TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Reklama Krakowa w CNN International

W poniedziałek, 23 lutego w CNN rozpocznie się pierwsza międzynarodowa kampania reklamowa Krakowa. Przez 4 tygodnie amerykańska telewizja wyemituje 139 spotów reklamujących atmosferę oraz zabytki Krakowa. 30-sekundowa reklamówka będzie nadawana w najlepszym czasie antenowym tzw. prime time.


Rani R. Raad, wiceprezes CNN International wyznał - Kraków to szybko rozwijające się miasto i jesteśmy bardzo zadowoleni, że CNN zostało wybrane do tego, aby wyemitować jego pierwszą międzynarodową kampanię reklamową. Zaznaczył, że chodziło o "zrozumiały komunikat medialny, który przyniesie konkretne rezultaty".

W telewizyjnej reklamie Krakowa będzie można zobaczyć najważniejsze zabytki Krakowa: Zamek Królewski na Wawelu, kościół Mariacki oraz Rynek Główny z pomnikiem Adama Mickiewicza. Poza tym spot pokaże również najważniejsze wydarzenia kulturalne miasta, jak np. Festiwal Kultury Żydowskiej oraz życie codzienne na ulicach i skwerach. Widzowie będą mogli zobaczyć między innymi krakowskie dorożki, latające gołębie i bawiące się dzieci.

Agnieszka Salon z biura marketingu turystycznego miasta Krakowa poinformowała - To są najpiękniejsze miejsca Krakowa. Staraliśmy się pokazać Kraków nie tylko poprzez zabytki, ale również przez to, że mamy wspaniałe wydarzenia o charakterze międzynarodowym, jak np. Festiwal Sacrum Profanum. Wyjaśniła również, że założeniem reklamy było pokazanie Krakowa jako miasta dynamicznego oraz otwartego dla wszystkich.

Katarzyna Gądek, dyrektor biura marketingu turystycznego Krakowa zaznaczyła - Ta kampania kosztowała 200 tys. dolarów, ale proszę wziąć pod uwagę, że w ubiegłym roku turyści, którzy odwiedzili Kraków, wydali w hotelach, restauracjach, kawiarniach, taksówkach 2,8 mld zł. Podkreśliła też, że telewizyjna reklama Krakowa trafi do około 150 mln rodzin w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce.

Piotr Czarnowski, przedstawiciel CNN w Polsce uważa, że wybór telewizji CNN jako miejsca, w którym Kraków będzie się reklamował jest wyjątkowo trafny. Tłumaczył - CNN oglądają ludzie, którzy mają naturę ekspansywną, poszukiwawczą. W ten sposób trafimy do tej publiczności, która decyduje o przyszłych inwestycjach, ale też ekspansywnie patrzy na turystykę.

Grażyna Leja, pełnomocniczka prezydenta Krakowa ds. turystyki przyznała, że Kraków będzie promowany wśród widzów CNN również przy wykorzystaniu zasobów multimedialnych stacji, takich jak reklamy online. Podkreśliła - Na stronie CNN pojawi się baner reklamowy z informacją o spocie, akcjach promocyjnych i konkursie organizowanym dla pierwszych dziesięciu osób, turystów zagranicznych, którzy po wskazaniu minimalnie dwóch lokalizacji w spocie wygrają weekend w Krakowie.

Według badań przeprowadzonych przez urząd miasta Krakowa, w ubiegłym roku miasto odwiedziło 6 mln turystów, którzy spędzili w mieście przynajmniej jedną dobę. Turysta w Krakowie spędzał średnio 3,5 dnia, a głównym powodem przyjazdu była atmosfera miasta i jego zabytki.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kraków CNN telewizja reklama spot kampania Rani R. Raad Zamek Wawel kościół Mariacki Rynek Festiwal Kultury Żydowskiej Agnieszka Salon Sacrum Profanum Katarzyna Gądek Piotr Czarnowski Grażyna Leja baner internet




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję