Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
Wspólna promocja Gdańska, Gdyni i Sopotu
W ramach działań Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej w ciągu ostatnich dwóch lat zrealizowano wiele wspólnych inicjatyw promocyjnych Gdańska, Gdyni i Sopotu oraz Samorządu Województwa Pomorskiego. Realizowane projekty pokazały, że wspólna polityka promocyjna przynosi korzyści każdemu z osobna, a także wszystkim miastom razem.
Pierwszym projektem, który wprowadzał Gdańsk, Gdynię i Sopot jako "trzy miasta - jedną destynację" na rynek skandynawski był projekt shopandsee.eu. Prowadzona w Szwecji kampania outdoorowa oraz prasowa zapraszała "na zakupy i zwiedzanie do Trójmiasta". Uruchomiony specjalnie w ramach tej kampanii anglojęzyczny portal informacyjny zachęcał przez motyw zakupów do odwiedzenia Trójmiasta oraz zapoznania się z ofertą turystyczną województwa pomorskiego. Obecnie, trochę ponad rok od otwarcia portal odnotował ponad 240 tys. odsłon. Dodatkowo, zainteresowanie portalem wcale nie słabnie. Najważniejszą wartością projektu było wzmocnienie marketingowe, które uzyskano dzięki przedstawieniu razem trzech miast, które w Skandynawii są bardzo dobrze rozpoznawalne. Dodatkowo możliwość zapoznania się z informacjami o trzech miastach na jednej stronie internetowej jest znacznym ułatwieniem dla turystów z zagranicy.
Wcześniej realizowana była też kampania reklamowa na rynku brytyjskim. Tam każde z miast prezentowało swój własny wizerunek. Podkreślano też połączenie lotnicze do Gdańska, który w Wielkiej Brytanii jest najbardziej rozpoznawalny.
Przez cały czerwiec Trójmiasto prezentowało się jako destynacja miesiąca na jednym z najbardziej popularnych portali turystycznych Wielkiej Brytanii: aol.travel.
Podstawowymi rynkami zagranicznymi, gdzie koncentrowane są projekty promocyjne są: Niemcy, Skandynawia oraz Wielka Brytania.
Dzięki relacjom w zagranicznej prasie oraz telewizji informacje o Polsce lepiej zapadają w pamięć i są bardziej wiarygodne od tradycyjnej reklamy. Dodatkowo są też zdecydowanie tańsze. W ubiegłym roku ta Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wraz z partnerami przyjęła blisko 100 dziennikarzy z różnych krajów. Na zaproszenie PROT przyjechał między innymi pierwszy kanał irlandzkiej telewizji, który emituje program No Frontiers w dobrym czasie antenowym.
Miejscem rekomendowanym do odwiedzenia w Polsce było właśnie Trójmiasto oraz najbliższy region. Aby odnieść podobny efekt marketingowy trzeba byłoby wydać kilkadziesiąt tysięcy euro na produkcję oraz emisję materiału promocyjnego. Kolejną ciekawą relacją województwa pomorskiego był materiał, który został wykorzystany do edukacyjnego teleturnieju "Sekai Fushigi Hakken" ("Świat - Niezwykłe Odkrycia"). Emitowany jest on w każdą sobotę przez japońską telewizję TBS. Program ten cieszy się w Japonii dużą popularnością, a jego oglądalność kształtuje się na poziomie 15% co daje ok. 19 mln widzów.
5 kwietnia rozpoczyna się kampania promocyjna w dwóch ważnych ośrodkach miejskich w Skandynawii. Specjalnie przygotowane wydawnictwo promocyjne Trójmiasta i województwa pomorskiego będzie dodawane do prasy porannej w Sztokholmie i Oslo w łącznym nakładzie ponad 330 000 egzemplarzy. Miasta te zostały wybrane ze względu na dostępność komunikacyjną z Pomorzem oraz wysoką pozycję w Marketingowej Strategii Promocji Polski w sektorze turystyki na lata 2008-2015. Prasa codzienna w Skandynawii odgrywa ważną rolę. Właśnie tam występuje jeden z najwyższych na świecie wskaźników wielkości nakładów gazet na jednego mieszkańca, czterech na pięciu Szwedów regularnie czyta dzienniki. Dodatkowo jeden egzemplarz gazety czyta więcej niż jedna osoba, co pozwoli na dotarcie do blisko pół miliona odbiorców. Wydawnictwo przygotowano w sposób produktowy. Znajduje się w nim: krótki opis Trójmiasta i Pomorza oraz sekcje tematyczne takie jak: zakupy, turystyka aktywna, wellness&spa, a także zaproszenie na niektóre wydarzenia kulturalno-rozrywkowe.
Natomiast na potrzeby rynku krajowego 17 kwietnia, podczas Gdańskich Targów Turystycznych uruchomiony zostanie wspólny portal turystyczny Trójmiasta: poznaj3miasto.pl. Jednak swoim zasięgiem nie ogranicza się tylko do trzech głównych miast regionu, ale promuje też najciekawsze atrakcje całego województwa pomorskiego. Portal ten będzie stanowił początek Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej, który ma zacząć funkcjonować od końca 2010 roku. Do momentu otwarcia portalu, promować go będzie spot reklamowy Trójmiasta skierowany przeważnie do młodych odbiorców. W ciągu trzydziestu sekund pokazano Trójmiasto jako miejsce ładne oraz przyjemne, ale też takie, w którym wiele się dzieje. Myśl przewodnia spotu to: "Potrójne emocje - jedno Trójmiasto". Film będzie dostępny głównie w internecie. Wykonała go firma Outpost One Entertainment z Sopotu.
Gdansk Transport Company, firma zarządzająca autostradą A1 współpracuje przy działaniach promocyjnych. Do wspólnego projektu promocyjnego dołączyła się też sieć stacji paliw Shell. W pierwszym etapie kampanii zorganizowany zostanie konkurs połączony z dystrybucją 30 000 pocztówek w całej Polsce. Każda osoba, która przyjedzie na stację Shell znajdującej się na autostradzie i pokaże pocztówkę będzie mógł odebrać nagrodę. Na pocztówce oprócz informacji o konkursie znajdzie się też mapa z atrakcjami turystycznymi całego regionu. Kolejnym etapem współpracy będzie dystrybucja kilkudziesięciu tysięcy map drogowych województwa pomorskiego z opisem atrakcji turystycznych, kalendarzem imprez i konkursem fotograficznym. Celem tych działań jest pobudzenie ruchu turystycznego także w mniej znanych częściach regionu.
Na wizerunek województwa pomorskiego wpływają też wielkie imprezy i wydarzenia kulturalno-rozrywkowe: Opener Festiwal, The Tall Ship Races, Jarmark Św. Dominika, Feta, czy też Sopot Festiwal, które przynoszą korzyści dla całego regionu.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Egipt: udaremniono zamach terrorystyczny na izraelskich turystów
Lotnisko w Gdańsku rośnie w siłę
Kraków: koniec remontu południowej obwodnicy w ciągu autostrady A4
Mazury - Niemcy okradli polskiego turystę
Promocja turystyczna Polski a fundusze MGPiPS
LOT: konkurs na obsługę reklamową i dom medialny roztrzygnięty
Pomorskie: kolejny przypadek okradania restauratorów
Córki posła wyłudziły pieniądze na budowę pensjonatu?
Warszawa - Budapeszt z Malev na bilecie elektronicznym
11 edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych Tour Film
Litwa: hotele i restauracje protestują przeciwko polityce podatkowej
Singapore Airlines posiadaczem nowoczesnego Airbusa A380
Mgła sparaliżowała lotniska południowej i zachodniej Polski
Zaczynają się wakacyjne kontrole autokarów
Nagrody dla bieszczadzkich restauracji
PIT wiedział wcześniej o złej kondycji Ateny Travel
Travolution: nagroda dla easyJet za najlepszą stronę internetową
Włochy na miesiąc przywracają kontrole graniczne
Kielce: powstanie czterogwiazdkowy hotel z panoramą na góry świętokrzyskie