regionalnego lotniska.

Turysta woli mało wydać na bilet lotniczy, za to sporo na miejscu. Poza tym tam, gdzie jest lotnisko, turyści częściej przyjeżdżają na weekend. Z pewnością lotnisko w Białymstoku sprawiłoby, że tegoroczny milion turystów zwiększyłby się o połowę. A milion turystów to również dodatkowe 30 tys. miejsc pracy. mówi Kadłubański.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
podlasie region a trakcje turyści kampania lotnisko w białymstoku województwo podlaskie atrakcje turystyczne agroturystyka na podlasiu podlasia budowa lotniska kuchnia regionu projekt bialymstoku turystyka




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję