Europejskie miasta i regiony promują się w Krakowie!
Kraków reklamuje się w Europie, a Europa w Krakowie. Na ulicach najpopularniejszego pod względem turystycznym miasta polski przybywa reklam - Berlina, Cypru, Szwajcarii, Turcji, Malty, włoskich Alp, Tyrolu, czeskich, a nawet ukraińskich uzdrowisk.
Co krok Krakowianie napotykają na elementy intensywnych kampanii reklamowych europejskich miast i regionów. Hasła "Magiczna zima w Berlinie! Fascynacje, atrakcje, zabawa!", "Cypr. Zrelaksuj się na wyspie, gdzie sezon trwa cały rok" - to tylko niektóre z przykładów właśnie trwających w stolicy Małopolski akcji. Dotychczas to Kraków zabiegał o reklamę poza granicami kraju, teraz coraz więcej miast i regionów zabiega o reklamę w Krakowie.
Tu warto się pokazać
- Kraków stał się atrakcyjnym rynkiem dla turystycznej reklamy nie tylko z powodu swego 800-tysięcznego zaludnienia, ale przede wszystkim ze względu na prognozowaną 10-milionowej rzeszę turystów w tym roku i 15-milionową w przyszłym - uważa Grażyna Leja, pełnomocnik prezydenta miasta ds. turystyki.
Witold Bartoszewicz, kierownik Zakładu Badań Statystycznych Instytutu Turystyki w Warszawie uważa, iż Kraków jest doskonałym miejscem na reklamy miast i regionów - przekaz reklamy prezentowany w nim trafia do 3 grup docelowych: mieszkańców, biznesmenów i przede wszystkim turystów. Dzieje się tak dlatego, iż miasto to jest żelaznym punktem wycieczki zarówno cudzoziemców, jak i Polaków.
Kto reklamuje się w Krakowie?
W ciągu ostatnich miesięcy w Krakowie pojawiło się wiele billboardó, promujących poszczególne produkty turystyczne.
Krakowski odział AMS wylicza, iż z usług reklamowych korzystają m.in. włoski region Molise ("Molise - region do odkrycia"), Cypryjska Organizacja Turystyki, Konsulat Generalny Turcji, rządowa agencja Czech Tourism oraz biuro promocji Majorki i Minorki (kampania promująca brand Illes Balears). - Były tu również prowadzone kampanie Węgier, ambasad (np. Danii, Norwegii - przyp. red.), szwajcarskich, włoskich i austriackich regionów górskich.
Inny gracz na outdoorowym rynku, Stroer prowadzi w Krakowie intensywną kampanię billboardową Berlina, i wciąż zachęca też do odwiedzin Cypru oraz Turcji.
Dlaczego Kraków?
Obecności w Krakowie turystów, jak reklam związanych z turystką sprzyja coraz gęstsza (i coraz bardziej rozwijająca się) siatka tanich połączeń.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
Niebawem ruszy rosyjski pociąg weselny
Jedna osoba zginęła w pożarze hotelu w Kornwalii
Nowy Jork: osobny chodnik dla turystów
Subway - gwałtowna ekspansja w Polsce
Grecja: niekulturalni taksówkarze szkodzą branży turystycznej
Zgłosiło się już prawie 1,5 tys. osób z roszczeniami wobec Open Travel Group!
Rumuńscy hotelarze zbankrutują przez mnichów
Umowa na projekt hotelu na Okęciu
Odbyło się Walne Zebranie Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
W Tybecie powstaje piąte lotnisko cywilne
Portugalia przywróci kontrole graniczne
Kontrowersyjna przebudowa paryskiego Hotelu Lambert
Czy z Krupówek znikną handlarze?
Protest PETA przed warszawskimi restauracjami KFC
Polska nie potrzebuje drugiego lotniska centralnego?
Katowice: nowy Hotel System już przyjmuje gości
egipt - aktualne przepisy wizowe