TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Plany Orbisu na 2008 - marka Mercure Gallery w Polsce!

Zgodnie z założeniami strategii rozwoju francuskiej grupy hotelarskiej Accor - nadzorującej Orbis, w przyszłym roku na polskim rynku pojawi się nowa sieć niewielkich hoteli Mercure Gallery o dość wysokim standardzie.


- Orbis to dziś Sofitele, Novotele, Mercure, Ibisy i Etapy. Poza tym spółka prowadzi hotele pod nazwą Orbis. W przyszłym roku pojawi się w Polsce marka Mercure Gallery. Będą to małe hotele, tzw. butikowe, zdecydowanie poniżej 100 pokoi. Jeśli chodzi o standard, to można je usytuować między Novotelem, a Sofitelem — poinformowała Jean-Philippe Savoye, prezes Orbisu. Accor zajmie się także restrukturyzacją nierentownej obecnie spółki Orbis Travel. Przewiduje się przebudowanie działających obecnie pod nazwą Orbis hoteli: Giewont w Zakopanem oraz Francuski w Krakowie. Do tej pory spółka nie miała sprecyzowanej koncepcji rozwoju tych obiektów. Być może w kolejnych latach pojawią się następne hotele marki Mercure Gallery. Wg prezes Orbisu, opłaca się je otwierać tylko w największych miastach i najpopularniejszych miejscowościach turystycznych.

- Nowe marki w Polsce to najważniejsza nowość wynikająca z nowej strategii Accora. Poza tym nie ma zaskoczenia. Jeśli chodzi o rozwój w segmencie hoteli ekonomicznych, to już od dwóch lat Orbis realizuje strategię zakładającą utworzenie sieci takich obiektów. Za cztery lata chce mieć w portfolio 30 Ibisów i 20 Etapów. Tylko w przyszłym roku w budowie będzie 15 obiektów - podaje Puls Biznesu. - W 2008 r. Orbis zajmie się też uzdrawianiem swojej spółki zależnej — Orbis Travel. Pod względem przychodów to jedno z największych biur podróży w Polsce, a od lat balansuje na progu rentowności. Cel na 2008 r. to 5 % rentowności netto przy blisko 250 mln zł sprzedaży — oświadczyła prezes.

Obecnie Orbis Travel dysponuje 39 własnymi biurami sprzedaży i ponad 1,5 tys. punktów agencyjnych. - W pierwszym półroczu 2007 r. jego obroty sięgnęły 90,6 mln zł, a strata netto wyniosła blisko 5 mln zł" - informuje Puls Biznesu. Orbis stanowi największą w Europie Środkowo-Wschodniej sieć hoteli (55 obiektów). W minionym roku zysk netto spółki oszacowano na ponad 88 mln zł, a przychody na ok. 1,06 mld zł.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Mercure Gallery Orbis strategia rozwoju francuska grupa hotelarska Accor Jean-Philippe Savoye prezes hotele Sofitel Sofitele Novotele Mercure Ibisy Ibis Etapy Etap restrukturyzacja Orbis Travel biura sprzedaży punkty obsługi agencyjnej Europa Środkowo-Wschodnia sieć hoteli nowa marka nowe marki marka hoteli plany firmy na 2008 rok nowy rok orbisu w polsce


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję