TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






W najbliższym czasie nie powstanie Terminal 3 na Okęciu

Na najbliższe kilka lat PPL nie planuje budowy kolejnego terminalu na warszawskim Okęciu. Jednak nie wyklucza tego w perspektywie wieloletniej.


Michał Marzec, szef Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze poinformował - Obecnie żadne konkretne kroki w celu budowy lub projektowania Terminalu 3 nie są podejmowane. Dodał, że taki projekt może się znaleźć w wieloletnim planie rozwoju lotniska, który zostanie opracowany do końca tego roku. Marzec wyznał - Rozważane są różne opcje, w tym jak najbardziej Terminal 3.

Szef PPL wyjaśnił też, że w najbliższym czasie ma zostać przeznaczone więcej miejsca na działalność handlową i usługową na styku Terminalu 1 i 2. PPL planuje też oddać parking i przystanek autobusów dalekobieżnych.

W podwarszawskim Modlinie cały czas trwają prace nad uruchomieniem drugiego lotniska dla Warszawy. Ma ono zacząć działać w 2010 roku. Piotr Okienczyc, prezes spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa Modlin w marcu bieżącego roku zaznaczał, że koszt inwestycji wyniesie 400 mln zł bez kosztów doprowadzenia linii kolejowej, natomiast planowana wielkość ruchu pasażerskiego to około 1,5 mln pasażerów rocznie. Lotnisko o takim ruchu wiąże się z powstaniem około 1 tys. miejsc pracy.

Jednak "Gazeta Wyborcza" uważa, że modlińskie lotnisko może nie zostać oddane w 2010 roku z powodu trwających protestów obrońców środowiska. Według nich trasy startów oraz lądowań przy złej pogodzie mogą przebiegać nad siedliskami ptaków. W obrębie lotniska Modlin występują europejskie obszary chronione Natura 2000: Dolina Środkowej Wisły z licznymi rezerwatami przyrody, Puszcza Kampinoska, która jest parkiem narodowym i rezerwatem biosfery, a także Forty Modlińskie i Dolina Wkry.

W połowie kwietnia tego roku przedstawiciele samorządów województw mazowieckiego oraz łódzkiego i Łodzi podpisali porozumienie "w sprawie konieczności budowy Centralnego Portu Lotniczego dla Polski". Według sygnatariuszy porozumienia, prognozowany na najbliższe 20- 25 lat rozwój ruchu lotniczego jest tak duży, że Okęcie oraz rozbudowane porty regionalne nie będą zdolne do jego obsługi.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Okęcie Warszawa lotnisko port lotniczy ruch lotniczy budowa terminal Michał Marzec PPL Modlin Piotr Okienczyc obszar chroniony Natura 2000 rezerwat park narodowy Forty Modlińskie Dolina Wkry Puszcza Kampinowska Dolina Środkowej Wisły 3 na okęciu okeciu okecie w




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję