TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

LOT będzie mieć nowego prezesa

Na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki LOT rezygnację ze stanowiska złożył szef rady nadzorczej Jacek Kseń i prezes LOT-u Dariusz Nowak. Nowym prezesem zostanie Sebastian Mikosz, który dotychczas nie był związany z branżą lotniczą. Wcześniej był wiceprezesem Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz ekspertem firmy doradczej Deloitte.


Dariusz Nowak tłumaczy, że zrezygnował ze stanowiska, gdyż nie chciał być przeszkodą w dalszej restrukturyzacji firmy. Zaznaczył - Teraz powinien to robić ktoś inny. Przyznał też, że LOT jest w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Z miesięcznym opóźnieniem płaci Petrolotowi za paliwo. Pod koniec lutego zapłacił rachunki za styczeń, a cały czas jeszcze nie są uregulowane płatności za luty. Jednak zapewnia - Te opóźnienia są kontrolowane. Dodaje też, że polski przewoźnik może mieć problemy z utrzymaniem się na europejskim niebie, jeżeli nie znajdzie inwestora strategicznego.

Według Nowaka LOT musi zostać dokapitalizowany, aby mieć pieniądze na kupno nowych samolotów. Nieuniknione są również: redukcja zatrudnienia, weryfikacja siatki połączeń, cięcie kosztów serwisu oraz odbudowa kanałów sprzedaży biletów. Adrian Furgalski, ekspert TOR uważa, że jeżeli nowy prezes nie podejmie energicznych działań, wówczas spółka w połowie roku może znaleźć się w poważnych tarapatach. Po I półroczu firma odnotowała 130 mln zł strat, a za cały rok kwota ta może wynieść nawet 250 mln zł. Furgalski podkreśla - Już teraz koncentruje się na zgromadzeniu pieniędzy na wypłaty, a inne płatności odracza. Według niego kłopoty w LOT związane są nie tylko ze światowym kryzysem. Przyznaje, że w firmie niewiele się działo po ogłoszeniu w sierpniu ubiegłego roku programu naprawczego.

Według Furgalskiego LOT powinien zwolnić część załogi. Zaznacza - Zamiast zwalniać 50 kasjerek, trzeba myśleć o redukcji liczącej 3700 osób załogi o ¼. Za konieczne uznał też jak najszybsze zakończenie rozmów z potencjalnymi inwestorami strategicznymi, bez których firmie może nie udać się przetrwać. Resort skarbu prowadzi negocjacje z trzema przewoźnikami: Lufthansą, Air France i British Airways. Istotne jest też napisanie przez rząd ustawy, która pozwoli na sprzedaż akcji należących do Swissair oraz załogi, a także dokapitalizowanie firmy przez emisję nowych akcji na giełdzie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
LOT przewoźnik prezes Jacek Kseń Dariusz Nowak rada nadzorcza Sebastian Mikosz restrukturyzacja paliwo opłata opóźnienie inwestor zatrudnienie zwolnienie pracownik załoga Adrian Furgalski strata wypłata program naprawczy Lufthansa Air France British Airways Swissair akcje giełda




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję