TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

PKP Intercity zwiększa liczbę połączeń oraz wchodzi na giełdę

W rozkładzie jazdy zaplanowanym na przyszły rok, PKP Intercity zwiększy liczbę swoich połączeń z 244 do 266. Przewoźnik planuje również ofertę publiczną swoich akcji, prawdopodobnie już na przełomie 2008 i 2009 roku.


Przewoźnik chce od 9 grudnia tego roku uruchomić dodatkowe połączenia krajowe, szczególnie z Warszawy do innych dużych miast. Pociągi pomiędzy Warszawą, a Krakowem będą kursować co 60 minut. Natomiast pomiędzy Warszawą, a Poznaniem, Katowicami i Gdynią będą kursować rano oraz po południu co godzinę, natomiast w środku dnia co dwie godziny.

PKP Intercity planuje też uruchomić nowe dzienne połączenie z Warszawy i Krakowa do Koszyc i Budapesztu oraz nocne z Warszawy i Krakowa do Bratysławy i Budapesztu.

Pociąg "Jan Kiepura" będzie obsługiwać bezpośrednie połączenie z Warszawy i Poznania do Amsterdamu. Natomiast w podróż do Berlina będzie można pojechać dodatkowym pociągiem Eurocity, który kursuje z Poznania. Od 9 grudnia tego roku rozpocznie kursować bezpośredni wagon sypialny z Krakowa i Kielc do Moskwy.

Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity podczas konferencji prasowej zadeklarował, że przewoźnik nie podniesie cen swoich usług w przyszłym roku.

Warsewicz poinformował również, że PKP Intercity planuje emisję akcji o wartości około 400 mln zł. Zaznaczył, że akcje zostaną zaoferowane na przełomie 2008 i 2009 roku. Natomiast do końca tego roku spółka ma się przekształcić ze spółki z o.o. w spółkę akcyjną, a do czerwca 2008 roku może być już gotowy prospekt emisyjny.

Pieniądze z emisji mają być przeznaczone na inwestycje, których wartość ma osiągnąć do końca 2010 roku około 2 mld 740 mln zł. PKP Intercity zamierza zmodernizować 60 wagonów, kupić 10 wielosystemowych lokomotyw i 30 wagonów konwencjonalnych, kupić i zmodernizować około 50 wagonów gastronomicznych, kupić 20 składów zespolonych oraz zbudować zaplecza do obsługi tych składów.

Warsewicz poinformował, że pieniądze na zaplanowane inwestycje mają pochodzić: z kredytu z EBI (około 200 mln zł), ze środków unijnych (około 720 mln zł), środków własnych, czyli zysku i amortyzacji w kolejnych czterech latach (około 800 mln zł), emisji giełdowej (około 400 mln zł) oraz kredytów bankowych i innych instrumentów finansowych, w tym leasingu (około 620 mln zł).

W ubiegłym roku zysk netto PKP Intercity wyniósł 34,8 mln zł, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 970 mln zł. Natomiast w 2005 roku spółka osiągnęła 3,4 mln zł zysku netto, a w 2004 roku odnotowała 49,4 mln zł straty.

W maju tego roku Ministerstwo Transportu poinformowało, że sprzedaż przez giełdę części udziałów w PKP Intercity powinno nastąpić najpóźniej w pierwszym kwartale 2009 roku, natomiast wartość oferty publicznej spółki może wynieść od 500 mln zł do 1 mld zł, w tym część może stanowić nowa emisja akcji. Na giełdzie mogłoby zostać ulokowane maksymalnie 49% kapitału spółki.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP Intercity IC PKP połączenia przewoźnik giełda pociąg Jan Kiepura Eurocity Berlin Poznań Warszawa Amsterdam Moskwa Czesław Warsewicz spółka akcyjna zakup wagony Ministerstwo Transportu rozkład jazdy warszawa-amsterdam pociag poznan połączenie do z polaczenia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję