Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Reklamacja do biura podróży - możliwa jeszcze 30 dni po powrocie
Jesienią wejdzie w życie nowelizacja ustawy o usługach turystycznych. Według nowych przepisów turysta będzie mógł wnieść reklamację do biura podróży do 30 dni od zakończenia imprezy.
Artykuł 16b ust. 1 ustawy o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.) mówi, że jeśli podczas wycieczki klient biura stwierdzi, że przebieg imprezy odbiega od tego co mówiła umowa powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki. Niektóre biura turystyczne uważają, że jest to zapis dosłowny i że jeśli klient złoży reklamację już po powrocie do domu to jest ona nieważna.
Nowe prawo jasno już sprecyzuje do kiedy turysta może składać reklamację - 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej. Nowela pozwoli również odróżnić reklamację od zawiadomienia o wadliwym wykonaniu umowy. Takie zawiadomienie musi być zgłoszone w czasie imprezy, bez żadnej zwłoki, aby było ważne.
Jeśli turysta wniesie takie zawiadomienie biuro turystyczne ma czas na usunięcie uchybień. Potem organizator uchylić się od odpowiedzialności za uchybienia.
W reklamacji poza wskazaniem uchybień w sposobie wykonania umowy, należy także określać żądanie klienta (np. obniżenia ceny o określony procent).
Nowelizacja będzie obowiązywać od 17 września br.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Nie ma śmigłowca, ratownicy pracują
Filipiny: o włos od zderzenia samolotu pasażerskiego z autem
Mistrzostwa Polski Południowej w golfie
Preferencje gastronomiczne Polaków - pizza i kebab
Obowiązkowe szkolenia okresowe kierowców
Poszybuje pierwszy Airbus made in China
Powstaje Podręcznik Dobrych Praktyk
W. Brytania: personel hotelu ogrzewa łóżka gościom
Kraków: hoteli i restauracji na Wiśle ciągle przybywa
Germanwings rezygnuje z Krakowa na rzecz Katowic