Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Innsbruck przykładem na Polski jak promować się na Euro?
Już za pięć dni w Innsbrucku reprezentacje Hiszpanii i Rosji rozegrają swój pierwszy mecz podczas Euro 2008. Innsbruck i Tyrol intensywnie przygotowywały się i promowały na tą imprezę. Polska może więc obserwować, aby za 4 lata skorzystać z już przetestowanych koncepcji.
Radzę, aby polskie miasta nie lekceważyły promocji, bo dzięki niej można naprawdę wiele zyskać - powiedział Josef Margreiter, szef Izby Turystycznej Tyrolu.
Austriacki region rocznie odwiedza 42 miliony turystów, a i tak nie szczędzi on na promocji. Mamy miliony turystów zimą, do samego Zeel am See przyjeżdża 7 mln ludzi. Chcemy jednak, aby turyści przyjeżdżali do nas także latem - mówił Margreiter. Z polskich turystów aż 85% przyjeżdża tam zimą - mówią szacunki.
Działania Izby Turystycznej Tyrolu były prowadzone w dwóch kierunkach. Pierwsze miały na celu zachęcić turystów i kibiców z innych krajów do odwiedzenia nas. Po drugie chcieliśmy przekonać mieszkańców, że Euro to nic złego i mogą ze spokojem oczekiwać przyjazdu kibiców - mówi Esther Wilhelm z Izby Turystycznej Tyrolu.
Zebraliśmy się już w 2005 r. i rozważyliśmy, jak powinniśmy działać. Zaczęliśmy podpatrywać Niemców, jak oni to robią podczas mundialu. Działania promocyjne były tak prowadzone, aby nie kolidowały z regułami UEFA. Dlatego wymyśliliśmy własne logo, specjalnie na Euro, ale bez nawiązań do turnieju piłkarskiego - tłumaczy Wilhelm.
Izba Turystyczna Tyrolu zatrudniła też zewnętrzną agencję marketingową, która przedstawiła nam ponad 450 różnych pomysłów promocyjnych. Wykorzystaliśmy przez 2 lata około 400 pomysłów, kosztowało to ponad 4 miliony euro - tłumaczy Wilhelm.
Takim pomysłem są choćby piłkarskie turnieje dzieci przy okazji zawodów Pucharu Świata w narciarstwie alpejskim w Kitbuehel czy Sankt Anton, rozdawanie gadżetów, konkursy dla mieszkańców Innsbrucka, np. na najlepszą wystawę sklepową związaną z Euro, zwycięzca dostał 1 tys. euro - przyznaje Wilhelm.
W Innsbrucku zagrają Szwedzi, Rosjanie i Hiszpanie. Dyrektor Margreiter stwierdza z uśmiechem, że najlepiej by było, gdyby przyjechali Włosi, którzy mają blisko, ale nie znają tej części Tyrolu, Niemcy, Polacy czy Czesi. Hiszpania to dla nas kompletnie nowy rynek, Szwecja jest dość daleko, ale w sumie to naród usportowiony, z kolei Rosjanie to bogaci klienci. Tak naprawdę dopiero w tym roku mogliśmy promować nasze miasto i region w tych trzech krajach. Nawiązaliśmy kontakty, wymieniliśmy poglądy i czekamy na efekty - mówi Esther Wilhelm.
Władze Innsbrucka zaangażowały się też w promocję samego miasta. Miasto było obecne w Sztokholmie, Madrycie czy Moskwie, gdzie do Innsbrucka zapraszał Stanisław Czerczesow - dawniej bramkarz Tyrolu Innsbruck, a dziś trener Spartaka Moskwa.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Brytyjskie lotniska są zagrożone atakiem terrorystycznym od wewnątrz
Wyprawy w słowackie Tatry zakazane
Nowy krakowski dworzec autobusowy za mały?
Weekend majowy: w Krakowie: tłumy zagranicznych turystów na ulicach
Pierwszy szynobus do Balic wyruszy w maju!
Łódź: bank NBP blokuje budowę hotelu?
Wejście do Muzeum Narodowego we Wrocławiu tylko za złotówkę!
Jest lista 44 centrów pobytowo-treningowych wyłonionych na Euro 2012
RMF: podróżni uważajcie na wakacyjne nowości PKP!
Tańsze bezpośrednie rezerwacje.
Huragan w Meksyku coraz silniejszy
Polacy mistrzami świata w grillowaniu!
Są pieniądze na promocję turystyki biznesowej Gdańska i Pomorza