TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

442 skarg na odwołanie lotów, 260 na opóźnienie, 64 na odmowę przyjęcia na pokład

Właśnie mija pierwsza rocznica od powstania Komisji Ochrony Praw Pasażerów (KOPP). Na mocy rozporządzenia Wspólnoty Europejskiej nr 261/2004/WE KOPP do zadań komisji należy rozpatrywanie skarg w przypadku odwołania lotu, czy znacznego opóźnienia lotu albo odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu.

Przez cały rok Komisja prowadziła 1052 sprawy.

Zajmowała się m. in.:
- 442 skarg, które dotyczyły odwołania lotu,
- 260 skarg dotyczących opóźnienia lotu
- 64 skarg dotyczących odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu

Pozostałe sprawy to odpowiedzi na ustne, jak i pisemne zapytania pasażerów. W ponad połowie rozpatrzonych skarg stwierdzono, że przewoźnicy naruszyli lotnicze przepisy rozporządzenia 261/2004/WE. Zatem przyznano rację pasażerom, w ok. 30 % stwierdzono brak naruszenia, w wynku czego przyznano rację liniom lotniczym. Reszta spraw została umorzona.

W imię powiedzenia "klient nasz pan", pasażerom ułatwiono zapoznanie się z przysługującymi im prawami. Komisja opracowała szeroką gamę ulotek i plakatów. Znajdziemy w nich informacje o sposobie złożenia skargi na przewoźnika wraz z wszelkimi danymi teleadresowymi KOPP.
Przypominamy, że od sierpnia br. ulotki wraz z plakatami dostępne są w każdym polskim porcie lotniczym.

Warto pamiętać, że Komisja Ochrony Praw Pasażerów rozpatruje skargi po wyczerpaniu tzw. procedury reklamacyjnej u przewoźnika. Do przesyłanej do KOPP skargi pasażer powinien dołączyć: kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika oraz kopię odpowiedzi, której udzielił przewoźnik na reklamację, jak i kopię potwierdzenia rezerwacji na wybrany lot.
Później w następstwie złożenia skargi, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego stwierdza w drodze decyzji administracyjnej albo brak naruszenia prawa przez przewoźnika lotniczego, albo naruszenie prawa przez przewoźnika lotniczego, określając zakres nieprawidłowości, jak i termin ich usunięcia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
skarga skargi na przewoźników na linie lotnicze ULC Urząd Lotnictwa Cywilnego Komisja Ochrony Praw Pasażerów KOPP Wspólnota Europejska wnioski skargi lotnictwo lotnisko port lotniczy samolot odwołanie lotów reklamacje wizzair centralwings pkp 261 2004 do 2007 lotu od reklamacji reklamacja odwolanie w


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję