Wystartował pierwszy Airbus 380 - największy samolot pasażerski
We wtorek tuż przed północą w dziewiczy rejs do Singapuru wystartował z lotniska w Tuluzie na południu Francji największy w historii lotnictwa samolot pasażerski Airbus A380, sprzedany singapurskim liniom lotniczym. Pierwszy komercyjny egzemplarz nowej gigantycznej maszyny wiózł na pokładzie trzydzieści kilka osób - pracowników Singapore Airlines: pilotów, techników i personelu nawigującego - informował o północy Franklin Auber, dyrektor francuskiego oddziału singapurskiego towarzystwa lotniczego.
Pierwszy komercyjny lot nowej maszyny ma odbyć się za tydzień - 25 października, na trasie Singapur - Sydney w Australii, na której w przyszłości ma latać na stałe. Bilety na pierwszy lot komercyjny były wystawione na aukcji na cele charytatywne. Uzbierano w niej 1,25 mln dolarów, co dało średnio 2650 dolarów za jeden bilet. Pierwszy latający na stałe egzemplarz A380 jest wykończony szczególnie luksusowo, kosztem mniejszej liczby miejsc pasażerskich, których jest tylko 471. W najoszczędniejszej z planowanych wersji, przeznaczonej na turystykę czarterową, ma pomieścić się aż 853 pasażerów.
Singapore Airlines przejęło największy liniowy samolot na świecie w poniedziałek, po półtorarocznej zwłoce, spowodowanej komplikacjami w trakcie produkcji, odbywającej się w wielu różnych zakładach należących do konsorcjum Airbus. Szef singapurskich linii Chew Choon Sen na uroczystej inauguracji w głównych zakładach Airbusa w Tuluzie we Francji podkreślił jednak, że "warto było czekać".
Europejskie konsorcjum przyjęło już zamówienia na 189 samolotów - gigantów, złożone przez 16 linii lotniczych, głownie z rejonu Zatoki Perskiej, Azji oraz Europy. W przyszłym roku odbiorcy otrzymają 13 wielkich maszyn, w 2009 roku - 25, a w 2010 kolejne 44. Drugi egzemplarz A380 trafi do klienta dopiero w początkach przyszłego roku. Ekonomiści Airbusa szacują, że A380 będzie najbardziej rentownym samolotem na świecie, w przeliczeniu na jedno miejsce pasażerskie. W porównaniu z głównym konkurentem, latającym już od wielu lat Boeingiem B747, koszty jednostkowe mają być niższe o 15 - 20%.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Airbus A380 w Singapore Airlines
[2008-07-25 20:35 77.112.71.*]
szczęka mi opadła!!! odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
W kwietniu otwarcie hotelu Hilton
Kolejny nieudany sylwester w Egipcie
Grupa Travel oferuje wyszukiwarkę hoteli
Austriaccy hotelarze szukają polskich pracowników
W Zakopanem rozpoczyna się szczyt wakacyjnego sezonu
Warszawa najtańszym miastem europejskim na turystykę kulturalną
Uwaga! Jutro dwugodzinny strajk ostrzegawczy pracowników LOT
Air Polonia jeszcze nie upadła!
Uszkodzony system hamowania silnikiem powodem katastrofy lotniczej w Madrycie?
Tajlandia skupia się na turystyce biznesowej
Rośnie natężenie ruchu na linii SkyEurope