TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

GFK Polonia: polska gastronomia rośnie w siłę

Według badań GFK Polonia, wartość rynku gastronomicznego w Polsce ciągle wzrasta. W 2007 r. wartość ta wyniosła około 20 mld zł, co jest wzrostem o około 7 mld zł w stosunku do roku poprzedniego.


Widoczne od kilku lat bardzo wyraźne przyspieszenie rozwoju polskiej gastronomii, spowodowane jest zmianą stylu życia Polaków oraz braku czasu i chęci do przygotowywania jedzenia w domu - powiedziała Magdalena Zimna z GFK Polonia.

Ponad połowa Polaków wychodzi z domu na posiłek, aby spotkać się przy okazji ze znajomymi. Prawie 40% osób jada jednak poza domem bez okazji.

Największy, bo 60 procentowy udział w rynku gastronomicznym mają restauracje, bary i fast-foody. Prawie połowa Polaków przyznała się do wizyty w 2007 r. w sieci McDonald's, 35% - w pubie, 24% osób jadło przynajmniej raz w barze lub restauracji.

W fast-foodach jadają głównie ludzie młodzi w wieku do 19 lat, a także studenci. Osoby starsze, powyżej 30 roku życia, stołują się częściej w restauracjach i kawiarniach.

Średnio na posiłek w restauracji Polacy wydają 51 zł, w kawiarni i pubie - 26 zł, w barze - 22 zł. Najmniej pieniędzy (średnio 15 zł) zostawiają w fast-foodach.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
GFK Polonia polska gastronomia w Polsce rynek gastronomiczny Magdalena Zimna jedzenie w barach restauracjach kawiarniach 2007 wartość rynku gastronomicznego udział badania kawiarni gastronomii 2008




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję