TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Urlopowe preferencje internautów

Internauci, którzy planują wyjazdy z biurami podróży w ciągu pierwszego półrocza 2008 roku, za cel swoich wypraw wybierają przede wszystkim kraje europejskie. Ponad 60% użytkowników sieci wskazuje także internet za główne źródło wiedzy na temat zamierzonej podróży.


Sezon wiosenno-letni jak co roku pozostaje "najgorętszym" okresem urlopowym - ponad połowa internautów planuje wyjechać z biurem podróży dokładnie w tym czasie, podczas gdy zimowy wyjazd ma w zamiarach tylko blisko jedna czwarta badanych - informuje raport Gemius "Turystyka wśród internautów". Najczęściej wskazywanym miejscem podróży jest Europa (55%), a szczególnie "gorące" punkty na mapie czyli południowa część: Włochy, Grecja oraz Hiszpania. W sezonie zimowym popularnością cieszą się także Austria i Słowacja.

Ponad połowa internautów planuje przeznaczyć na wycieczkę organizowaną przez biuro podróży dd 1000 do 4000 złotych na osobę. W okresie zimowym zakładane koszty podróży są niższe. Co drugi internauta planuje wycieczkę w kwocie do 2000 złotych na osobę. Biorąc pod uwagę oferowaną różnorodność sposobów płatności za wyjazd planowany z biurem podróży, zdecydowanie najbardziej popularnym wśród respondentów jest opłata gotówką (43%). Co piąty deklaruje dokonanie zapłaty przelewem internetowym (26%). Tak samo popularna jest karta kredytowa (24%).

Wyniki badania wydają się potwierdzać, że internet stał się najpopularniejszym źródłem informacji o planowanej podróży - dwie trzecie internautów zamierzających wyjechać z biurem podróży w ciągu najbliższego pół roku, wskazało informacje w sieci za najchętniej wykorzystywane podczas planowania podróży. Strony biur podróży (61%), wyszukiwarki (49%) i portale turystyczne (48%) to najchętniej odwiedzane miejsca w sieci wśród osób szukających informacji na temat planowanego wyjazdu z biurem podróży. Serwis "Turystyka" na portalu Onet.pl we wrześniu 2007 roku odnotował największy zasięg (12,96% we wrześniu 2007) spośród serwisów turystycznych na największych polskich portalach internetowych, pozostając tym samym liderem oglądalności ogółu polskich stron internetowych poświęconych turystyce.

Strony o tematyce turystycznej odwiedzają przede wszystkim uczniowie lub studenci (30,77%) posiadający wykształcenie co najmniej średnie, korzystający z internetu codziennie lub prawie codziennie.

Wyniki badania potwierdzają także, że o ile internet stał się już głównym źródłem informacji o planowanym urlopie, o tyle w przypadku rezerwacji miejsca wyjazdu organizowanego z biurem podróży, prawdopodobnie większą wartość dla badanych ma jednak bezpośredni kontakt z organizatorem wyjazdu. Niewielu internautów, którzy dokonali już rezerwacji, wykorzystało do tego celu internet (wypełniając kwestionariusz online albo wysyłając e-mail), podczas gdy znakomita większość osób (40%), które zarezerwowały już miejsce, zrobiły to w siedzibie biura podróży.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
internet urlop wycieczka biuro podróży internauci raport Turystyka wśród internautów turystyka informacje rezerwacja Europa podróż lato zima Gemius Włochy Grecja Hiszpania Austria Słowacja portal turystyczny




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję