Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
LOT będzie mieć nowego prezesa
Na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki LOT rezygnację ze stanowiska złożył szef rady nadzorczej Jacek Kseń i prezes LOT-u Dariusz Nowak. Nowym prezesem zostanie Sebastian Mikosz, który dotychczas nie był związany z branżą lotniczą. Wcześniej był wiceprezesem Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz ekspertem firmy doradczej Deloitte.
Dariusz Nowak tłumaczy, że zrezygnował ze stanowiska, gdyż nie chciał być przeszkodą w dalszej restrukturyzacji firmy. Zaznaczył - Teraz powinien to robić ktoś inny. Przyznał też, że LOT jest w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Z miesięcznym opóźnieniem płaci Petrolotowi za paliwo. Pod koniec lutego zapłacił rachunki za styczeń, a cały czas jeszcze nie są uregulowane płatności za luty. Jednak zapewnia - Te opóźnienia są kontrolowane. Dodaje też, że polski przewoźnik może mieć problemy z utrzymaniem się na europejskim niebie, jeżeli nie znajdzie inwestora strategicznego.
Według Nowaka LOT musi zostać dokapitalizowany, aby mieć pieniądze na kupno nowych samolotów. Nieuniknione są również: redukcja zatrudnienia, weryfikacja siatki połączeń, cięcie kosztów serwisu oraz odbudowa kanałów sprzedaży biletów. Adrian Furgalski, ekspert TOR uważa, że jeżeli nowy prezes nie podejmie energicznych działań, wówczas spółka w połowie roku może znaleźć się w poważnych tarapatach. Po I półroczu firma odnotowała 130 mln zł strat, a za cały rok kwota ta może wynieść nawet 250 mln zł. Furgalski podkreśla - Już teraz koncentruje się na zgromadzeniu pieniędzy na wypłaty, a inne płatności odracza. Według niego kłopoty w LOT związane są nie tylko ze światowym kryzysem. Przyznaje, że w firmie niewiele się działo po ogłoszeniu w sierpniu ubiegłego roku programu naprawczego.
Według Furgalskiego LOT powinien zwolnić część załogi. Zaznacza - Zamiast zwalniać 50 kasjerek, trzeba myśleć o redukcji liczącej 3700 osób załogi o ¼. Za konieczne uznał też jak najszybsze zakończenie rozmów z potencjalnymi inwestorami strategicznymi, bez których firmie może nie udać się przetrwać. Resort skarbu prowadzi negocjacje z trzema przewoźnikami: Lufthansą, Air France i British Airways. Istotne jest też napisanie przez rząd ustawy, która pozwoli na sprzedaż akcji należących do Swissair oraz załogi, a także dokapitalizowanie firmy przez emisję nowych akcji na giełdzie.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Świętokrzyskie: będą fundusze z UE na promocję regionu
Linie British Airways zwolnią 1/3 kadry kierowniczej!
Będzin atrakcyjny dla turystów
Nowy obiekt sieci System w Dźwirzynie
Udogodnienia dla pasażerów Emirates
Poszkodowani w wypadku autokaru w Serbii otrzymają odszkodowania
Czym jest kampania Toaleta2012?
Wielkie statki wycieczkowe przywiozły do Gdyni i Gdańska ponad 100 tys. turystów
Park Inn Wrocław przed Euro 2012
Mrągowski Festiwal Muzyki Country na liście Produktów Turystycznych Warmii i Mazur
Rekordowa liczba pasażerów w Atenach
Starwood Hotels & Resorts siecią roku wg Hotelarza
Twister Atikos - nowa kanapka w ofercie KFC
co się stało z nosem do interesów w firmach ubezpieczeniowych ?