Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
Zobacz także
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do bezpieczeństwa
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na pokład
Organizator nielegalnego wyjazdu do Medjugorje skazany
Autobusy już nie są poddawane crash testom
Autobusy, które mają być dopuszczone do ruchu, od 2004 roku muszą spełnić wymogi europejskiej normy, dotyczącej dopuszczalnej deformacji nadwozia. Chodzi o to, aby wewnątrz autobusu zapewnić przestrzeń przeżycia, do której w razie wypadku nie może dostać się żaden element konstrukcji - pisze Interia.
Kilkanaście lat temu, aby zbadać zachowanie konstrukcji autobusu w czasie wypadku, przeprowadzano crash testy, używając prawdziwych samochodów, koszty takich prób były ogrone - tłumaczy dr inż. Marcin Kowalczyk. Dlatego pięć lat temu naukowcy rozpoczęli przygotowania do prowadzenia w swoim zakładzie wirtualnych crash testów autobusów z wykorzystaniem komputera. Dwa lata później rozpoczęto wykonywanie podobnych prób dla autobusów produkowanych w Jelczu. Koszty udało się zmniejszyć z kilkuset do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Do crash testów zaczęły się zgłaszać inne firmy, ze swoimi autami. Naukowcy twierdzą, że większość pojazdów przy symulacji wywrócenia na bok wychodziła obronną ręką. Naukowcy w każdym przypadku mieli jakieś uwagi.
Po opinii ekspertów firmy mogą dokonać koniecznych zmian w konstrukcji pojazdu. Jednak, według naukowców, wyścig z techniką nie może trwać w nieskończoność. To niemożliwe między innymi ze względu na koszt autobusu, którego konstrukcja miałaby wytrzymać uderzenia z ogromną siłą. Ale nawet gdyby zbudować taki prototyp, to i tak nie ma pewności, że mimo braku widocznych zniszczeń zewnętrznych, wszyscy pasażerowie przeżyją wypadek, bo to zależne będzie także od budowy foteli czy odpowiednio działających pasów bezpieczeństwa.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Samolot Ryanair nie poleciał ze względu na usterkę
W Polsce wciąż warto inwestować w gastronomię
Ministerstwo Finansów i jego nowelizacje
Minęło 650- lecie istnienia Mostu Karola w Pradze
Porozumienie Code Share Aeroflot i Finnair
W Ogrodzie Luksemburskim otwarto wystawę "Europejskie tożsamości"
Tatry: trzeci stopień zagrożenia lawinowego
Czy warto robić szkolenia z systemow rezerwacyjnych?
ZEA: Branża turystyczna nie dla cudzoziemców
Ostatnie chwile przed Kongresem
Promocja bieszczadzkich produktów
KFC otworzyło ósmą restaurację we Wrocławiu
Porywacze tureckiego samolotu skapitulowali
Mimo łapówek urzędnicy ULC po wyrzuceniu wracali na stanowiska