Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
- Rezydent do Chorwacji i Czarnogóry poszukiwany
442 skarg na odwołanie lotów, 260 na opóźnienie, 64 na odmowę przyjęcia na pokład
Właśnie mija pierwsza rocznica od powstania Komisji Ochrony Praw Pasażerów (KOPP). Na mocy rozporządzenia Wspólnoty Europejskiej nr 261/2004/WE KOPP do zadań komisji należy rozpatrywanie skarg w przypadku odwołania lotu, czy znacznego opóźnienia lotu albo odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu.
Przez cały rok Komisja prowadziła 1052 sprawy.
Zajmowała się m. in.:
- 442 skarg, które dotyczyły odwołania lotu,
- 260 skarg dotyczących opóźnienia lotu
- 64 skarg dotyczących odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu
Pozostałe sprawy to odpowiedzi na ustne, jak i pisemne zapytania pasażerów. W ponad połowie rozpatrzonych skarg stwierdzono, że przewoźnicy naruszyli lotnicze przepisy rozporządzenia 261/2004/WE. Zatem przyznano rację pasażerom, w ok. 30 % stwierdzono brak naruszenia, w wynku czego przyznano rację liniom lotniczym. Reszta spraw została umorzona.
W imię powiedzenia "klient nasz pan", pasażerom ułatwiono zapoznanie się z przysługującymi im prawami. Komisja opracowała szeroką gamę ulotek i plakatów. Znajdziemy w nich informacje o sposobie złożenia skargi na przewoźnika wraz z wszelkimi danymi teleadresowymi KOPP.
Przypominamy, że od sierpnia br. ulotki wraz z plakatami dostępne są w każdym polskim porcie lotniczym.
Warto pamiętać, że Komisja Ochrony Praw Pasażerów rozpatruje skargi po wyczerpaniu tzw. procedury reklamacyjnej u przewoźnika. Do przesyłanej do KOPP skargi pasażer powinien dołączyć: kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika oraz kopię odpowiedzi, której udzielił przewoźnik na reklamację, jak i kopię potwierdzenia rezerwacji na wybrany lot.
Później w następstwie złożenia skargi, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego stwierdza w drodze decyzji administracyjnej albo brak naruszenia prawa przez przewoźnika lotniczego, albo naruszenie prawa przez przewoźnika lotniczego, określając zakres nieprawidłowości, jak i termin ich usunięcia.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
CO ZA BZDURA !!!!!
[2006-10-25 12:18 83.16.241.*]
w sierpniu dzwoniłam i pytałam się o AIR FISCHER POLSKA - urząd ten temat olał do dnia dzisiejszego ! wyslalam emaila tez cisza - pusty urzad ! odpowiedz »
Komisja Ochrony Praw Pasażerów, KOOP
[2008-01-03 16:13 80.6.26.*]
Chyba wyraznie jest napisane ze zajmuja sie skargami a nie ze prowadza biuro informacji odpowiedz »
Komisja Ochrony Praw Pasażerów
[2009-08-06 21:44 188.33.63.*]
dnia 6 08 2009 lot linii wizz air do bergamo z warszawy z godziny 6.
Personel pokładowy nie dopełnił obowiazku sprawdzenia czy wszyscy pasazerowie podczas lądowania sa przypieci pasami.
W wyniku czego podróżujący nieletni pasazer uderzył sie glowa o szybe.
Moim zdaniem to niedopełnienie obowiazków które mogły zagrażac zyciu i zdrowiu pasazerów odpowiedz »brak szacunku i niesolidnosc wizzair
[2009-09-08 14:40 95.116.231.*]
od kilku lat latalam wizzair niestety ta firma nie szanuje klientow opoznione loty to norma-odwolania lotow powoli tez sie staje norma gubienie bagazy i moglabym dlugo tak wyliczac co najlepsze w ofercie wizzair to brak mozliwosci zrezygnowania z lotu i zwrotu pieniedzy.Wizzair w ten sposob stracilo wielu klientow ja i moja rodzina wolelismy wrococ do podrozowania autokarem.Przykre ale prawdziwe firma jest sama sobie winna. odpowiedz »
Komisja Ochrony Praw Pasażerów, KOOP
[2010-02-10 22:44 86.151.106.*]
dluszy czas latam liniami wizzair .w niedziele lot W6 403 stiulardes o imieniu Filip byl bardzo ni kulturalny i mial bardzo wulgarne odzywki wygladal jak byl by pod wplywem jakis zrodkuw oduzajacych . uwazam ze ktos powinien sie tym zajac bo kiedys moze dosc do powaznych klopotuw jak bedziem mieli wiecej takich stiulardesow .dziekuje i pozdrawiam. odpowiedz »
Komisja Ochrony Praw Pasażerów, KOOP
[2011-04-28 19:06 86.41.109.*]
Dnia 27.04.2011 miał się odbyć lot z Cork do Katowic o godzinie 20.40.O godzinie 22.00 poinformowano,że lot z powodu "uszkodzonej opony przy lądowaniu" zostaje przesunięty na godzinę 07.00,a na powtórną odprawę trzeba się zgłosić o 05.00.Cały dzień zwodzili ludzi usterkami technicznymi trzymali jak bydło w strefie zamkniętej na lotnisku!A wszystko dlatego,że chcieli połączyć dwa loty bo nie sprzedali biletów.Nie rozumiem dlaczego KOOR czy jakaś inna organizacja nie nadzoruje praktyk monopolistycznych jakie Wizzair stosuje.Dzwoniłem na infolinię aby uzyskać jakąś informację i co? Pani nic nie wie i nic ją to nie obchodzi.Za własne pieniądze traktują ludzi jak bydło i wszystkie komisje nadzorujące mają to gdzieś ważne,aby mieli co kontrolować i brać za to dużą kasę !!! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Polacy dalej zainteresowani
Dział promocje dla turystów:
Wygoda Travel rozpoczęła sprzedaż oferty
eTravel dołącza do programu
Linie flydubai uruchomią specjalne połączenia dla kibiców
PKP Intercity zmienia system zarządzania
Poznań po raz trzeci zaoferuje darmowe bilety do muzeum dla
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
System pobierania opłat drogowych zawiódł, ITD ukarała
Starsze aktualności:
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
eSky chwali się tańszymi
Wystawa fotograficzna "Karkonosze" na Węgrzech
Szlak architektury drewnianej w Brennej
Słowenia przyciąga coraz więcej turystów
PIT zaprasza na bezpłatne study tour po centralnej Polsce
Serwis Turystyka Wirtualnej Polski zaczyna się rozwijać
Nowe narzędzie umożliwi turystom tworzenie własnych przewodników internetowych
Mazury chcą przyciągnąć klientów ze Wschodu
Meksyk: miejscowości turystyczne są wolne od świńskiej grypy
Niemcy: biuro podróży upadnie, bo okradł je współwłaściciel
Nieznajomość języka angielskiego przyczyną omyłkowego lądowania w Krzesinach