TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Szczecin - turyści mają problemy na lotnisku i dworcu PKP

Jeden z czytelników Gazety Wyborczej, który po raz pierwszy odwiedził Szczecin przyznał, że jest to bardzo urokliwe miasto z dużym potencjałem, ale jest kilka rzeczy, nad którymi trzeba popracować.


Według niego na lotnisku w Goleniowie istnieje duży problem komunikacyjny. Z samolotu wysiada zazwyczaj ponad 100 osób, które chcą dostać się na stację PKP lub do centrum Szczecina. Jednak podstawiany autobus nie wystarcza, nie wszyscy o nim też wiedzą. Niestety, w informacji niechętnie udzielane są informacje na temat taksówek. Informują jedynie o tych, które stoją na lotnisku. Jednak jak podkreśla czytelnik, były tylko trzy i od razu odjechały. Jeden z pasażerów poprosił w informacji o numer do taksówek stojących przy stacji PKP Goleniów, ale otrzymał odpowiedź, że mają one zakaz wjazdu na teren lotniska i potrzebują specjalnej przepustki. Ostatecznie czytelnik skorzystał z usług stacji lotniskowej taksówki. Na stronie lotniska znajduje się informacja, że opłata wynosi około 30-40 zł. Jednak taksówkarz skasował 50 zł ze względu na objazd, ale nie włączył nawet taksometru. Taksówkarz zaznaczał, że z Goleniowa jeżdżą tylko podmiejskie pociągi i nie ma po co tam jechać. Klienta chciała zawieźć do Szczecina Dąbia. Jednak przy stacji PKP Goleniów stoją taksówkarze, którzy czekają na klientów. Jeden z nich przyznał, że jak chcą stawać przy lotnisku to są blokowani.

Czytelnik podkreśla też, że obcokrajowcy na dworcu w Szczecin Główny czują się bardzo zagubieni. Brakuje tam informacji w innych językach. Natomiast w punkcie informacji otrzymują jedynie wydrukowane kartki z pociągami, jednak dalej nie wiedzą z którego peronu odjeżdżają i jak kupić bilet. Jednak największym problemem są informacje, które są ogłaszane przez megafon, między innymi o opóźnieniach pociągów i peronie.

Krzysztof Domagalski, rzecznik portu lotniczego Szczecin - Goleniów podkreśla, że nie faworyzują żadnej korporacji taksówkarskiej. Zaznacza, że pod terminal przylotów może podjechać każdy taksówką lub prywatnym samochodem. Parking, który tam się znajduje jest bezpłatny przez 25 minut, a później trzeba płacić 5 zł za godzinę. Domagalski tłumaczy - Firma Airport Taxi, mylnie nazywana taksówką lotniskową, po prostu dzierżawi od nas kawałek parkingu i co miesiąc za to płaci. Poza tym nie mamy z nimi nic wspólnego. Jeżeli ktoś nie chce korzystać z tej firmy, nikt go nie zmusza. Wystarczy wylatując zamówić taxi na konkretną godzinę pod lotnisko lub iść do naszej informacji. Tam można poprosić o zamówienie taksówki, a pracownik na pewno to zrobi. I to klient, nie pracownik informacji decyduje, z jaką korporacją chce jechać. Jeżeli ktoś nie zna żadnego numeru, może poprosić o znalezienie kilku numerów i sam wybiera, którą chce wezwać.

Henryk Piechota, taksówkarz z korporacji Airport Taxi wyjaśnia - Na stronie lotniska jest informacja, że kurs do Goleniowa kosztuje 30-40 zł. Tak jest, ale w normalnych warunkach. Gdy droga główna jest zamknięta i trzeba jechać objazdem kosztuje to więcej, bo i kilometrów więcej. No i w niedziele i święta jest oczywiście drożej (52 zł). Dodaje - Nasi taksówkarze zawsze włączają taksometry, bo takie są przepisy. A taksówkarzom, którzy stoją pod dworcem nikt nie broni zabierać ludzi z lotniska. Nikogo też nie przepędzamy.

Złą jakość komunikatów nadawanych przez megafony na dworcach PKP tłumaczy Agata Moczulska, rzecznik spółki Intercity, która odpowiada za przekazywanie informacji w ten sposób. - To, że komunikaty na dworcach są niewyraźne, to często wina megafonów lub złej dykcji pracownika, który je czyta. Na to nie mamy bezpośredniego wpływu. Natomiast co do braku informacji po angielsku to jest to niedopuszczalne. W umowie jest wyraźnie zaznaczone, że wszystkie komunikaty muszą być wygłaszane w języku polskim i angielskim. Jeżeli tak nie jest, to będziemy natychmiast interweniować. Myślę, że to problem nie tylko Szczecina, ale wielu innych miast Polski. Obiecuję, że sprawą się zajmiemy. Będziemy się starali, żeby na wszystkich dworcach było tak jak w Warszawie, gdzie zagraniczni turyści nie mają żadnych problemów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Szczecin Goleniów dworzec lotnisko port lotniczy Szczecin Główny problem komunikacja taksówka informacja komunikat opłata taryfa taksometr odjazd pociąg samolot megafon Krzysztof Domagalski Airport Taxi Henryk Piechota Agata Moczulska Intercity PKP na lotnisku z lotniska w szczecinie do jak dworca stacja


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję