TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Łódzkie lotnisko potrzebuje nowych przewoźników

Jeszcze niedawno z łódzkiego lotniska latało kilku przewoźników, a mieszkańcy oczekiwali na wejście Lufthansy. Jednak znowu monopol ma wyłącznie Ryanair.


Pierwszy samolot Ryanaira z Londynu wylądował w Łodzi 30 października 2005 roku. Od tamtego czasu lotnisko miało się rozwijać, a obecnie obsługuje zaledwie sześć połączeń.

Jednak zamiast przewoźników przybywać, z Łodzi wycofują się kolejne linie. W ostatnim czasie wyprowadził się LOT i Centralwings. Monopolistą pozostaje irlandzka tania linia Ryanair. Z Łodzi lata też Volare.web, jednak nie jest to duża linia. W Polsce Ryanair przewiózł w ubiegłym roku 2 mln 310 tys. pasażerów, natomiast Volare tylko 5 tys. osób, co dało mu 0,03% udziału w rynku.

W środę, 13 lutego łódzkie lotnisko ma ogłosić loty do Izraela, jednak nie będzie związany z tym lawinowy wzrost pasażerów. Linie Sun D'or będą oferować tylko połączenie czarterowe z Tel Awiwem. Dla łodzian będzie to nowość, jednak z Warszawy stałe takie połączenia oferują: LOT, Austrian, Lufthansa, Swiss i CSA. Bezpośrednie loty do stolicy Izraela mają też Gdańsk, Kraków, Katowice i Poznań.

Monopol Ryanaira na łódzkim lotnisku świadczy o tym, że inne kierunki niż na Wyspy Brytyjskie nie są w stanie się utrzymać dłużej niż rok. Jeszcze w tym miesiącu zamknięte zostaną loty do Paryża. Za likwidację połączeń, częściowo odpowiedzialni są przewoźnicy, którzy zmieniali godziny w rozkładzie na mało wygodne dla pasażerów. Jednak winnym jest też zarząd lotniska, który zamiast negocjować nowe kierunki, które szybko upadały, mógł skupić się pozyskaniu jednego, ale markowego przewoźnika.

Wśród dziesięciu największych przewoźników w Polsce jest kilka znanych firm. Pierwsze miejsce zajmuje LOT, czwarta jest Lufthansa, dziewiąty British Airways, a dziesiąty Air France. Jednak żaden z tych przewoźników nie lata z Łodzi. Natomiast władze lotniska odpowiadają, że negocjacje cały czas trwają, ale są skomplikowane.

Władze lotniska tłumaczą, że lotnisko jest młode, niedoinwestowane, natomiast mieszkańcy biedni. Jednak obecnie trwa niezwykle dynamiczny rozwój ruchu lotniczego. W bieżącym roku Lufthansa, której nie udało się ściągnąć do Łodzi, lata już z Gdańska, Krakowa, Katowic, Poznania, Warszawy i Wrocławia.

Oferta lotniska jest również uboga. Dopiero niedawno zorganizowano tak podstawową usługę jak ogrodzony parking.

Obecnie trwają poszukiwania firmy, która przygotuje strategię rozwoju lotniska, która potrzebna jest jak najszybciej. Łódzkie lotnisko nie ma obecnie połączenia do żadnego portu przesiadkowego. W ubiegłym roku lotnisko straciło loty do Warszawy. Natomiast każdy kto lata w interesach, musi mieć możliwość dotarcia do centrów przesiadkowych jak Monachium i Frankfurt. Firma, która zostanie wybrana do przygotowania strategii powinna ściągnąć do Łodzi renomowanego przewoźnika, który będzie oferować loty do jednego z europejskich portów przesiadkowych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Łódź lotnisko port lotniczy Ławica Ryanair Volare rozwój przewoźnik LOT Centralwings Sun D or Izrael Tel Awiw Paryż połączenie strategia potrzebujemy przewoznikow web volare.web firmy potrzebujące przewoźników przewożników łódzkie potrzebuje do z linie


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję