TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polscy turyści koczują na lotniskach?

Kilka tysięcy klientów biur podróży z całej Polski koczuje w poczekalniach hoteli i na lotniskach w Egipcie, Tunezji, Brazylii, na Dominikanie i Wyspach Kanaryjskich. Nie mogą oni wrócić z wakacji, bo splajtowały linie lotnicze Fischer Air - pisze Gazeta Wyborcza.


Z usług Fischer Air korzystało wiele biur podróży - m.in. Triada, SelectTours, Sun&Fun, TUI, Exim Tours. Teraz, po zawieszeniu wszystkich lotów czarterowych Fisher Air organizatorzy muszą szybko znaleźć zastępczego przewoźnika, by przywieść klientów do Polski.

Gazeta Wyborcza szacuje, iż problemy z powrotem do Polski może mieć 5 tys. turystów.

Na razie najwięcej skarg na powrót z wakacji słyszy się od turystów którzy wykupili wycieczki w Exim Tours. Gazeta napisała, iż w czwartek do Wrocławia wróciła grupa z Egiptu. Byli wściekli i zmęczeni, gdyż skrócono im pobyt z siedmiu do pięciu dni.

Turyści Ci oskarżają Exim Tours o nieudolność. Mówią - Zostaliśmy nabici w butelkę. Zorganizowali to tak, że nagle obsługa hotelu wsunęła nam ulotki pod drzwi z informacją, że zmienia się data naszego wylotu do Polski. I że zamiast do Wrocławia lecimy do Poznania. Będziemy domagać się odszkodowania.

Mają oni pretensję do organizatora przede wszystkim za sposób postępowania. Uważają, iż we wtorek zostali po prostu wyrzuceni z hotelu, w którym mieli opłacony pobyt (All inclusive) do czwartku. Skarżą się na zbyt długie oczekiwanie na lotnisku oraz nie zapewnienie posiłków.

Kłopoty organizatorów oczywiście odczuwają również agenci, którzy sprzedali pechowe wycieczki. Łukasz Krupa z biura agencyjnego Transer, krytykuje biuro: - Exim zawalił kilka miast, m.in. Wrocław. To nie ich wina, że Fischer Air przestał latać, ale jak najszybciej powinni załatwić zastępcze samoloty. Jak nie załatwią na czas, to następuje efekt domina - jeden samolot nie leci, a reszta musi się przesunąć. Skutki uderzają w klientów.

Józef Ratajski z Polskiej Izby Turystyki obiecał, że zajmie się sprawą natychmiast: - Są ustawy i konwencje o lotach, które określają, w jaki sposób powinny się one odbywać.

Poza Exim Tours inni organizatorzy jakoś sobie radzą z faktem, iż Fischer Air nie lata. Magdalena Sidor z biura Neckermann powiedziała Gazecie Wyborczej: - Zmienialiśmy przewoźników w Maroku. Mimo to jest kilka kierunków, których dotyczą opóźnienia. Ale na bieżąco informujemy klientów i na razie nie było żadnych kłopotów z tego powodu.

W centrali Exim Tours nie udzielono dziennikarzom Gazety wczoraj żadnych informacji, tłumacząc, iż szefostwo i cały dział marketingu jest na targach w Poznaniu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
bankructwo Fisher Air Polska problemy z powrotem do domu Exim Tours Triada SelectTours Sun&Fun TUI Egipt Sharm el Sheikh samoloty loty odwołane opóźnione koczują na lotnisku Magdalena Sidor Neckermann fischer podróży sun fun lotnicze opinie w


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję