TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Już w 2011 roku dotrzemy do Tarnowa autostradą?

Krakowski oddział Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na budowę kolejnych 57 km autostrady A4. Na plac budowy mają wejść w czerwcu trzy firmy, a prace mają się skończyć w roku 2011 roku.


Kierowcy mają w kwietniu tego roku wjechać na ponad 20-kilometrowy fragment stanowiący element nowej autostrady A4, który od węzła znajdującego się nad ul. Wielicką w Krakowie poprowadzi w okolice Niepołomic, aż do miejscowości Szarów. Jednak na tym ma się skończyć szybka jazda i będzie trzeba powrócić na jednopasmową "czwórkę".

Nie da się ukryć, że na autostradę prowadzącą pod sam Tarnów będzie trzeba jeszcze poczekać, jednak wszystko wskazuje na to, że te ambitne plany uruchomienia ów trasy przed Euro 2012 zostaną zrealizowane. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wczoraj ogłosiła przetargi na budowę brakujących 57 km. Budowa ma objąć teren pomiędzy węzłem w Szarowie a planowanym węzłem w Krzyżu znajdującym się na wysokości Tarnowa.

Prawdopodobnie budowę będzie prowadziło trzech wykonawców. Właśnie na tyle etapów podzielono inwestycję, tyle też zostało ogłoszonych przetargów.

Pierwszy fragment jaki został poddany przetargowi mierzy długość 23,1 km, a obejmuje odcinek od wybudowanego już węzła w Szarowie do planowanego węzła w Brzesku. Droga będzie wyposażona po dwa pasy w każdym kierunku, a także po jednym pasie awaryjnym. Ma powstać po drodze jeszcze węzeł na wysokości Bochni i 28 wiaduktów nad stosunkowo mniej ważnymi drogami.

Drugi przetarg ma objąć odcinek mierzący od węzła Brzesko do węzła na wysokości Wierzchosławic. Ten będzie miał 20,8 km długości i również będzie dwupasmówką. Jednak po drodze nie powstanie już żaden dodatkowy węzeł. Będzie konieczna za to budowa 25 wiaduktów nad lokalnymi trasami.

Ostatnie zlecenie dotyczyć ma budowy dwupasmowej autostrady pomiędzy Wierzchosławicami a Krzyżem, długiej na 13 km. Chociaż po drodze nie powstanie żaden dodatkowy węzeł, to będzie należało zbudować co najmniej 12 wiaduktów nad drogami lokalnymi oraz wojewódzkimi.

Sześć tzw. MOP-ów, tzn, miejsc obsługi podróżnych znajdzie się na całym odcinku autostrady pomiędzy Krakowem a Tarnowem. Będą to parkingi z toaletami oraz wiatami. Każde z nich będzie również przygotowane pod instalację stacji benzynowych, restauracji, a także moteli.

Drogowcy czekają na ewentualne oferty do 2 lutego. Następnie najwyżej 10 firm spełniających wymagania przetargu, zaproszonych zostanie do udziału w dalszym postępowaniu. Chodzi o to, aby w przetargu została wyłoniona firma, która da gwarancję, że w czasie prowadzenia inwestycji nie wpadnie w żadne kłopoty finansowe. Jeżeli przetarg przeprowadzony będzie zgodnie z założonym wcześniej harmonogramem, w czerwcu budowa A4 do Tarnowa powinna już ruszyć, aby za dwa lata cała autostrada była całkiem gotowa.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
przetarg na budowę kolejnych odcinków A4 autostrada A4 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad węzeł w Krzyżu na wysokości Tarnowa Euro2012 jednopasmowa czwórka na wysokości Bochni w Szarowie na wysokości Wierzchosławic między Krakowem a Tarnowem drogowcy MOP-y miejsca obsługi podróżnych stacje benzynowe restaurcje przy A4 motele przy A4 tarnów krzyz tarnow plan autostrady bochnia budowy tarnowie szarów


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję