TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kraków będzie promować się wśród gejów i lesbijek

Kraków jako pierwsze polskie miasto zamierza oficjalnie promować się wśród gejów i lesbijek. - Można na nich dobrze zarobić - twierdzą włodarze.


Taki sposób promocji miasta to w Krakowie absolutna nowość. Dotychczas miasto to kojarzyło się bardziej z rzucaniem kamieniami w Marsz Tolerancji czy też antygejowskimi pochodami ultranacjonalistów niż z gejowskimi hotelikami czy dyskotekami. Powodem tej zmiany są przeprowadzone badania marketingowe, z których wynika, że geje i lesbijki wydają na rozrywkę i wypoczynek znacznie więcej pieniędzy niż turyści, którzy podróżują z rodziną czy znajomymi. Zamierzamy na tym zarobić - mówi wprost Izabela Helbin z biura promocji i marketingu miasta.
- Gejowska turystyka w Krakowie już i tak istnieje i rozwija się świetnie. Czas to oficjalnie wykorzystać - potwierdza Magdalena Sroka, szefowa Krakowskiego Biura Festiwalowego, która zajmuje się organizacją w mieście wydarzeń kulturalnych. I zapowiada m.in. wydanie przez urząd miasta przewodnika po Krakowie przeznaczonego specjalnie dla homoseksualistów. Pojawią się również plakaty i billboardy dla tej grupy turystów, będzie też promocja w internecie.

Taka strategia marketingowa stosowana jest od lat przez wiele topowych miast świata. Oficjalna strona internetowa Londynu (Visitlondon.com) zawiera kilkanaście rubryk dotyczących zakupów, barów oraz imprez dla gejów i lesbijek. Biura promocji Montrealu, San Francisco, Barcelony, Berlina regularnie współpracują z organizacjami gejowskimi w kształtowaniu oferty kulturalno-turystycznej swych miast.

- To dobrze, że w obliczu mocnej konkurencji między miastami Kraków zdecydował się wreszcie docenić gejów - mówi Piotr Wójcik, polski ambasador IGLTA - organizacji turystycznej gejów i lesbijek.

Hotelarze i restauratorzy nie mają nic przeciwko temu pomysłowi. Cieszą się większymi zarobkami, mają też nadzieję na pozbycie się pijanych Brytyjczyków.

Pomysł nie podoba się tylko politykom powiązanym z PiS. - Szanujemy człowieka, jego autonomię i osobiste wybory. Nie popieramy jednak promocji zachowań dewiacyjnych. Kraków ze swą tradycją i kulturą doskonale może się promować w innych obszarach - napisała w swoim oświadczeniu dla "Gazety Wyborczej" Agata Tatara, rzeczniczka krakowskiego PiS i radna Krakowa.

Na całe szczęście Agata Tatara nie podejmuje decyzji w sprawie wyboru sposobu promocji Krakowa.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kraków w Krakowie promocja gej lesbijka turystyka Marsz Tolerancji rozrywka wypoczynek turyści turystyka Izabela Helbin Magdalena Sroka Krakowskie Biuro Festiwalowe przewodnik plakat billboard Londyn Montreal San Francisco Barcelona Berlin Piotr Wójcik IGLTA Agata Tatara lesbijki gejów geje krakow i dla sex z gejuw oferty lesbijek


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję