TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

10 tys. zwiedzających podczas dni branżowych tegorocznego Tour Salonu

Osiemnastą edycję targów Tour Salon w Poznaniu można uznać za rekordową. W dniach od 24 do 27 października 2007 Targi Turystyczne odwiedziło blisko 25. 000 osób, w tym aż 10.000 profesjonalistów przez dwa pierwsze dni branżowe.


Tegoroczna ekspozycja zlokalizowana była w trzech przestronnych pawilonach wystawienniczych, których łączna powierzchnia wynosiła 26000 metrów kwadratowych. Tegoroczne targi były o ponad 40% większe niż w roku ubiegłym. Stoiska wystawiennicze zajmowały powierzchnię 9000 metrów kwadratowych. Na targach zaprezentowało się prawie 800 wystawców, czyli o ponad 100 więcej niż w roku 2006, z czego aż 200 z zagranicy z 38 państw świata. Na zagranicznych stoiskach obecne były między innymi Indie, Indonezja, Kostaryka, Republika Południowej Afryki, Turcja, Brazylia, Wenezuela, Peru, Syria i Finlandia. Przedstawiciele polskich regionów promowali najpiękniejsze ich zakątki oraz atrakcje, a także częstowali przysmakami regionalnych kuchni.

Uczestnicy targów mogli zapoznać się z bogatą ofertą biur podróży, touroperatorów, hoteli, ośrodków wypoczynkowych, przewoźników, a także firm świadczących usługi dla turystyki. Na targach zaprezentowano też 20 autobusów i najnowocześniejsze wagony kolejowe PKP oraz PKP Intercity.

Na stoiskach znaleźć można było ponad 40 "Nowości", które oznaczone były specjalnymi naklejkami. Podczas targów akredytowało się prawie 400 dziennikarzy, którzy reprezentowali media branżowe, prasę codzienną, ekonomiczną, stacje telewizyjne i radiowe, a także portale internetowe.

Do znacznego wzrostu liczby wystawców przyczyniło się poszerzenie poznańskich targów o nowe ekspozycje specjalne: Boat Expo i Extreme. Na każdą z nich został przeznaczony osobny pawilon. Na Boat Expo prezentowano łodzie motorowe, żaglowe, kajaki, pontony, sprzęt nurkowy ioferty spędzania wolnego czasu na wodzie. Wszyscy amatorzy nurkowania i kajaków mogli spróbować swoich sił w specjalnym basenie pod okiem profesjonalistów. Dodatkowo w tym pawilonie brzmiała muzyka szantowa zespołów takich jak: Gdańska Formacja Szantowa, Smugglers i Sailor.

Natomiast w pawilonie Extreme można było wejść na ściankę wspinaczkową, albo przejść się po linie zawieszonej nad głowami zwiedzających. O atrakcje dla zwiedzających zadbała firma Trygon, która przygotowała różnego rodzaju pokazy, występy, gry i konkursy.

Natomiast w głównym pawilonie wystawienniczym wyeksponowana była przestrzeń "WySPA Zdrowia", gdzie prezentowały swoje oferty uzdrowiska, sanatoria, hotele i ośrodki SPA oraz wellness. Goście mogli odprężyć się podczas relaksacyjnego masażu w różnych odmianach.

Czwarta ekspozycja specjalna: "Turystyka Biznesowa" skupiła w jednym miejscu ośrodki konferencyjne, kongresowe i organizatorów wyjazdów motywacyjnych, konferencji oraz szkoleń.

W sumie na przestrzeniach specjalnych zaprezentowało się blisko 100 wystawców.

Tradycyjnie podczas targów Tour Salon wybierane są stoiska, które zasługują na wyróżnienie. Nagrody Acanthus Aureus wręczane tym ekspozycjom, które najbardziej sprzyjają realizacji strategii marketingowych danych firm. W bieżącym roku, kapituła konkursu nagrodziła 9 takich stoisk: projekt "Turystyka - wspólna sprawa", Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, Urząd Miasta Poznania, Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną, Wielkopolską Organizację Turystyczną, Związek Międzygminny "Puszcza Zielonka", touroperatora "Nowa Itaka sp. z o.o.", Kujawsko - Pomorską Organizację Turystyczną, a także Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną.

Tour Salon był również miejscem prowadzenia rozmów biznesowych oraz poszerzania swojej wiedzy na seminariach i podczas prezentacji przygotowywanych przez Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz wystawców. Organizatorzy szacują, iż sukcesem zakończył się zorganizowany już po raz drugi workshop Buy Poland. W profesjonalnych i wcześniej zaaranżowanych spotkaniach biznesowych wzięło udział 61 polskich sprzedawców usług turystycznych, którzy swoje oferty zaprezentowali 81 zagranicznym kupującym na około 3000 indywidualnych spotkaniach. Przez dwa dni workshopu Buy Poland, który odbywał się 24 i 25 października, zagranicznym touroperatorom oraz biurom podróży prezentowana była oferta turystyczna Polski, jej atrakcje oraz walory. Aż 90% uczestników spotkań już zapowiedziało, że weźmie udział w kolejnej edycji Buy Poland. Buy Poland 2007 swoim patronatem objęły: Polska Organizacja Turystyczna, Polska Izba Turystyki, Stowarzyszenie Zarządców Obiektów Rekreacyjno - Turystycznych, a także Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego. Natomiast wśród partnerów strategicznych znaleźli się: Grupa Hotelowa Orbis, Hotel Edison, Hotel Sheraton Poznań, PKO Bank Polski, Signal Iduna i Wars. Patronat medialny objął Warsaw Business Journal.

Ponad 200 uczestników brało udział w odbywającym się podczas targów seminarium "Incentive Travel - podróże motywacyjne", które zorganizowali: Poznań Convention Bureau, Polska Organizacja Turystyczna oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie. Prelegentami byli specjaliści, którzy zajmują się tematyką wyjazdów incentive: Tasso Pappas, Nicola Chater i Lesley Malman. Przedstawili oni obecne trendy w podróżach motywacyjnych, perspektywy ich rozwoju, a także udzielali praktycznych wskazówek, w jaki sposób odnieść sukces przy organizacji incentive.

Podczas targów Tour Salon rozstrzygnięto też liczne konkursy. Zaraz po otwarciu targów certyfikatami Polskiej Organizacji Turystycznej nagrodzono najlepsze produkty turystyczne, a następnie rozstrzygnięto konkurs na najlepsze centrum informacji turystycznej. Tego samego dnia odbył się również Finał Konkursu "Turystyka - wspólna sprawa". Dzień później uhonorowani zostali najlepsi wydawcy książek, którzy brali udział w XVI Ogólnopolskim Przeglądzie Książek Krajoznawczych i Turystycznych. Jednak najważniejszym punktem programu była Gala Finałowa X. Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych Tour Film. Do udziału w tym konkursie zgłoszonych zostało około 50 filmów, które promują najpiękniejsze zakątki świata. W pięciu kategoriach jury przyznało 6 nagród i 5 wyróżnień. Z okazji jubileuszu festiwalu, przyznana została również wyjątkowa nagroda - Grand Prix Tour Film 2007 dla najlepszego zgłoszonego filmu. Nagrodę tę otrzymał film pt: "Łódź miasto kultury", który został zgłoszony przez Urząd Miasta Łódź. Specjalne nagrody przyznali również: TV Biznes, Prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich, Prezes Polskiej Izby Turystyki i Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Podczas poznańskich targów goście raczej się nie nudzili. W każdym z pawilonów uwagę zwiedzających odwracały tematyczne pokazy, konkursy, prezentacje, prelekcje i konferencje. Wśród nich odbyła się także konferencja województwa warmińsko - mazurskiego, czyli tegorocznego regionu partnerskiego targów i konferencja Polskiej Izby Turystyki i Andaluzji, a także konferencja Słowacji. Zainteresowaniem cieszyła się również konferencja Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej, która dotyczyła systemu nawigacji satelitarnej po Wielkopolskim Systemie Szlaków Rowerowych. W pawilonie Boat Expo bardzo ciekawe prelekcje przygotował Magazyn Nurkowanie i Magazyn Kajakowy Wiosło. Dla miłośników fotografii przygotowano wystawę zdjęć "Albania w polskim obiektywie", która była zorganizowana przez Jarosława Rosochackiego, Generalnego Konsula Honorowego Albanii w Poznaniu. W uroczystym otwarciu wystawy udział wziął Florent Çeliku, Ambasador Albanii w Polsce. W sobotę, 27 października można było podziwiać kierowców, którzy wzięli udział w I Mistrzostwach Polski Kierowców Autobusów.

Równolegle do targów Tour Salon odbywały się również Targi Wyposażenia dla Hotelarstwa i Gastronomii Gastro-Invest-Hotel 2007. Te targi też odbywały się na większej powierzchni wystawienniczej i miały więcej wystawców oraz zwiedzających. Powierzchnia ekspozycji przekroczyła 2500 metrów kwadratowych, czyli aż o 70% więcej niż roku ubiegłym. Ponad 120 wystawców stanowiło wzrost o 20% w porównaniu z rokiem 2006. Ekspozycja targowa, podobnie jak w latach poprzednich składała się z dwóch, nawzajem uzupełniających się części: hotel i gastronomia. Najważniejszym wydarzeniem targów była konferencja Gastro-Invest-Hotel, która poświęcona była rozwojowi branży hotelarskiej w Polsce. Przyszło na nią ponad 120 osób. Targom, już tradycyjnie towarzyszył Festiwal Kuchni Regionalnych, Forum Hotel Market, a także konkurs barmański "Gastro Invest Flair Competition". Natomiast po raz pierwszy w ramach targów odbyła się konferencja "Buduj Hotel". Dla zwiedzających przygotowano także seminarium edukacyjne przygotowane przez Centrum Inwestycji Hotelowych pt: "Redukcja kosztów w obiektach hotelowych poprzez zastosowanie energooszczędnych rozwiązań i urządzeń".




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Poznań targi Tour Salon targi turystyczne Poznaniu wystawcy stoiska Boat Expo Extreme WySPA Zdrowia Turystyka Biznesowa seminarium konferencja Acanthus Aureus Buy Poland Gastro-Invest-Hotel Buduj Hotel strategie marketingowe branży hotelarskiej łódź najpiękniejsze zakątki pkp 2007 w branżowe 2008 ioferty łodzie motorowe na media targach




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję