TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Strajki na Okęciu sparaliżowały ruch

Dwugodzinny strajk pracowników obsługi naziemnej sparaliżował w środę rano port lotniczy Okęcie. Dziesięć rejsów zostało odwołanych, a prawie 30 było opóźnionych.


Kilkuset pasażerów nie mogło odlecieć z Okęcia, bo o godz. 6 rozpoczął się strajk pracowników spółki Lot Ground Services, zajmującej się m.in. odprawianiem podróżnych, dowożeniem ich autobusami do samolotów oraz załadunkiem bagaży. W czasie protestu nie byli obsługiwani pasażerowie linii PLL LOT, Centralwings i Eurolot, których nikt wcześniej nie uprzedził o planowanym strajku. Ten potrwał do godz. 8, a jego skutki odczuwalne były jeszcze przez kilka godzin.

Odwołano w sumie dziesięć rejsów, m. in. do Hamburga, Monachium oraz Gdańska. Prawie 30 rejsów było opóźnionych, samoloty do Amsterdamu, Brukseli oraz Kopenhagi wystartowały z prawie trzygodzinnym poślizgiem.

Powodem strajku były żądania podwyżek płac i większych odpraw w przypadku zwolnień stawiane przez pracowników LGS, która jest spółką-córką LOT. Strajkujący pracownicy weszli w spór zbiorowy z pracodawcą. - Pensje są niezwykle niskie w stosunku do obowiązków. Młodzi pracownicy zarabiają zaledwie 1550 zł brutto - tłumaczy Andrzej Pielak z działającej w spółce "Solidarności". Zdaniem związkowców właściciel LGS, czyli LOT, nie inwestuje w działającą w porcie lotniczym firmę. Kilka tygodni temu pojawiły się nieoficjalne informacje, że zostanie ona sprzedana. Pracę może stracić kilkaset osób. Związkowcy mają nadzieję, że władze spółki przyjmą postulaty protestujących. Jeżeli nie będzie porozumienia, nie wykluczają następnych strajków. Agnieszka Pęksa z LGS obiecuje, że dyrekcja będzie negocjować z protestującymi. Ma również nadzieję, że do kolejnego strajku nie dojdzie.

Skargi na niskie zarobki w spółce docierały do mediów od dawna. Wiele zatrudnionych osób rezygnuje dobrowolnie z pracy, co często przekłada się na jakość obsługi pasażerów, którzy m.in. muszą długo czekać na bagaże. Oprócz spółki Lot Ground Services odprawianiem pasażerów oraz ładowaniem bagaży zajmuje się na Okęciu jeszcze jedna firma - Warsaw Airport Services. Podczas strajku właśnie ona obsługiwała samoloty przylatujące do Warszawy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Okęcie na Okęciu strajk Lot Ground Services LGS Warsaw Airport Services lotnisko port lotniczy PLL LOT Centralwings Eurolot obsługa naziemna rejs samolot pracownicy pasażerowie Hamburg Monachium Gdańsk Amsterdam Bruksela Kopenhaga Solidarność zarobki pensje odprawy w strajki oslo okeciu obsługi naziemnej


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję