Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
- Koordynator rejsów czarterowych
- ZAKOPANE Specjalista ds. Turystyki
Czy śledztwo w sprawie śmierci pielgrzymów w końcu ujawni przyczyny katastrofy?
Śledztwo, które zostało wszczęte w sprawie ubiegłorocznej katastrofy polskiego autokaru pod Grenoble ponownie stanęło w miejscu, w tym przypadku z powodu oczekiwania na ostateczną opinię na temat jej przyczyn z Francji.
Strona francuska w kwietniu przesłała prokuraturze w Szczecinie ekspertyzy dotyczące przyczyn wypadku i stanu technicznego autokaru. Eksperci z Francji stwierdzili m.in. brak 1,5 l płynu w hydraulicznym układzie wspomagającym oraz znaczne zużycie elementów układu hamulcowego. Według raportu mogło to w istotny sposób wpłynąć na funkcjonowanie hamulców bądź też nawet spowodować ich awarię.
Jak tłumaczy prok. Marcin Lorenc z Prokuratury Okręgowej w Szczecinie, nie była to ostateczna opinia na temat przyczyn tej katastrofy. Na tę należy jeszcze poczekać, Francuzi obiecali, że będzie gotowa po wakacjach.
W rzeczywistości oznacza to, że przedłużone aż do połowy października śledztwo znów stanęło w miejscu. Nawet kiedy już prokuratura otrzyma ostateczną opinię, to i tak na jej podstawie nie będzie mogła wyciągnąć wniosków procesowych. Dokumenty z Francji trafią do Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie i dopiero jego opinia będzie wiążąca dla polskiej prokuratury.
Bardzo wolne jest także francuskie śledztwo mające na celu wyjaśnienie przyczyny katastrofy. Miesiąc temu tamtejsza sędzia śledcza dokonała przesłuchania w Szczecinie przedstawicieli firmy Caban, która była właścicielem autokaru. Według ustaleń, scania miała ważny polski przegląd techniczny, przed wyjazdem na pielgrzymkę Dekra (koncern z Niemiec zatrudniający rzeczoznawców) zrobiła mu specjalny przegląd techniczny, dzięki któremu autokar dostał prawo poruszania się po autostradach z prędkością 100 km na godz. Taki przegląd dotyczy przede wszystkim systemów hamowania. Pomimo tych informacji od początku mówiło się o awarii systemu hamowania.
Śledczy podejrzewają, że główną przyczyną katastrofy był błąd kierowcy, ponieważ wybrał on niebezpieczną górską drogę w rejonie Laffrey, na którą w ogóle nie miał prawa wjeżdżać autokarem. W tragedii, do której doszło 22 lipca ub.r., zginęło 26 osób a 24 zostały ranne.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Nadal trwa śledztwo w sprawie wypadku autokaru
[2008-07-03 19:24 84.201.210.*]
kierowca nie ustala trasy przejazdu / trasy wycieczki czy pielgrzymki / ktoś kazał mu tam jechać : organizator , pilot czy kto ?????
a później najlepiej zwalić wszystko na kierowcę , trochę wyobrażni!!!!! odpowiedz »
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Turystyka z gorszą obsługą
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Wakacje latających
Spotkanie wierzycieli Sky Europe
Paraliż na lotnisku Heathrow (Londyn)!
LOT w kwietniu rusza z nową trasą Kraków - Ateny
Rosyjski miliarder chce kupić TUI
Niezwykłe i tajemnicze szlaki Riwiery Francuskiej
W Polsce powstaną nowe regionalne lotniska
Samolot do Irlandii opóźniony. Pijany pasażer na pokładzie
Poznański Tour Salon rozpoczęty
Tym razem linie lotnicze zgubiły sprzęt reprezentacji polskich piłkarzy
I tak będziemy latać do Londynu?
Lotnisko w Babimoście pod opieką sejmiku
Sopot: wybrano operatora mola i przystani
Kraków nieracjonalnie ogranicza wydawanie materiałów promocy
Air Italy Polska oskarża ULC o hamowanie rozwoju polskich przewoźników
Będzie strajk na brytyjskiej kolei?
III Gremium Ekspertów Turystyki odbędzie się w Poznaniu
SAS wprowadzi nowe samoloty na trasach z Polski
Stok narciarski na Grabówce potrzebuje projektu