Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Balice: akcja marketingowa z papieżem
W czasie, kiedy w Krakowie trwa intensywna kampania reklamowa lotniska w Katowicach, Balice wybrały akcję marketingową z wykorzystaniem wizerunku papieża Polaka.
"Jeśli latać, to tylko z Katowic" - zachęca hasło umieszczone w krakowskiej prasie, na krakowskich przystankach oraz autobusach. W taki sposób od połowy marca Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, spółka zarządzająca lotniskiem w Katowicach Pyrzowicach, próbuje przyciągnąć do siebie pasażerów z Małopolski. W ramach kampanii oferuje niższe ceny dla pasażerów wybierających Śląsk.
W odpowiedzi na tą kampanię, 18 marca zarząd Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków Balice w osobach prezesa Kamila Kamińskiego i członka zarządu Michała Jaworskiego zdecydowali, że 24 tys. zł ofiarują na wsparcie "Dni Jana Pawła II" organizowanych przez Kolegium Rektorów Szkół Wyższych, a 100 tys. zł przeznaczone będzie na sponsorowanie wystaw plenerowych "Jan Paweł II na drogach świata". To wydarzenie organizuje z kolei Katolickie Centrum Kultury. Z informacji udzielonych "Gazecie Wyborczej" przez rzecznika Balic wynika, że 124 tys. na projekty związane z Janem Pawłem II to praktycznie całość funduszy przekazanych w pierwszym kwartale 2008 r. na sponsoring.
Piotr Pietrzak zaznacza, że Balice reklamowały się w Katowicach, a także we Wrocławiu i w Rzeszowie w zeszłym roku, przy okazji zmiany swego logo. "W ubiegłym roku zarząd spółki przyjął dokument (...) »Polityka sponsoringowa MPL Kraków-Balice Sp. z o.o. «. Dokument ten wskazuje sfery działań zmierzających do budowy silnej marki poprzez sponsoring. W tej dziedzinie Port Lotniczy Kraków jest aktywny na trzech płaszczyznach: branżowej, lokalnej oraz inicjatyw związanych z osobą patrona portu" - napisał w odpowiedzi rzecznik portu.
Przekonuje on również, że działania związane z osobą Jana Pawła II mają wymierny efekt marketingowy: "To nie tylko postawa mecenatu, zobowiązań wobec pamięci o osobie patrona, to także decyzja marketingowa. Według obliczeń organizatorów dwa lata temu wystawę (z logotypem naszego lotniska) obejrzało prawie 3 mln osób, krakowian i turystów, którzy skorzystali także z transportu lotniczego. Tegoroczne wystawy będą eksponowane przy Plantach przez pięć miesięcy, ale także w Warszawie i Strasburgu".
Cezary Orzech, rzecznik lotniska w Pyrzowicach, nie komentuje działań konkurencji. - To na pewno będzie ładna wystawa. W naszej spółce kwestia promocji jest inna. Zarząd długo rozważa wydanie każdej złotówki, rzadko zgadza się też na wspieranie inicjatyw niezwiązanych z lotnictwem. Jeśli już się na to decyduje, to niewielkimi sumami - wyjaśnia. I dodaje, że realizowana w Krakowie kampania "Latam z Katowic" kosztuje mniej niż 100 tys. zł.
Ks. Robert Nęcek, rzecznik krakowskiej kurii, cieszy się ze wsparcia, które otrzyma wystawa. Zapytany o "decyzje marketingowe" związane z osobą papieża Polaka, prosi jednak o umiar. - Bałbym się, żebyśmy całej posługi Jana Pawła II nie sprowadzali tylko do marketingu - mówi.
Tym bardziej że pojawiają się również sugestie o politycznym podtekście wsparcia wystawy. Jednym z jej współorganizatorów jest poseł Ireneusz Raś ("Włączyłem się w ten projekt na wyraźną prośbę ks. Antoniego Bednarza, mam zachęcić do niego innych posłów, ponieważ wystawa ma mieć inaugurację w polskim parlamencie" - tłumaczy), a los prezesa Kamińskiego zależny jest od decyzji desygnowanego przez PO szefa Polskich Portów Lotniczych, głównego udziałowca Balic. W ostatnich dniach rada nadzorcza spółki zdecydowała bowiem, że nowy zarząd krakowskiego lotniska wybrany zostanie w drodze konkursu. Pytany o to wcześniej Kamiński nie zaprzeczył, że w nim wystartuje. Poseł Raś zapewnia jednak, że nie wiedział o zaangażowaniu prezesa portu lotniczego w organizację wystawy. - Nie ingerowałem w pozyskiwanie sponsorów dla tego przedsięwzięcia - tłumaczy.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Niegroźne beczki! Plaża otwarta!
Na pokładach samolotów będą specjalnie wyszkoleni ochroniarze?
Czy zachodniopomorska kolej stanie?
Hamburg - największe targi hotelarstwa i gastronomi Internorga
Warszawa: VII Olimpiada Młodych Barmanów
Otwarto dla zwiedzających kryptę w podziemiach Kaplicy Matki Bożej w Częstochowie
Kto w tym roku zdobędzie statuetkę za największe osiągnięcia podróżniczo-eksploracyjne?
Powstanie centrum Korczowa Dolina
Nowość w serwisie HRS - hotele tematyczne
Łódź, port lotniczy: co dokładnie będzie zmodernizowane
Beskidy: nowe szlaki turystyczne śladami Karola Wojtyły
Nowy rodzaj zagranicznej turystyki przyjazdowej?
Mikołajki: 63. Samochodowy Rajd Polski
Od 2013 roku nowe prawo unijne. Większość polskich autobusów pójdzie do wymiany
43% rodzin nie wysłało dzieci na wakacje
Nielegalne zjazdy z dróg do hoteli, moteli i restauracji
GOTOWE PROJEKTY GASTRONOMICZNE
Targi turystyczne - czy to się jeszcze opłaca?