TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

LOT podnosi cenę za loty z Babimostu

Od listopada bieżącego roku z Babimostu do Warszawy samoloty LOT-u będą latać z przesiadką w Poznaniu. Dodatkowo bilety będą droższe, a połączenie będzie odbywać się tylko trzy razy w tygodniu. Lubuscy samorządowcy zaznaczają - Wolimy nie latać w ogóle niż tak. Zaczęli już prowadzić rozmowy z Jet Air.


Według polskiego narodowego przewoźnika, małe, 18-miejscowe samoloty Jetstream 32 nie sprawdzały się na trasach. Do tej pory właśnie te maszyny były wykorzystywane na wybranych połączeniach krajowych.

LOT korzystał z maszyn Jetstream oraz ich obsługi, czyli pilotów oraz personelu pokładowego, na podstawie umowy z firmą Jet Air. Jetstream 32 obsługiwał trasy LOT-u z Warszawy do Bydgoszczy, Łodzi, Babimostu oraz wybrane rejsy do Katowic.

Teraz LOT oficjalnie poinformował, że chce zastąpić dotychczasowe maszyny większymi oraz wygodniejszymi samolotami EuroLOT-u. Piotr Siennicki, prezes zarządu PLL LOT tłumaczy - Standard samolotów Jetstream nie był akceptowany przez naszych pasażerów. Niski komfort podróży, hałas oraz mała ilość miejsca do siedzenia powodowały, że pasażerowie bardzo niechętnie z nich korzystali. Dlatego podjęliśmy decyzję o rezygnacji z tych maszyn. Dodał - Chcemy oferować pasażerom jednolity pod względem jakości produkt. Jego podstawą jest flota.

Jednak przygotowywane przez przewoźnika zmiany nie polegają wyłącznie na wygodniejszych samolotach. W komunikacie LOT poinformował: "W związku z wycofaniem samolotu z siatki połączeń, rejsy z Zielonej Góry do Warszawy i powrotne będą obsługiwane przez samoloty wykonujące rejsy ze stolicy odpowiednio do Poznania i ze Szczecina". Oznacza to, że pasażerowie będą musieli się przesiadać w Poznaniu, a ich podróż się wydłuży.

W marcu tego roku LOT zredukował ilość połączeń z Babimostu do Warszawy z dwóch do jednego dziennie. Jednak nie wiązało się to z mniejszymi opłatami wnoszonymi przez sejmik i Zieloną Górę. Aby utrzymać połączenia, samorządy każdego roku musiały wykładać około 1,5 mln zł na bilety dla urzędników, bez względu czy były one wykorzystywane czy też nie. Obecnie LOT żąda blisko 400 tys. zł więcej za jeszcze mniejszą liczbę połączeń. Pracownicy LOT-u wyjaśniają - Rozkład lotów nie jest jeszcze zaktualizowany. Proszę się z nami kontaktować.

"Gazeta Wyborcza" poinformowała, że najprawdopodobniej od 2 listopada samoloty z Babimostu do Warszawy będą latały tylko trzy razy w tygodniu: w niedziele, poniedziałki i wtorki. Wylot z Warszawy został zaplanowany na godzinę 10.40. W Babimoście, po międzylądowaniu w Poznaniu, samolot ma wylądować o godzinie 12.55. Powrotny rejs do Warszawy zaplanowano na 13.20.

Sebastian Ciemnoczołowski, wicemarszałek województwa, odpowiedzialny za sprawy gospodarcze zaznaczył - Nie zgodzimy się na warunki, które stawia LOT. Na tych zasadach nie zapłacimy przewoźnikowi. Jednocześnie Urząd Marszałkowski zapewnia, że będzie poszukał innego przewoźnika. Ciemnoczołowski przyznaje - W tej chwili komunikacja z LOT-em jest bardzo trudna, praktycznie nie istnieje. Zmiany w zarządzie spółki bardzo negatywnie odbijają się na naszych rozmowach. Czujemy się oszukani.

Niezadowolony jest również zielonogórski magistrat. Janusz Kubicki, prezydent Zielonej Góry zaznaczył - Proponuję, aby LOT utrzymywał sobie te połączenia tylko wirtualnie. Na takich zasadach nie ma to dla nas najmniejszego sensu. Przesiadkę w Poznaniu już przerabialiśmy i wiemy, że się nie sprawdza. Nie ma mowy, abyśmy dokładali się do tego biznesu według takich reguł. Dodał - Mamy jednak nadzieję, że zarząd województwa wynegocjuje umowę z innym przewoźnikiem. Jeśli zrobi to na dotychczasowych lub lepszych zasadach, możemy brać w tym udział. Liczę na to, że wtedy dołoży się także Nowa Sól, gospodarczy tygrys regionu.

Marszałek prowadzi też rozmowy z dotychczasowym przewoźnikiem, firmą Jet Air. Krzysztof Wicherek, prezes wyznał - Potwierdzam. Jesteśmy bardzo zainteresowani, aby kontynuować loty już pod własnym szyldem. Mamy nadzieję, że zostaniemy w Zielonej Górze.

Jednak nie wiadomo, jak wysokie dopłaty chciałby przewoźnik. Wicherek zaznacza - Na razie prowadzimy wyceny. Liczymy na to, że nie będziemy potrzebować więcej pieniędzy niż dotychczas samorządy wypłacały LOT-owi. Poza tym zamierzamy zmienić system sprzedaży biletów. Ma być bardziej przyjazny klientom. Chcemy, aby były łatwiej dostępne, także przez internet. Do tej pory były z tym problemy. Liczymy, że zwiększy to zainteresowanie naszą ofertą.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Babimost Warszawa Warszawy trasa lot przelot Poznań przesiadka Jet Air Jetstream 32 LOT Piotr Siennicki Zielona Góra Sebastian Ciemnoczołowski Janusz Kubicki Krzysztof Wicherek babimost-warszawa gory do loty z babimostu przeloty samolotem ceny rozkład lotów samolot




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję