TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wystartował pierwszy Airbus 380 - największy samolot pasażerski

We wtorek tuż przed północą w dziewiczy rejs do Singapuru wystartował z lotniska w Tuluzie na południu Francji największy w historii lotnictwa samolot pasażerski Airbus A380, sprzedany singapurskim liniom lotniczym. Pierwszy komercyjny egzemplarz nowej gigantycznej maszyny wiózł na pokładzie trzydzieści kilka osób - pracowników Singapore Airlines: pilotów, techników i personelu nawigującego - informował o północy Franklin Auber, dyrektor francuskiego oddziału singapurskiego towarzystwa lotniczego.


Pierwszy komercyjny lot nowej maszyny ma odbyć się za tydzień - 25 października, na trasie Singapur - Sydney w Australii, na której w przyszłości ma latać na stałe. Bilety na pierwszy lot komercyjny były wystawione na aukcji na cele charytatywne. Uzbierano w niej 1,25 mln dolarów, co dało średnio 2650 dolarów za jeden bilet. Pierwszy latający na stałe egzemplarz A380 jest wykończony szczególnie luksusowo, kosztem mniejszej liczby miejsc pasażerskich, których jest tylko 471. W najoszczędniejszej z planowanych wersji, przeznaczonej na turystykę czarterową, ma pomieścić się aż 853 pasażerów.

Singapore Airlines przejęło największy liniowy samolot na świecie w poniedziałek, po półtorarocznej zwłoce, spowodowanej komplikacjami w trakcie produkcji, odbywającej się w wielu różnych zakładach należących do konsorcjum Airbus. Szef singapurskich linii Chew Choon Sen na uroczystej inauguracji w głównych zakładach Airbusa w Tuluzie we Francji podkreślił jednak, że "warto było czekać".

Europejskie konsorcjum przyjęło już zamówienia na 189 samolotów - gigantów, złożone przez 16 linii lotniczych, głownie z rejonu Zatoki Perskiej, Azji oraz Europy. W przyszłym roku odbiorcy otrzymają 13 wielkich maszyn, w 2009 roku - 25, a w 2010 kolejne 44. Drugi egzemplarz A380 trafi do klienta dopiero w początkach przyszłego roku. Ekonomiści Airbusa szacują, że A380 będzie najbardziej rentownym samolotem na świecie, w przeliczeniu na jedno miejsce pasażerskie. W porównaniu z głównym konkurentem, latającym już od wielu lat Boeingiem B747, koszty jednostkowe mają być niższe o 15 - 20%.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Airbus 380 Singapore Airlines samolot maszyna Singapur do Singapuru Tuluz Francja Singapur - Sydney Australia pasażer Boeing B747 Franklin Auber Chew Choon Sen konsorcjum czarter linie lotnicze bilety ceny koszty airbas samoloty pasażerskie air bus największy najwiekszy pasazerski pasażerski w największe pasazerskie na


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję