TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Volvo 9700 wybrano Autokarem Roku 2008

Po wielu testach i dogłębnej ocenie najnowszych modeli autokarów turystycznych, które zostały wprowadzone na rynek w ostatnich latach, tytuł Międzynarodowego Autokaru Roku 2008 otrzymał autokar Volvo 9700.


Wyboru dokonało jury, które składało się z dziennikarzy z 17 czołowych europejskich magazynów z branży autobusowej. W celu umożliwienia wydania sprawiedliwego i rzetelnego werdyktu, przeprowadzono w Szwajcarii trzydniowe testy, znane jako Coach Euro Test.

Jurorzy otrzymali możliwość poprowadzenia kandydujących autokarów, a także podróżowania nimi w roli pasażerów na odcinku testowym o długości 52 km przy bardzo różnych warunkach drogowych.

Każdy z producentów przeprowadził także prezentację swojego pojazdu.

W rywalizacji brały udział autokary o długości minimum 12 metrów, które zostały wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich dwóch lat. W porównaniu z poprzednimi latami konkurencja tym razem była wyjątkowo silna.

O tytuł "Autokaru Roku 2008" rywalizowały: Irisbus Magelys, Mercedes-Benz Tourismo M, Neoplan Cityliner, Noge Titanium na podwoziu MAN R33, Jonckheere JSD140-460 i Volvo 9700.

Volvo 9700 Prestige to 13-metrowy, trzyosiowy autokar z silnikiem z tyłu. Do rodziny 9700 należą również modele o długości od 10,4 metra do 15 metrów, dwu- lub trzyosiowe, o wysokości 3,4 metra, 3,6 metra i 3,8 metra. Dostępne są trzy różne poziomy wyposażenia: Comfort, Optimal oraz najbogatsze Prestige. Podwozie oraz nadwozie wykonane jest ze stali nierdzewnej, co zapewnia bardzo długi okres użytkowania.

9700 jest najnowszym przedstawicielem linii autokarów Volvo, której początki sięgają wczesnych lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Autobus napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem DH12E, który rozwija moc 336 kW (460 KM) przy 1465-1800 obr./min. oraz charakteryzującym się wysokim momentem obrotowym 2200 Nm, dostępnym w zakresie 1100-1465 obr./min. Dzięki zastosowanej technologii selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), silnik spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 4. W pojeździe zainstalowano też dwunastostopniową skrzynię biegów AT2412C I-Shift drugiej generacji autorstwa Volvo.

Wyłaniając zwycięzcę, jurorzy brali pod uwagę wiele elementów, takich jak: innowacja, wygoda, osiągi, łatwość w prowadzeniu, bezpieczeństwo, styl i inne czynniki, które decydują o tym, czy autokar zyska uznanie pasażerów, kierowcy, operatora oraz zespołu serwisowego.

Rywalizujące ze sobą autokary prezentowały wyrównany poziom. Niektóre pojazdy okazały się pod pewnymi względami lepsze od Volvo 9700, jednak ostatecznie jury uznało, że Volvo oferuje najlepszy kompleksowy pakiet.

Autokar Volvo wyróżniał się głównie pod względem korzyści dla pasażerów. W pojeździe zastosowano między innymi: wznoszącą się podłogę z amfiteatralnym układem foteli, niezakłóconą niczym widoczność przez szybę przednią, a także brak zbędnych elementów stylizacyjnych co pozwala na podziwianie mijanych widoków. Fotele pasażerów wyposażone zostały w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Jazda Volvo 9700 charakteryzuje się niezwykłą płynnością. Prowadzenie autokaru również było przyjemnością. W pojeździe jest dużo miejsca na rzeczy kierowcy, a także bardzo dobrze usytuowane lusterka.

W przeszłości Volvo krytykowane było za nudną stylistykę pojazdów. Natomiast w modelu 9700 osiągnięto linię niebanalną, jednak nie charakteryzującą się przesadną ekstrawagancją, która mogłaby się szybko zestarzeć. Dodatkowo nowy panel przedni kojarzy się od razu z marką Volvo.

W autokarze 9700 wprowadzono w standardzie system FUPS, czyli przednią osłonę zapobiegającą wjechaniu samochodu osobowego pod autobus. Pomimo, że inni producenci dysponowali bardziej nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa, których Volvo jeszcze nie oferuje, firma wypadła bardzo dobrze, zarówno pod względem biernego, jak i czynnego bezpieczeństwa.

Uroczystość wręczenia nagrody odbędzie się w piątek, 19 października o 11.30, na stoisku Volvo w Hali 5 podczas targów Busworld w Kortrijk. Nagrodę odbierze Håkan Karlsson, prezes i dyrektor Naczelny Volvo Bus Corporation z rąk Stuarta Jonesa, przewodniczącego jury konkursu na Międzynarodowy Autobus i Autokar Roku.

Tytuł Autobusu Roku przyznawany jest w latach nieparzystych, natomiast tytuł Autokaru Roku w latach parzystych. Zdobywcą tytułu Międzynarodowego Autokaru Roku 2006 był Neoplan Starliner, natomiast Międzynarodowego Autobusu Roku 2007 - Mercedes-Benz Citaro Ü.

Szczegółowe informacje na temat testu CoachEuroTest oraz organizacji Konkursu na Międzynarodowy Autobus i Autokar Roku znajdują się na stronie http://home.netwings.ch/trenold/.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Volvo 9700 konkurs autokar roku Coach Euro Test Irisbus Magelys Mercedes-Benz Tourismo M Neoplan Cityliner Noge Titanium Jonckheere JSD140-460 Volvo 9700 FUPS Hå kan Karlsson Stuart Jones autokary autobus 2008 w starliner autokaru bus




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję