Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Poszukiwany pilot na wycieczkę
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Zobacz także
Internetowe biura podróży zobowiązują się do lepszego informowania o prawach pasażerów
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma touroperatorami
Mistrzostwa wirtualnych biur podróży
Sąd może z urzędu poinformować podróżnego o prawie do bezkosztowego rozwiązania umowy
UOKiK: biura podróży nie stosują się do prawa
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że biura podróży potrącają za duże kwoty klientom, którzy rezygnują z wyjazdu.
Tak np. Triada miała swoim regulaminie zapis, że przy rezygnacji na 45 dni przed wyjazdem klient straci 10 proc. ceny wyjazdu. Jeśli rezygnacja nastąpi do 31 dni przed imprezą, biuro potrąci 20 proc., a rezygnacja sześć dni przed wyjazdem, to utracimy 90 proc. ceny.
UOKiK skrytykował również działania biura Alfa Star. W regulaminie biura jest zapis mówiący, że klient, który po wpłacie zaliczki lub całej kwoty odstępuje od umowy, jest zobowiązany do zapłaty 500 zł z tytułu rezygnacji, a 100 zł przy imprezach z własnym dojazdem.
Z kolei łódzkie biuro Trade & Travel Company sp. z o.o. uznało, że skoro klient rezygnuje z wyjazdu w trakcie imprezy, która nie spełniła jego oczekiwań, to firma nie ponosi za niego odpowiedzialności. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku awarii środków transportu i złych warunków atmosferycznych.
Nawet biuro organizujące pielgrzymki - Arcus z Bydgoszczy - ma zapisy, że może odwołać wyjazd, jeśli nie zgłosi się wystarczająca liczba uczestników. Tymczasem zgodnie z prawem, klient nie może cierpieć z powodu kłopotów firmy.
Praktyki te są niezgodne z prawem - podkreśla UOKiK - ponieważ organizator nie może zachować więcej pieniędzy, niż już wydał na zorganizowanie wypoczynku. Nie może również żądać wynagrodzenia za nieponiesione koszty, a przecież nie jest możliwe, aby koszty organizatora były według tabeli uwzględniającej liczbę dni do imprezy.
Poza tym organizatorzy licząc się z tym, że mogą zostać pozwani, zastrzegają w umowach, że sprawy będą rozpatrywane przed sądami w miejscowościach, w których firma jest zarejestrowana. Może to zniechęcić niezadowolonych urlopowiczów do sądowego dochodzenia swoich praw. Tego typu zapisy znaleziono m.in. w regulaminach Triady, Trade & Travel Company i Alfa Star. UOKiK podkreśla, że klienci jako konsumenci, nie są tymi zapisami związani i mogą pozwać biuro do sądu w miejscu swojego zamieszkania.
Zastrzeżenia UOKiK został uwzględnione przez Konsorcjum Polskich Biur Podróży z Łodzi, regulamin zmieniła także Triada.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Trwa strajk na norweskich lotniskach
Zagraniczni przewoźnicy kolejowi rezygnują z Polski?
Monitoring - wspólna sprawa miasta i PKS-u!
Ruszyły pierwsze nowe trasy easyJet w 2010
"Experyment na plaży" już otwarty - naukowe lato w Gdyni
Wizz Air rozpoczyna loty z Macedonii
Wielki Festyn Rodzinny w Gdyni
Promocja Krakowa w Discovery Channel, Hallmark, National Geographic, TVN 24 i MTV
Oferta Brussels Airlines dla wszystkich korzystających z GDS Galileo
Szczecin - turyści mają problemy na lotnisku i dworcu PKP
Niedźwiadek zginął na skutek utopienia