TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Ryanair pojdzie do sądu za wykorzystanie wizerunku Güntera Grassa?

Tanie linie lotnicze Ryanair w swojej nowej kampanii reklamowej wykorzystały wizerunek Güntera Grassa. Polski wydawca twierdzi, że zrobiły to bezprawnie i grozi skierowaniem sprawy do sądu.


Pracownicy Ryanaira postanowili wykorzystać burzę, którą rozpętała w Polsce informacja o współpracy Güntera Grassa z Waffen SS. Pisarz pojawiał się codziennie w serwisach informacyjnych i zdobył popularność równą polskim gwiazdom estrady. W kampanii Ryanaira widać uśmiechniętego Grassa z drewnianą fajką i hasło: : "Leć Ryanair do Frankfurtu i powiedz Günterowi, co myślisz!".

Tomasz Kułakowski, który jest odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanaira w Europie Środkowej wyjaśnia: - Grass jest postacią bardzo kontrowersyjną. Chcieliśmy to wykorzystać, zaprosić Polaków do dyskusji. Nie nawołujemy do krytykowania Grassa. Oczekujemy tylko na komentarze, spostrzeżenia wszystkich zainteresowanych.

Firma uruchomiła w tym celu specjalny adres e - mail: grass@ryanair.pl. - Przez godzinę po opublikowaniu notki prasowej dostaliśmy przeszło sto listów. Spodziewamy się ponad tysiąca - mówi Kułakowski. Zapewnia także, że przewoźnik nie złamał prawa wykorzystując wizerunek pisarza, ponieważ jest on osobą publiczną i codziennie pojawia się w prasie oraz innych mediach.

Adwokat Krzysztof Zuber jest innego zdania: - Ryanair wykorzystał we własnych celach komercyjnych wizerunek pisarza. Bez zgody Grassa posłużył się jego zdjęciem. To jest niedopuszczalne.

- Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu. Będą jeszcze konsultacje z naszym prawnikiem i ze stroną niemiecką - mówi Joanna Konopacka, redaktor naczelna wydawnictwa Oscar, mającego wyłączność na książki Grassa w Polsce.

Ostatnia kontrowersyjna kampania reklamowa Ryanaira (promowana hasłem "Tanie bilety Ryanair - inwestycja bez ry(d)zyka") odniosła sukces. - Zainteresowanie naszą firmą bardzo wzrosło. Dostaliśmy ponad tysiąc maili - mówi Kułakowski i dodaje, iż ma nadzieję, że tym razem będzie podobnie.

Inne hasła reklamowe Ryanaira to "Sposób na Samoobronę? Leppiej prysnąć Ryanairem!", "O dwóch takich, co ukradli kasę", "Ryanair ma najniższe ceny! To nie może być tajemnicą nawet dla Leppera!" czy "...iż Polacy nie kaczory i Ryanairem latają".




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Ryanair Ryanaira kampania reklamowa kampanii reklamowej Günter Grass Güntera Grassa nowa twarz wizerunek linie lotnicze tanie linie linii przewoźnik bezprawnie bezprawne wykorzystał wykorzystanie sąd sądu Waffen SS pisarz pisarza hasło hasła reklamowe reklama reklamie Tomasz Kułakowski marketing marketingu sprzedaż kontrowersyjna kontrowersyjną Krzysztof Zuber Joanna Konopacka Oscar wydawnictwo wydawca wydawnictwa ryanair.pl www.ryanair.pl wizerunku




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję