Subskrypcja





Szukaj



Z PKP z Gdańska do Warszawy w niecałe 3 godziny?

Do roku 2012 PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) zamierzają m.in. zmodernizować linie kolejowe Warszawa - Gdańsk oraz Wrocław - Poznań - Szczecin - zapowiedział prezes spółki Krzysztof Celiński podczas branżowego spotkania w Warszawie.


Na odcinku z Warszawy do Gdańska czas jazdy ma się skrócić z prawie 4 godzin obecnie do dwóch godzin 43 minut. Zmodernizowana ma zostać także linia Wrocław - Poznań - Szczecin. Czas przejazdu z Wrocławia do Poznania ma być krótszy o ponad godzinę i wynieść jedną godzinę 9 minut, a przejazd z Poznania do Świnoujścia będzie skrócony z 4 godzin 9 minut do 2 godzin 37 minut. PKP PLK planuje również zmodernizować kilka węzłów kolejowych, w tym węzeł poznański i warszawski. W Poznaniu prędkości przejazdu pociągów nie zmienią się, natomiast dzięki nowemu systemowi sterowania ruchem, zwiększona będzie przepustowość węzła. W Warszawie planuje się przebudowę stacji Warszawa Gdańska, przystanku Warszawa Stadion oraz modernizację tunelu średnicowego. Do roku 2010 być może uda się uruchomić połączenie kolejowe lotniska na Okęciu z Modlinem.

PKP PLK planują również zmodernizować Centralną Magistralę Kolejową. Harmonogram przewiduje wykonanie dokumentacji do 2010 roku, rozpoczęcie robót około 2012 roku, a po 2015 roku planowane jest wprowadzenie prędkości 300 km na godzinę. PKP PLK mają mieć na to pieniądze z Funduszu Spójności. Według prezesa PKP SA Andrzeja Wacha z 72 dużych dworców kolejowych, z których każdy obsługuje powyżej 1 mln pasażerów rocznie, w ciągu najbliższych pięciu lat 10-15% ma być zmodernizowanych. Do 2012 roku na dworce PKP przeznaczy 1,5 mld zł.




Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(podaj jeśli chcesz być powiadamiany o nowych wypowiedziach w tym wątku, Twój e-mail nie jest ujawniany publicznie, ani nikomu udostępniany)



Tagi:


Komentarze:

Gdańsk - Warszawa w 2.43 h? [2011-05-26 18:57 62.77.192.*]
jest 26.05.2011 a podróż z Gdanska do Wawy trwa.... prawie 8 godzin!!!!! i to Intercity. Przeciez to jakas paranoja!!!! odpowiedz »

Gdańsk - Warszawa w 2.43 h? [2010-01-03 21:25 95.160.126.*]
Jest 3.01.2010. Podroz z Warszawy do Gdyni wciaz trwa prawie 6 godzin. Srednia predkosc 65km/h. Ile to mialo byc? 200? Kiedy? Nigdzie nie widzialem deklaracji dot. terminu. Czy PKP nic nie moze dokladnie zaplanowac? odpowiedz »

Gdańsk - Warszawa w 2.43 h? [2009-09-14 17:57 83.6.201.*]
Dziś jest 14.8.2009. Czyli jeszcze 3 lata podróż do Gdańska będzie trwała 5 godzin. Cieszę, się że dojeżdżam z W-wy do Gdańska jeszcze tylko do marca przyszłego roku. Jest to podróż nie do wytrzymania. Pociąg odjeżdża kawałek z W-wy Wsch. potem stoi 40 minut i wlecze się 40/godz. aż mniej więcej do Iławy. odpowiedz »

Gdańsk - Warszawa w 2.43 h? [2009-05-03 16:32 95.160.198.*]
Absolutnie w to nie wierzę. Obiecanki-cacanki. PKP to umie, ale tylko nam, pasażerom mydlić oczy i podwyższać ceny biletów, a w zamian nic. Nic!Gdyby była konkurencja w postaci innych kolejowych przewoźników, to owszem, mogło by być to realne, ale w obecnych realiach? Nie! Powtarzam to jeszcze raz: nie wierzę w to. Wspomnicie moje słowa! odpowiedz »

Węzeł warszawski [2009-02-02 08:36 77.79.228.*]
W dniu 2 lutego 2009 roku podróżowałem jak codziennie pociągiem relacji Otwock - Skierniewice. W pociągu panowała niesamowicie wysoka temperatura. Myślę, że przekraczała 25oC. Zwróciłe uwagę kierownikowi pociągu, ten jednak nie zareagował twierdząc, że jest zima i trzeba grzać. Czy takie urządzenia jak termostat to rzecz nie znana w PKP, czy żadne normy Was nie obowiązują. Pociąg wyjeżdza z Otwocka o godzinie 6 02. Myślę, że Spółka wyciągnie konsekwencje do kierownika pociągu. Z poważaniem A Żesławski odpowiedz »

Gdańsk - Warszawa w 2.43 h? [2008-10-13 15:58 77.112.165.*]
Skoro na CMK będzie 300 km to niepotrzebna będzie ta cała linia Y. Z resztą od początku był to poroniony pomysł, bo tak naprawdę koszt zbyt wielki do efektu końcowego. Za linią Y tak naprawę lobbowała Łódź, bo ta linia de facto jej by tylko służyła. Zarówno dla Poznania jak i Warszawy byłby to kiepski interes, aby pociągi jechały okrężna drogą na całkowicie płaskim terenie. A połaczenia z Warszawy do Wrocławia mogą być realizowane z wykorzystaniem CMK-i przez Częstochowę Stradom, Lubliniec, Opole lub przez Katowice. Wystarczy modernizacja ok 100 km torów. odpowiedz »

Gdańsk - Warszawa w 2.43 h? [2008-03-15 20:29 78.88.241.*]
To naprawdę bardzo ambitne plany, jednak jestem dość sceptycznie nastawiony do nich i będę bardzo bacznym obserwatorem. Byłbym szczęśliwy gdyby 50% z nich zostało zrealizowanych do 2012 r. Znając polskie realia bardzo wątpię, że doczekamy kiedykolwiek prężnych posunięć ze strony PKP. Nie mają konkurencji. Mogą robić jak chcą i kiedy chcą. Nikt ich nie "naciska".Potrzebne są linie prywatnych kolei, które miały by na względzie dobro pasażera, a nie ilość przewiezionych ton towarów. Tak jak jest na Zachodzie. Tam liczy się człowiek-pasażer, który chętnie jedzie koleją pozostawiając swój samochód w domu. Nam {PKP} trzeba najpierw zmienić mentalność. Tak że nie jestem pewien, czy to czasem nie napuszczanie nas na wodę, jjak to już parokrotnie było. odpowiedz »

Gdańsk - Warszawa w 2.43 h? [2007-07-09 13:16 193.33.124.*]
A pasażer czeka na realizacje tych życzeń !!! (KH) odpowiedz »

Gdańsk - Warszawa w 2.43 h? [2011-05-26 18:57 62.77.192.*]
jest 26.05.2011 a podróż z Gdanska do Wawy trwa.... prawie 8 godzin!!!!! i to Intercity. Przeciez to jakas paranoja!!!! odpowiedz »





Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij