Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Zabrze
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
Interferie: w III kwartale wzrost zysków i frekwencji
Giełdowa spółka Interferie wydała oficjalny raport kwartalny. Firma w trzecim kwartale 2009 roku podniosła zysk ze sprzedaży, przychód ze sprzedaży oraz frekwencję.
Interferie mogą się pochwalić zyskiem na sprzedaży wyższym o ponad 4 mln złotych w porównaniu z III kwartałem 2008 roku. Średnia frekwencja w ośrodkach przez 9 miesięcy wzrosła o 10 procent.
- Bardzo cieszy nas zysk netto w wysokości 3 mln 832 tys. złotych. W ubiegłym roku w tym czasie Interferie miały 2,5 mln złotych, ale na ten wynik w dużej mierze przełożyła się sprzedaż Górniczej Strzechy, na której spółka zarobiła ponad 2 mln złotych - wylicza Adam Milanowski, prezes zarządu Interferie SA. - To był jednorazowy zysk dla spółki, tymczasem w roku bieżącym były to normalne przychody z działalności Interferii.
Interferie w III kwartale 2009 roku osiągnęły o 12,5 proc. wyższy przychód w porównaniu z wynikami z tego samego okresu roku minionego - obecnie wynosi on 34 mln 779 tys. złotych, podczas gdy w 2008 roku było to 30 mln 436 tys. złotych. Bardzo wyraźnie podskoczyła wartość wyników na sprzedaży: w zeszłym roku ten okres rozliczeniowy spółka zamknęła zyskiem w wysokości 2 mln złotych, natomiast dziewięć miesięcy roku bieżącego przyniosło zysk trzykrotnie większy: 6 mln 98 tys. złotych.
- Dzięki umowom z touroperatorami polskimi i zagranicznymi mieliśmy lepsze niż w 2008 roku obłożenie ośrodków w Świnoujściu, Dąbkach i Kołobrzegu - mówi Adam Milanowski. - I chociaż przyjęliśmy w tym okresie o 10 proc. więcej osób, to koszty spółki wzrosły tylko o 200 tysięcy złotych, natomiast przychody - o 4 miliony.
Średnioroczna frekwencja w obiektach Interferii wyniosła za dziewięć miesięcy 2009 roku 65,8 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 55,7 proc. I choć Interferie specjalizują się w organizacji wypoczynku połączonego z rehabilitacją, to także w jej ośrodkach zauważono wzrost zainteresowania ofertą ze strony gości z kraju - wzrosła ilość pobytów rodaków, którzy zdecydowali się odpocząć w Polsce, a nie zagranicą.
Zarząd spółki przewiduje, że ostatni kwartał też może być pod tym względem dobry, ponieważ przed nami okres przerwy świąteczno-noworocznej, a wyjazdy do ośrodków górskich czy nadmorskich stają się w polskim społeczeństwie coraz popularniejsze. Na przychodach nie powinno się też negatywnie odbić czasowe wyłączenie z eksploatacji ośrodka Cechsztyn (przez listopad i połowę grudnia prowadzone tam będą prace modernizacyjne) - ten okres w Ustroniu Morskim charakteryzuje się zwykle małym obłożeniem, dlatego też spółka właśnie teraz postanowiła udostępnić budynek firmom wykonawczym. A od połowy grudnia Cechsztyn będzie przyjmował już normalnie gości w odświeżonym i zmodernizowanym obiekcie, będzie również rozszerzał ofertę turnusów o osoby niepełnosprawne.
Jeśli chodzi o wskaźniki ważne dla hotelarskiej branży, one także są obiecujące: RevPar, czyli średni przychód z jednego pokoju, wzrósł rok do roku o ponad 21 proc. (z 84,9 zł do 108 zł). Wyższy jest również ADR - średnia cena za sprzedany pokój. Wzrosła ze 152,5 zł do 164,3 zł.
Interferie kontynuują według harmonogramu najważniejszą inwestycję - budowę w Świnoujściu najnowocześniejszego kompleksu hotelarsko-konferencyjnego. Spółka podpisała właśnie umowę z inwestorem zastępczym, projekt wykonawczy będzie gotowy w listopadzie. Na początku przyszłego roku rozpocznie się wyburzanie dawnego budynku Barbarki II, a pod koniec pierwszego kwartału - rozpoczęcie prac budowlanych. Nowy ośrodek Interferii ma zostać otwarty w drugiej połowie 2011 roku. Zarząd lubińskiej spółki szacuje, że koszt inwestycji wyniesie około 100 mln złotych.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka z gorszą obsługą
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Rozstrzygnięto konkurs na Kucharza Roku 2008
Pociągiem retro na narty pod sam stok?
Tatry: ratownicy odnaleźli zwłoki hiszpańskiego turysty
Ruszył konkurs Switzerland Tourism pt. Dlaczego latem warto jechać do Szwajcarii?
Nowa oferta otwartych szkoleń kelnerskich firmy H&R System
Szwajcaria już należy do strefy Schengen
Wystartowała druga edycja akcji "Hotel Przyjazny Rodzinie"
Topless na plaży: wyniki ankiety
Weekend z Podlaskimi Targami Turystycznymi
Rekordowy maj dla Norwegian - wzrost liczby pasażerów o 24%
Akcje firmy Amadeus w obrocie na hiszpańskim parkiecie
Gry miejskie sposobem na ożywienie turystyki
Uwaga! Zlotehotele.pl - nieuczciwa rezerwacja pokojów hotelowych przez internet!
Toruń: otwarcie pierwszego w Polsce hotelu B&B
Wzrost sprzedaży autobusów w pierwszej połowie 2005 r.