TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Bałagan na lotniskach powoduje niezadowolenie klientów biur podróży

Biura turystyczne oraz ich klienci, a także specjaliści związani z organizacją i zarządzaniem przestrzenią powietrzną podkreślają, że liczba turystów cały czas rośnie, a porty lotnicze są przepełnione.


Według ekspertów aż 70% samolotów opóźnia swoje loty do i z polskich portów lotniczych. Powodem tego są głównie problemy techniczne na lotniskach, ale także braki kadrowe między innymi w grupie kontrolerów przestrzeni powietrznej. Funkcjonująca od kwietnia ubiegłego roku Polska Agencja Żeglugi Powietrznej nie spełniła oczekiwań, ponieważ nie widać rezultatów jej działań, które mają usprawnić zarządzanie przestrzenią powietrzną Polski.

W innych państwach, działania służb lotniczych doprowadziły do dwukrotnego zwiększenia przepustowości nad portami lotniczymi. Brak takich widocznych działań w Polsce powoduje, że przy dużo mniejszym natężeniu pasażerów niż we Włoszech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii bałagan panujący w Polsce jest porównywalny z portami tych krajów. Potwierdzają to między innymi badania europejskiej organizacji zarządzającej przestrzenią powietrzną Eurokontrol.

Problemów cały czas przybywa, gdyż opóźnienia samolotów rejsowych i czarterowych prowadzą do utraty połączeń tranzytowych do dalszych portów. Sytuacja taka wpływa również na relacje pomiędzy uczestnikami imprez turystycznych, a organizatorami turystyki. Dobrze by było, by określone zostało kto powinien ponosić odpowiedzialność za problemy z dotarciem na czas turystów do ich miejsca przeznaczenia. Odpowiedzialnością taką nie powinny być obciążane biura podróży, które zawierają umowy z klientami. Porty lotnicze, gdzie panuje bałagan, bardzo często nie czują się odpowiedzialne za nierzetelne wykonanie świadczeń zawartych w programach imprez turystycznych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lotnisko port lotniczy bałagan tłok opóźnienia Polska Agencja Żeglugi Powietrznej kadra pracownicy problemy techniczne Eurokontrol odpowiedzialność umowa prawa klienta biur podróży klientów biura biuro podrozy oasis opinie pegas klientow z niezadowolenie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję