Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
Preferencje polskich turystów: urlop w kraju, z rodziną, w miejscu już dobrze znanym
Przed rozpoczynającym się sezonem wakacyjnym serwis eholiday.pl przeprowadził wśród swoich użytkowników badanie preferencji urlopowych. Badanie miało charakter ankiety internetowej i wzięło w nim udział ponad tysiąc internautów. Ankieta została przeprowadzona w ubiegłym tygodniu. Poniżej najciekawsze dane jakie płyną z tego badania.
Wakacje? Zdecydowanie w kraju
Aż 81% pytanych osób chce spędzić urlop w kraju. Najpopularniejszym kierunkiem jaki obieramy w wakacje jest wciąż polskie morze, gdzie wybiera się 45% badanych. Na drugim miejscu natomiast ulokowało się południe naszego kraju i rejony gór - 28%. Popularne są także jeziora, gdzie planuje urlop 13% procent internautów.
Kwatera prywatna wciąż nr 1
Najwięcej osób (31% badanych) wybiera na nocleg kwatery prywatne, ale ośrodki wczasowe są również popularne (wskazało je 21%). Chętnie zatrzymujemy się także w pensjonatach (16%) i hotelach (12%), a najmniej chętnie korzystamy z apartamentów (5%). Pod namiot natomiast planuje się wybrać tylko 11% badanych.
Wyjeżdżamy głównie z rodziną
Na pytanie z kim spędzisz urlop aż 70% odpowiedziało, że z rodziną, a 25% procent, że z przyjaciółmi. Samotne wyjazdy wakacyjne są zdecydowanie niepopularne i deklaruje je ledwie 3% osób.
Tydzień lub dwa
Wciąż najchętniej wyjeżdżamy na tydzień lub dwa. Tak deklarowało tyle samo badanych, po 38%. Urlopy krótsze niż tydzień są rzadkością (tylko 8%), choć 17% osób planuje wypoczynek dłuższy niż dwa tygodnie. Mimo wszystko jednak najwięcej osób poświęca na wakacje między jednym a dwoma tygodniami (łącznie 76%).
Internauci mają swoje ulubione miejsca do których najchętniej wracają. Taką deklaracje złożyło aż 73% osób. Jeżeli już szukamy nowych miejsc, to używamy do tego przede wszystkim Internetu (69%) albo pytamy znajomych (26%). Reklama w prasie cieszy się zdecydowanie najmniejszą popularnością (tylko 2%). Wybierając Internet jako źródło informacji o planowanym miejscy wypoczynku uważnie czytamy opinię innych na forach i grupach dyskusyjnych. 21% osób odpowiedziało, że te opinie są dla nich kluczowe przy podejmowaniu decyzji, a 55% przywiązuje do nich dużą wagę, choć nie są decydujące.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Pierwszy autobus z napędem hybrydowym w ofercie firmy Solaris!
Signal Iduna wyróżnia partnerów
Niedźwiada czeka na upadek lotniska w Świdniku?
Wyciągi narciarskie w Karkonoszach ruszą w grudniu
Gdzie są korki i utrudnienia w ruchu na polskich drogach?
USA: stan zagrożenia z powodu huraganu Earl
Wynajem autokarów we Wrocławiu?
Norwegian rozpoczął loty z Krakowa do Bergen
Zakopiański hotel System do sprzedaży
Kara dla hotelarza za zainstalowanie ukrytej kamery
Stoart żąda opłat za granie muzyki!
Koniec mrzonek o lotnisku i megacentrum biznesowo - rekreacyjnym w Białej Podlaskiej
Będzie więcej turystów w Wietnamie
Oryginalne nazewnictwo dań w restauracjach
Szczecin odstrasza zagranicznych turystów?
Polski konsulat we Włoszech apeluje o ostrożność podczas wypraw na Etnę
Po 10 latach hotel w Białowieskim Parku Narodowym będzie otwarty?