Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Volvo 9700 wybrano Autokarem Roku 2008
Po wielu testach i dogłębnej ocenie najnowszych modeli autokarów turystycznych, które zostały wprowadzone na rynek w ostatnich latach, tytuł Międzynarodowego Autokaru Roku 2008 otrzymał autokar Volvo 9700.
Wyboru dokonało jury, które składało się z dziennikarzy z 17 czołowych europejskich magazynów z branży autobusowej. W celu umożliwienia wydania sprawiedliwego i rzetelnego werdyktu, przeprowadzono w Szwajcarii trzydniowe testy, znane jako Coach Euro Test.
Jurorzy otrzymali możliwość poprowadzenia kandydujących autokarów, a także podróżowania nimi w roli pasażerów na odcinku testowym o długości 52 km przy bardzo różnych warunkach drogowych.
Każdy z producentów przeprowadził także prezentację swojego pojazdu.
W rywalizacji brały udział autokary o długości minimum 12 metrów, które zostały wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich dwóch lat. W porównaniu z poprzednimi latami konkurencja tym razem była wyjątkowo silna.
O tytuł "Autokaru Roku 2008" rywalizowały: Irisbus Magelys, Mercedes-Benz Tourismo M, Neoplan Cityliner, Noge Titanium na podwoziu MAN R33, Jonckheere JSD140-460 i Volvo 9700.
Volvo 9700 Prestige to 13-metrowy, trzyosiowy autokar z silnikiem z tyłu. Do rodziny 9700 należą również modele o długości od 10,4 metra do 15 metrów, dwu- lub trzyosiowe, o wysokości 3,4 metra, 3,6 metra i 3,8 metra. Dostępne są trzy różne poziomy wyposażenia: Comfort, Optimal oraz najbogatsze Prestige. Podwozie oraz nadwozie wykonane jest ze stali nierdzewnej, co zapewnia bardzo długi okres użytkowania.
9700 jest najnowszym przedstawicielem linii autokarów Volvo, której początki sięgają wczesnych lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Autobus napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem DH12E, który rozwija moc 336 kW (460 KM) przy 1465-1800 obr./min. oraz charakteryzującym się wysokim momentem obrotowym 2200 Nm, dostępnym w zakresie 1100-1465 obr./min. Dzięki zastosowanej technologii selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), silnik spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 4. W pojeździe zainstalowano też dwunastostopniową skrzynię biegów AT2412C I-Shift drugiej generacji autorstwa Volvo.
Wyłaniając zwycięzcę, jurorzy brali pod uwagę wiele elementów, takich jak: innowacja, wygoda, osiągi, łatwość w prowadzeniu, bezpieczeństwo, styl i inne czynniki, które decydują o tym, czy autokar zyska uznanie pasażerów, kierowcy, operatora oraz zespołu serwisowego.
Rywalizujące ze sobą autokary prezentowały wyrównany poziom. Niektóre pojazdy okazały się pod pewnymi względami lepsze od Volvo 9700, jednak ostatecznie jury uznało, że Volvo oferuje najlepszy kompleksowy pakiet.
Autokar Volvo wyróżniał się głównie pod względem korzyści dla pasażerów. W pojeździe zastosowano między innymi: wznoszącą się podłogę z amfiteatralnym układem foteli, niezakłóconą niczym widoczność przez szybę przednią, a także brak zbędnych elementów stylizacyjnych co pozwala na podziwianie mijanych widoków. Fotele pasażerów wyposażone zostały w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Jazda Volvo 9700 charakteryzuje się niezwykłą płynnością. Prowadzenie autokaru również było przyjemnością. W pojeździe jest dużo miejsca na rzeczy kierowcy, a także bardzo dobrze usytuowane lusterka.
W przeszłości Volvo krytykowane było za nudną stylistykę pojazdów. Natomiast w modelu 9700 osiągnięto linię niebanalną, jednak nie charakteryzującą się przesadną ekstrawagancją, która mogłaby się szybko zestarzeć. Dodatkowo nowy panel przedni kojarzy się od razu z marką Volvo.
W autokarze 9700 wprowadzono w standardzie system FUPS, czyli przednią osłonę zapobiegającą wjechaniu samochodu osobowego pod autobus. Pomimo, że inni producenci dysponowali bardziej nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa, których Volvo jeszcze nie oferuje, firma wypadła bardzo dobrze, zarówno pod względem biernego, jak i czynnego bezpieczeństwa.
Uroczystość wręczenia nagrody odbędzie się w piątek, 19 października o 11.30, na stoisku Volvo w Hali 5 podczas targów Busworld w Kortrijk. Nagrodę odbierze Håkan Karlsson, prezes i dyrektor Naczelny Volvo Bus Corporation z rąk Stuarta Jonesa, przewodniczącego jury konkursu na Międzynarodowy Autobus i Autokar Roku.
Tytuł Autobusu Roku przyznawany jest w latach nieparzystych, natomiast tytuł Autokaru Roku w latach parzystych. Zdobywcą tytułu Międzynarodowego Autokaru Roku 2006 był Neoplan Starliner, natomiast Międzynarodowego Autobusu Roku 2007 - Mercedes-Benz Citaro Ü.
Szczegółowe informacje na temat testu CoachEuroTest oraz organizacji Konkursu na Międzynarodowy Autobus i Autokar Roku znajdują się na stronie http://home.netwings.ch/trenold/.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Turystyka światowa utrzymuje tendencję zwyżkową
Ogromne kolejki na polsko-niemieckich przejściach granicznych!
Mazury i Warmia - majówka w cieniu Cudów Natury
Balice: fiasko przetargu na przebudowę części terminalowej
W tę noc spadnie nawet 100 gwiazd
Grecja niebezpieczna dla turystek z Wielkiej Brytanii
Dalsza rozbudowa wrocławskiego lotniska!
Krakowscy restauratorzy tęsknią za pijanymi Anglikami
Baza operacyjna Wizz Air we Wrocławiu
Po ponad stu latach Orient-Express znowu przejedzie przez Polskę
Szykują się podwyżki opłat pasażerskich na Okęciu?
Słupsk: Karczma pod Kluką zaoferuje również hotel
Zubożenie społeczeństwa głównym wrogiem branży
Wrocław: Mostostal wybuduje stadion
20 zł za przejazd autostradą A4 - to skandal!
Zima sparaliżowała Okęcie. Opóźnienia i odwołania lotów
Słowacja: górskie lawiny zasypały trzech turystów
Największe w Polsce rekinarium
Gęsinowy Szlak Kulinarny - kujawsko - pomorskie