TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Szynobus do Balic - porażka komunikacyjna Krakowa?

Minęło już pół roku, gdy w Krakowie uruchomiono połączenie kolejowe Dworzec Główny - Balice, a pasażerowie szynobusu, wciąż narzekają na problemy w tym środku lokomocji.


- Dobrze, że udało się w końcu dojechać - oświadczył Luigi, poproszony o skomentowanie jakości połączenia podkrakowskiego lotniska z centrum. Włoski turysta, wraz z żoną przyleciał z Mediolanu, aby kilka dni spędzić w Krakowie. Rozczarował się, gdy okazało się, iż rozkład jazy jest nieaktualny, a informacja o jego zmianie była wyłącznie w języku polskim. Po długim wyczekiwaniu podróżni usłyszeli od konduktorki - Dziś jeździ tylko jeden szynobus, bo drugi jest w naprawie. I tym jednym próbujemy jakoś dotrzymać rozkładu - Kolejnym problemem dla pasażerów chcących udać się na krakowskie lotnisko, jest przesiadka w Mydlnikach, gdyż na torze wiodącym do Balic - nadal nie ma trakcji elektrycznej. Zatem pasażerowie muszą zabrać swoje walizki i przez kładkę dla pieszych ponad torami - przejść do autobusu. Przez tory niestety nie można przejść, gdyż drogę blokuje sznur pustych cystern. Obsługa pociągu narzeka - Powinni o tym pamiętać, żeby ich tu nie zostawiać. Przecież codziennie wysadzamy tu ludzi.

Następny mankament, to brak znajomości języka obcego konduktorów. Pokazywanie na palcach, sumy należnej za bilet, to obecnie jedyny sposób na porozumienie się z obcokrajowcami, którzy nie kryją zdziwienia gdy okazuje się, iż w drodze na lotnisko trzeba zapłacić za bilet - dwa razy więcej niż w kierunku przeciwnym. - Na dworcu można kupić bilet w kasie, więc do ceny biletu kupionego u konduktora trzeba doliczyć opłatę manipulacyjną. Na lotnisku nie ma kasy, więc tam dopłata nie obowiązuje - wyjaśniają konduktorzy.

- Najprostszym rozwiązaniem jest zelektryfikowanie linii do Balic. Wtedy niezależnie od tego, ile maszyn się popsuje, zawsze można będzie podstawić rezerwową. Elektryfikacja jest planowana na przyszły rok, o ile dostaniemy obiecane 30 mln zł. Ważne jest też, by wreszcie powstał przystanek końcowy (dzisiejszy jest tylko tymczasowy), bo nie wiemy, dokąd poprowadzić kable. Na początku przyszłego roku dostaniemy dwa kolejne spalinowe szynobusy, więc o wiele łatwiej będzie nam dotrzymać rozkładu - mówi Włodzimierz Żmuda, dyrektor PKP Polskie Linie Kolejowe.





Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kraków szynobus porażka Balice port lotniczy Włodzimierz Żmuda dyrektor PKP Polskie Linie Kolejowe szynobus nieaktualny rozkład jazd przesiadka w Mydlnikach brak trakcji elektrycznej nieznajomość języka obcego konduktorów problemy opóźnienia do balic dworzec rozklad cena krakow jazdy szynobusy na z szynobusu lotnisko


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję