Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Zabrze
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
Bałagan na lotniskach powoduje niezadowolenie klientów biur podróży
Biura turystyczne oraz ich klienci, a także specjaliści związani z organizacją i zarządzaniem przestrzenią powietrzną podkreślają, że liczba turystów cały czas rośnie, a porty lotnicze są przepełnione.
Według ekspertów aż 70% samolotów opóźnia swoje loty do i z polskich portów lotniczych. Powodem tego są głównie problemy techniczne na lotniskach, ale także braki kadrowe między innymi w grupie kontrolerów przestrzeni powietrznej. Funkcjonująca od kwietnia ubiegłego roku Polska Agencja Żeglugi Powietrznej nie spełniła oczekiwań, ponieważ nie widać rezultatów jej działań, które mają usprawnić zarządzanie przestrzenią powietrzną Polski.
W innych państwach, działania służb lotniczych doprowadziły do dwukrotnego zwiększenia przepustowości nad portami lotniczymi. Brak takich widocznych działań w Polsce powoduje, że przy dużo mniejszym natężeniu pasażerów niż we Włoszech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii bałagan panujący w Polsce jest porównywalny z portami tych krajów. Potwierdzają to między innymi badania europejskiej organizacji zarządzającej przestrzenią powietrzną Eurokontrol.
Problemów cały czas przybywa, gdyż opóźnienia samolotów rejsowych i czarterowych prowadzą do utraty połączeń tranzytowych do dalszych portów. Sytuacja taka wpływa również na relacje pomiędzy uczestnikami imprez turystycznych, a organizatorami turystyki. Dobrze by było, by określone zostało kto powinien ponosić odpowiedzialność za problemy z dotarciem na czas turystów do ich miejsca przeznaczenia. Odpowiedzialnością taką nie powinny być obciążane biura podróży, które zawierają umowy z klientami. Porty lotnicze, gdzie panuje bałagan, bardzo często nie czują się odpowiedzialne za nierzetelne wykonanie świadczeń zawartych w programach imprez turystycznych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dziwny konkurs na dyrektorów
Trzysetny franczyzowy salon
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Stancje benzynowe stawiają na gastronomię
Ludźmierz: policja szuka sprawców napadu na bar
Pyrzowice: feralny piątek - odwołane i opóźnione loty
Metro radzi turystom, co robić, gdy samolot się spóźnia, a urlop upływa na lotnisku
Pasażerowie byli przewożeni w bagażniku
Gniew sprzedaje zamek krzyżacki; trwa wycena
"Jedz, oceniaj i wygrywaj..." - Festiwal Smaków Włoskich w Poznaniu
1 czerwca - koniec papierowych biletów lotniczych?
Rainbow Tours: przychody spółki w grudniu 2010