Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
Pomysł na promocję Łodzi na świecie
Na Uniwersytecie Łodzkim trwają dyskusje na temat przemian w przestrzeni turystycznej Łodzi. O tym jak pomóc w promocji Łodzi radzą specjaliści z dziedziny turystyki. Poniżej przedstawiamy wywiad Melanie Smith (udzielony dla Gazety Wyborczej), która jest przewodniczącą organizacji ATLAS pomagającej w nawiązywaniu kontaktów między instytucjami naukowymi zajmującymi się profesjonalnie turystyką i wypoczynkiem. Melanie Smith wykłada także na Uniwersytecie w Greenwich.
Joanna Wróżyńska: To nie jest Pani pierwsza wizyta w Łodzi?
Melanie Smith: W zeszłym roku spędziłam tu trzy dni. Mieliśmy spotkania, ale oglądaliśmy także miasto. Dzięki temu, że oprowadzał nas łodzianin zobaczyłam też to, co ważne wydaje się osobom, które tutaj mieszkają.
Co zmieniło się w Łodzi od Pani poprzedniej wizyty?
- Manufaktura jest już skończona. Dla mnie to flagowy produkt. Symbolizuje to, co miasto ma do zaoferowania. Przemysłową przeszłość i zmiany. Nasuwa się jednak pytanie, jak unikatowa jest Łódź. Galerie handlowe mogą być wszędzie. To jest właśnie problem do rozwiązania dla turystyki. Czy lepiej być unikatowym, czy raczej stawiać na globalne produkty.
A co się nie zmieniło?
- Nie zmieniła się Piotrkowska. Puste przestrzenie nadal są puste. Obawiam się, że inwestycje przeszły z głównej ulicy do Manufaktury. A to właśnie Piotrkowska mogłaby być znakiem rozpoznawczym. Bo jest unikatowa. Fasady budynków potrzebują renowacji i włożenia w nie dużych nakładów pracy.
Czy wydaje się Pani, że promocja miasta idzie w dobrym kierunku?
- Promocja jest dobra. Macie przyzwoitą stronę internetową. Jednak gdyby nie konferencja, pewnie nie usłyszałabym o Łodzi. To właśnie problem. Podejrzewam, że gdyby zapytać obcokrajowców o Polskę, pewnie wymieniliby Kraków, Warszawę, Oświęcim. Zadaniem dla ogólnopolskiego biura promocji jest umiejscowienie Łodzi na mapie Polski.
Jak zatem promować Łódź za granicą?
- Promocja mogłaby być tematyczna. W Łodzi da się wyodrębnić cztery obszary zainteresowania. Przemysłową przeszłość: renowacja fabryk, ich rewitalizacja i zmiana na mieszkania. Łódź ma bogate filmowe tradycje, można by przekonać ludzi przyjeżdżających na inne festiwale filmowe do odwiedzenia miasta. Kolejnym tematem może być sztuka. Jest wystarczająco dużo wydarzeń związanych ze sztuką nowoczesną. No i ostatnia rzecz: zakupy.
Zakupy?
- Zakupy są zawsze drugie albo trzecie na liście priorytetów turystów. Ludzie z chęcią przyjechaliby na Piotrkowską, czy do Manufaktury, żeby kupić produkty, których nie ma nigdzie indziej. To szansa na rozwinięcie rynku produktów regionalnych. Można połączyć zakupy z życiem nocnym. Macie niesamowite restauracje i kluby. Trzeba to wykorzystać.
Czyli należy postawić na organizowanie ludziom wolnego czasu?
- Tak. Świetnym pomysłem są szlaki tematyczne. W Polsce jest mnóstwo śladów żydowskiego dziedzictwa kulturowego. Jeśli ludzie przyjeżdżają do Auschwitz, Krakowa, czy Kazimierza, mogliby odwiedzać także Łódź. Też macie się czym pochwalić. Jestem przekonana, że przyciągnęlibyście mnóstwo Amerykanów, ale także Europejczyków.
W których miejscach promocja Łodzi najbardziej kuleje?
- Największy problem to promocja za granicami Polski. Musi myć ścisła kooperacja między lokalnym biurem promocji a jego ogólnopolskim odpowiednikiem. Tanie linie to nie wszystko. W Budapeszcie dzięki tanim liniom ludzie zaczęli przyjeżdżać, ale ich napływ po dwóch, trzech latach osłabł. Przyjechali raz, zobaczyli co chcieli i to im starczało. Trzeba się zastanowić, jak wywołać powtarzające się wizyty. Ludzie mogą przyjeżdżać na festiwale albo na imprezy przygotowywane w różnych porach roku.
Co uważa Pani za najważniejsze?
- Dobrze znaleźć jedną rzecz, jakiś produkt i wokół niego budować. Dla Łodzi to może być Manufaktura. Gdy ściągnie się już turystów trzeba pokazać im, co jeszcze jest tutaj ciekawego. I powtarzam, najważniejsze to znaleźć projekty unikatowe. Dla samych międzynarodowych sieci sklepów ludzie do Łodzi nie przyjadą.
Na co Pani zwróciła uwagę podczas swojego pobytu tutaj?
- Uwielbiam ulicę Piotrkowską. Jestem zauroczona małymi parkami. To zdumiewające, jak dużo zieleni jest w przemysłowym mieście. Spodziewałam się, że będzie szaro i smutno.
Co w takim razie możemy jeszcze zmienić?
- Miasto, zwłaszcza po zmroku, nie wydaje się bezpieczne. Ofiarami mogą paść turyści, którzy nie wiedzą, których miejsc unikać. W kwestiach turystycznych - trzeba popracować nad oznaczeniami miasta. Nie mówiąc już o tym, że punktu informacji turystycznej na pewno bym nie znalazła. Co z tego, że przygotowane przez Biuro Promocji Miasta mapy są bardzo dobre, jeśli nie wiadomo, gdzie ich szukać.
- Czy Łódź ma szansę zaistnieć międzynarodowo?
- To bardzo dobry moment, bo ludzie zaczęli się interesować postindustrialnymi miastami. Są już trochę znudzeni oczywistymi atrakcjami, jakie ma do zaoferowania np. Kraków. Chcą czegoś nowego.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Łódź turystycznie
[2006-09-27 22:07 195.69.80.*]
Babka dobrze mówi. Gdyby tylko ktoś zechciał jej wysłuchać to by już było naprawdę super. Szkoda tylko, że taki krótki ten wywiad. Pozdrawiam, Uma odpowiedz »
Bez hoteli?
[2006-10-05 15:22 195.205.179.*]
Przeciez tam nie ma gdzie mieszkac. Może sie cos buduje, a ja o tym nie wiem. Buduje się
maria odpowiedz »
Pomysł na promocję Łodzi na świecie
[2014-04-01 10:58 164.126.173.*]
Tu jest ciekawy artykuł o jednym ze sposobów:
http://5051.us/samochodowe-tablice-rejestracyjne-czy-musza-byc-brzydkie odpowiedz »
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Amerykanie mają zarządzać moskiewskimi hotelami
Olimpiada Wiedzy Hotelarskiej - 15-17 kwietnia 2009 r
Zagraniczne podróże polskich urzędników za 2,3 mln złotych!
Wypadek autokaru PKS na Pomorzu Zachodnim
Dzieła sztuki warte miliony dolarów zniknęły z Archiwum Architektury i Sztuki w Moskwie
Nowe zasady przy odprawie pasażerów i bagażu kabinowego
Sprzedano najatrakcyjniejszą pod hotel działkę w Krakowie
Ryanair jesienią wprowadza nową trasę Wrocław - Rzym
Izraelscy ochroniarze dbając o bezpieczeństwo swoich obywateli, atakują mieszkańców Polski!
Warszawa: prywatni przewoźnicy sami znaleźli sobie miejsce na dworzec
Okęcie na 40 miejscu w Europie
Małopolska: podkrakowskie gminy chcą przyciągnąć turystów
Już działa pierwsza restauracja AmRest w Bułgarii
Kampania promocyjna Małopolski: Odwiedź swoje marzenia
Nieprzewidziane wakacyjne wydatki
Najlepsze polskie biuro- Waszym zdaniem
Wczasy Odchudzające - 20 % Taniej !