Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Gdański port nie zrealizuje zamierzonych inwestycji, bo udziałowcy się odsuwają
Port Lotniczy w Gdańsku chce przeprowadzić poważne inwestycje, lecz brakuje mu pieniędzy. Plany zakładają wybudowanie nowego terminala, dróg kołowania, stanowiska do odladzania, dróg patrolowych, bazy technicznej czy też rozbudowę płyt postojowych.
Gdańskie lotnisko planuje do 2012 roku wydać ponad pół miliarda złotych na rozbudowę. Część pieniędzy pokryją fundusze z UE, jednak władzom brakuje co najmniej 50 mln zł wkładu własnego.
Na wiosnę przyszłego roku ma ruszyć inwestycja, której koszt oszacowano na ponad 530 mln zł. Z funduszy unijnych udało się pozyskać na ten cel 132 mln zł. Reszta pieniędzy miała pochodzić ze środków lotniska oraz kredytu. Okazuje się jednak, że Rębiechowo nie jest w stanie uzyskać kredytu w dodatku znacznie wzrosła wartość inwestycji.
- Pozostały dwa rozwiązania dla udziałowców, albo podwyższyć kapitał zakładowy albo wpuścić do spółki inwestora zewnętrznego - tłumaczy Tomasz Kloskowski, wiceprezes Portu Lotniczego Gdańsk. Głównymi udziałowcami spółki są: Polskie Porty Lotnicze (36%), Gmina Gdańsk (31 %) i Urząd Marszałkowski (30%).
- My mieliśmy informacje, że spółce brakuje nie 50, a 100 mln. zł. A takiej kwoty na pewno udziałowcy nie wyłożyliby - mówi Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego. Nie wiadomo dlaczego kwota została obniżona i nie wiadomo co zostało z pierwotnego projektu wycięte.
Gdyby udziałowcy nie dokapitalizowali portu to trzeba myśleć o pozyskaniu prywatnego inwestora. - Nie chcemy stracić kontroli nad portem lotniczym. Poza tym nietrafione wydaje się poszukiwanie prywatnego inwestora w przededniu rozpoczęcia inwestycji, która znacznie zwiększy wartość spółki - tłumaczy Struk.
- Prywatny inwestor przyniósłby też zmiany personalne w radzie nadzorczej, zarządzie, jak i pozostałych strukturach spółki. A to niekoniecznie spodobałoby się zarówno Urzędowi Marszałkowskiemu, jak i władzom Gdańska - mówi Struk. Z drugiej strony jednak co będzie, gdy instytucje finansowe zażądają od udziałowców udzielenia gwarancji dla zaciąganego przez spółkę kredytu. - Nie bylibyśmy wstanie udzielić takich gwarancji bez rezygnacji z wielu innych inwestycji - dodaje Struk.
Jeśli ani jedno ani drugie rozwiązanie nie wejdzie w grę to trzeba ograniczyć zakres inwestycji, choćby poprzez wstrzymanie się na razie z budową dróg kołowania - mówi Kloskowski.
Nowy terminal w Rębiechowie ma obsługiwać do 5 milionów pasażerów rocznie. Zwiększy on przepustowość lotniska do 7 mln, pod warunkiem, że powstaną drogi kołowania, inaczej maksymalna przepustowość lotniska wyniesie 4 mln. W tym roku z portu lotniczego im. Lecha Wałęsy skorzysta niecałe 2 mln pasażerów.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Rzeczpospolita: Sphinx najmocniejszy w gastronomii
Pomysł na promocję Łodzi na świecie
Okęcie na 40 miejscu w Europie
Małopolska: podkrakowskie gminy chcą przyciągnąć turystów
Wakacje w Warszawie na każą kieszeń
W poniedziałki na stołeczne lotnisko bezpłatnie
W maju ruszy kampania reklamowa województwa śląskiego za 2 mln zł
Coraz więcej dzieci pasażerami czeskich linii lotniczych!
Amerykanie mają zarządzać moskiewskimi hotelami
Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej - 15-17 kwietnia 2009 r
Pasażerowie Lufthansa i Swiss mogą już korzystać z zalet nowego partnerstwa
Likwidacja rejsowych lotów Centralwings ciosem w Balice?
Dzieła sztuki warte miliony dolarów zniknęły z Archiwum Architektury i Sztuki w Moskwie
Nowe zasady przy odprawie pasażerów i bagażu kabinowego