TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Balice: akcja marketingowa z papieżem

W czasie, kiedy w Krakowie trwa intensywna kampania reklamowa lotniska w Katowicach, Balice wybrały akcję marketingową z wykorzystaniem wizerunku papieża Polaka.


"Jeśli latać, to tylko z Katowic" - zachęca hasło umieszczone w krakowskiej prasie, na krakowskich przystankach oraz autobusach. W taki sposób od połowy marca Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, spółka zarządzająca lotniskiem w Katowicach Pyrzowicach, próbuje przyciągnąć do siebie pasażerów z Małopolski. W ramach kampanii oferuje niższe ceny dla pasażerów wybierających Śląsk.

W odpowiedzi na tą kampanię, 18 marca zarząd Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków Balice w osobach prezesa Kamila Kamińskiego i członka zarządu Michała Jaworskiego zdecydowali, że 24 tys. zł ofiarują na wsparcie "Dni Jana Pawła II" organizowanych przez Kolegium Rektorów Szkół Wyższych, a 100 tys. zł przeznaczone będzie na sponsorowanie wystaw plenerowych "Jan Paweł II na drogach świata". To wydarzenie organizuje z kolei Katolickie Centrum Kultury. Z informacji udzielonych "Gazecie Wyborczej" przez rzecznika Balic wynika, że 124 tys. na projekty związane z Janem Pawłem II to praktycznie całość funduszy przekazanych w pierwszym kwartale 2008 r. na sponsoring.

Piotr Pietrzak zaznacza, że Balice reklamowały się w Katowicach, a także we Wrocławiu i w Rzeszowie w zeszłym roku, przy okazji zmiany swego logo. "W ubiegłym roku zarząd spółki przyjął dokument (...) »Polityka sponsoringowa MPL Kraków-Balice Sp. z o.o. «. Dokument ten wskazuje sfery działań zmierzających do budowy silnej marki poprzez sponsoring. W tej dziedzinie Port Lotniczy Kraków jest aktywny na trzech płaszczyznach: branżowej, lokalnej oraz inicjatyw związanych z osobą patrona portu" - napisał w odpowiedzi rzecznik portu.

Przekonuje on również, że działania związane z osobą Jana Pawła II mają wymierny efekt marketingowy: "To nie tylko postawa mecenatu, zobowiązań wobec pamięci o osobie patrona, to także decyzja marketingowa. Według obliczeń organizatorów dwa lata temu wystawę (z logotypem naszego lotniska) obejrzało prawie 3 mln osób, krakowian i turystów, którzy skorzystali także z transportu lotniczego. Tegoroczne wystawy będą eksponowane przy Plantach przez pięć miesięcy, ale także w Warszawie i Strasburgu".

Cezary Orzech, rzecznik lotniska w Pyrzowicach, nie komentuje działań konkurencji. - To na pewno będzie ładna wystawa. W naszej spółce kwestia promocji jest inna. Zarząd długo rozważa wydanie każdej złotówki, rzadko zgadza się też na wspieranie inicjatyw niezwiązanych z lotnictwem. Jeśli już się na to decyduje, to niewielkimi sumami - wyjaśnia. I dodaje, że realizowana w Krakowie kampania "Latam z Katowic" kosztuje mniej niż 100 tys. zł.

Ks. Robert Nęcek, rzecznik krakowskiej kurii, cieszy się ze wsparcia, które otrzyma wystawa. Zapytany o "decyzje marketingowe" związane z osobą papieża Polaka, prosi jednak o umiar. - Bałbym się, żebyśmy całej posługi Jana Pawła II nie sprowadzali tylko do marketingu - mówi.

Tym bardziej że pojawiają się również sugestie o politycznym podtekście wsparcia wystawy. Jednym z jej współorganizatorów jest poseł Ireneusz Raś ("Włączyłem się w ten projekt na wyraźną prośbę ks. Antoniego Bednarza, mam zachęcić do niego innych posłów, ponieważ wystawa ma mieć inaugurację w polskim parlamencie" - tłumaczy), a los prezesa Kamińskiego zależny jest od decyzji desygnowanego przez PO szefa Polskich Portów Lotniczych, głównego udziałowca Balic. W ostatnich dniach rada nadzorcza spółki zdecydowała bowiem, że nowy zarząd krakowskiego lotniska wybrany zostanie w drodze konkursu. Pytany o to wcześniej Kamiński nie zaprzeczył, że w nim wystartuje. Poseł Raś zapewnia jednak, że nie wiedział o zaangażowaniu prezesa portu lotniczego w organizację wystawy. - Nie ingerowałem w pozyskiwanie sponsorów dla tego przedsięwzięcia - tłumaczy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Balice Katowice Pyrzowice lotnisko port lotniczy Kraków akcja reklamowa kampania reklamowa sponsor w Katowicach papież Jan Paweł II Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze pasażer Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków Balice Kamil Kamiński Dni Jana Pawła II an Paweł II na drogach świata Katolickie Centrum Kultury Cezary Orzech Latam z Katowic Ireneusz Raś Polskie Porty Lotnicze




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję