TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Co rzeczywiście przyciąga turystów do Krakowa?

Kolejny raz operator hosteli Hostel Service dzieli się wynikami badań ruchu turystycznego. Tym razem pomaga odpowiedzieć na pytania: co przyciąga turystów do miasta, i czy jest ono dobrze promowane.


Hostel Service ankietował swoich gości dwukrotnie. Respondenci odpowiadali na te same pytania przed zameldowaniem i przy opuszczaniu hostelu. Zmiany w odpowiedziach umożliwiają ciekawe, krytyczne spojrzenie na skutki promocji Krakowa i na sam Kraków.

Turyści odpowiedzieli na pytania o pięć skojarzeń ze słowem "Kraków", trzy miejsca reprezentatywne dla Krakowa, miejsca, o których słyszeli przed przyjazdem, oraz powody przyjazdu.

Z czym kojarzy sie Kraków?

Przyjeżdżającym turystom Kraków kojarzy się ze Starym Miastem (73% odpowiedzi) historią (71%), zabytkami (66%). Piwo i puby to również znak rozpoznawczy grodu Kraka, choć znacznie słabszy (45% wskazań). Dalej - po ok. 1/3 wskazań - uplasowały się skojarzenia z papieżem Janem Pawłem II, wyjątkową atmosferą, imprezami i klubami, oraz pięknymi dziewczynami.

Przy wyjeździe hierarchia ta zmienia się znacznie: Wprawdzie Stare Miasto nadal "rządzi", ale na drugie miejsce wysuwają się puby i piwo (63%, wzrost aż o 17 pkt. proc.!), przewyższając historię (62%, spadek o 9) i deklasując zabytki (42%, spadek aż o 24). Dalej jeszcze imprezy i kluby (40%, wzrost o 8), dziewczyny (38%, wzrost o 9), atmosfera (wciąż 35%). Co ciekawe, rośnie liczba skojarzeń z papieżem (42%, wzrost o 6).

- Wygląda na to, że turyści przyjeżdżając, poznają prawdziwą twarz miasta - tłumaczy zmianę Marcin Porada. - Turyści nie zapominają o historii i zabytkach, ale są ludźmi z krwi i kości, i lepiej pamiętają o mocniejszych wrażeniach - dodaje.

Co skłania turystów do przyjazdu do Krakowa?

Turyści mogli podać trzy najważniejsze powody przyjazdu. Najważniejsze okazało się zwiedzanie zabytków (86%), zabawa (69%), poznanie nowych ludzi (41%), turystyka aktywna (35%). Po ok. 10% "dostały" odwiedziny, seks, zakupy i pielgrzymki (zapewne nie od tych samych respondentów).
Przy wyjeździe zwiedzanie zabytków nadal wskazywało 86% badanych turystów, ale zabawę - już 79% (wzrost o 10). Dalej odpowiedzi nie zmieniały się zbytnio, jedyny wyjątek stanowi... seks jako cel wizyty w Krakowie (17%, wzrost o 9, czyli dwukrotny!).

Co z tym seksem?

- Rzeczywiście, to ciekawy wynik - komentuje Porada. - Oznacza, że zainteresowanie zagranicznych turystów rozrywkową stroną miasta znajduje dobre uzasadnienie w krakowskiej rzeczywistości - wyjaśnia socjolog.

Wnioski nasuwają się same. Ostatnie badania Hostel Service'u pokazują, że w dziedzinie uciech Kraków ma więcej do zaoferowania, niż wiadomo o tym za granicą. Jednak turyści przyjeżdżają pod Wawel głównie dla zabytków i pamiątek historii, z pewnością tanie piwo nie wystarczy, aby ich znęcić. - Sprawa jest nieco bardziej złożona, różne narody mają różne powody przyjazdu do Krakowa - wyjawia Marcin Porada. - Na imprezę przyjeżdżają do nas Brytyjczycy - ze względu na ograniczenia prawne, krępujące ich na Wyspach. Inni chcą pozwiedzać, ale na miejscu odkrywają wspaniały klimat miasta. Zresztą warto podkreślić, że klimat to nie tylko puby - wynika to z naszych badań.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
turyści Kraków powody przyjazdu Hostel Service turystyka rozrywkowa porada w krakowie krakowa turysci krakow co turystow do przyciąga turystów dla turystyki seks


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję