Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Sprzedawca usług turystycznych
- Pilot Węgry 19.06-21.06
- Język arabski
- Manager produktu
- Specjalista ds. sprzedaży
- Specjalista ds. turystyki - TUI FR M1 Poznań
- ogólnopolski Touroperator na sprzedaż
- Pilot do Wiednia 02-04.05.2025 z Kozienic
- Praca w Biurze Podróży
- Specjalista ds. turystyki przyjazdowej (incoming)...


Ryanair pojdzie do sądu za wykorzystanie wizerunku Güntera Grassa?
Tanie linie lotnicze Ryanair w swojej nowej kampanii reklamowej wykorzystały wizerunek Güntera Grassa. Polski wydawca twierdzi, że zrobiły to bezprawnie i grozi skierowaniem sprawy do sądu.
Pracownicy Ryanaira postanowili wykorzystać burzę, którą rozpętała w Polsce informacja o współpracy Güntera Grassa z Waffen SS. Pisarz pojawiał się codziennie w serwisach informacyjnych i zdobył popularność równą polskim gwiazdom estrady. W kampanii Ryanaira widać uśmiechniętego Grassa z drewnianą fajką i hasło: : "Leć Ryanair do Frankfurtu i powiedz Günterowi, co myślisz!".
Tomasz Kułakowski, który jest odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanaira w Europie Środkowej wyjaśnia: - Grass jest postacią bardzo kontrowersyjną. Chcieliśmy to wykorzystać, zaprosić Polaków do dyskusji. Nie nawołujemy do krytykowania Grassa. Oczekujemy tylko na komentarze, spostrzeżenia wszystkich zainteresowanych.
Firma uruchomiła w tym celu specjalny adres e - mail: grass@ryanair.pl. - Przez godzinę po opublikowaniu notki prasowej dostaliśmy przeszło sto listów. Spodziewamy się ponad tysiąca - mówi Kułakowski. Zapewnia także, że przewoźnik nie złamał prawa wykorzystując wizerunek pisarza, ponieważ jest on osobą publiczną i codziennie pojawia się w prasie oraz innych mediach.
Adwokat Krzysztof Zuber jest innego zdania: - Ryanair wykorzystał we własnych celach komercyjnych wizerunek pisarza. Bez zgody Grassa posłużył się jego zdjęciem. To jest niedopuszczalne.
- Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu. Będą jeszcze konsultacje z naszym prawnikiem i ze stroną niemiecką - mówi Joanna Konopacka, redaktor naczelna wydawnictwa Oscar, mającego wyłączność na książki Grassa w Polsce.
Ostatnia kontrowersyjna kampania reklamowa Ryanaira (promowana hasłem "Tanie bilety Ryanair - inwestycja bez ry(d)zyka") odniosła sukces. - Zainteresowanie naszą firmą bardzo wzrosło. Dostaliśmy ponad tysiąc maili - mówi Kułakowski i dodaje, iż ma nadzieję, że tym razem będzie podobnie.
Inne hasła reklamowe Ryanaira to "Sposób na Samoobronę? Leppiej prysnąć Ryanairem!", "O dwóch takich, co ukradli kasę", "Ryanair ma najniższe ceny! To nie może być tajemnicą nawet dla Leppera!" czy "...iż Polacy nie kaczory i Ryanairem latają".
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Polski mazurek w top10 dań
Turystyka umacnia grupę Wirtualna
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Dział prawo i podatki:
UE podpisuje umowę z Kanadą w sprawie danych
MSiT rozpoczęło prace nad uporządkowaniem systemu szlaków
Komisja Europejska chce wesprzeć
Starsze aktualności:
McDonald`s przegrał przed Sądem
Czego boją się Polacy na
Jakich wakacji szukano w
Dofinansowania wycieczek dla szkół za 70 mln
Nowe kierunki w ofercie EXIM
Wenecja idzie dalej z
Prezes Polskiej Grupy Lotniczej
Grecja próbuje odzyskać marmury z
Duży touroperator
Światowe Forum Ekonomiczne o rozwoju sektora
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Komisja Europejska bada kartelową działalność linii lotniczych
Firmy żeglugowe nie mogą podzielić się statkami
Wadowice: coraz mniej turystów
Bydgoszcz chce odwołać prezesa Portu Lotniczego
Koniec z nielegalnym subsydiowaniem przewoźników?
Konflikt leśników i ośrodków jeździeckich, żyjących z końskiej turystyki
Kujawsko-Pomorskie drugi raz nominowane do Złotych Formatów
Francuski Hotel Lambert zostanie przebudowany?
Człowiek winny katastrofie kolejowej w Niemczech
Śląskie biura też odwołują wyjazdy do Watykanu
Travelplanet.pl bez przewodniczącego rady nadzorczej
Karczma Soplicowo niczym z "Pana Tadeusza"
Będzie nowy trzygwiazdkowiec w Suwałkach
Przewodnik polskojęzyczny po Buenos Aires