Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
Jeżeli ktoś sam zrezygnował z wycieczki, to nie powinien liczyć na zwrot kosztów imprezy
Tak mówią wyraźnie przepisy unijne. Jednak turyści nie zawsze znają prawo i domagają się od touroperatorów zwrotu kosztów imprezy nawet w przypadkach, gdy zrezygnowali z wycieczki na własną prośbę.
Tak m.in. było z wczoraj opisywaną na łamach TUR-INFO.PL imprezą (150 turystów zamiast do Maroka, pojechało do hotelu Okęcie..)
Ze 150 osób, które czekały na wylot do Maroka 3 nie zdecydowały się lecieć naprawionym samolotem. Na łamach Gazety Wyborczej powiedzieli, iż bali się wsiąść do "tego grata". - Jeśli na godzinę przed planowanym odlotem odkrywana jest tak poważna usterka, przechodzi ochota na podróż - argumentował Jan Truniarz z Krakowa.
Przewoźnik zapowiedział, iż nie zwróci turystom kosztów imprezy (3 tys. zł/osobę).
- Przepisy unijne wyraźnie mówią, że osoby, które dobrowolnie zrezygnowały z rejsu, nie mają prawa skorzystać z uprawnień do reklamacji. Mogą dochodzić swoich praw w sądzie - wyjaśniała sytuację na łamach Gazety Marzena Budzińska z Fischer Air Polska. - Ci, którzy polecieli do Maroka, mogą złożyć reklamację po powrocie z wycieczki. Fischer Air Polska zapewnia, że odda im pieniądze za stracony dzień na lotnisku. - dodała.
Podróżni spędzili na Okęciu cały dzień. Dopiero przed godz. 22 przewieziono ich autokarem do hotelu Okęcie. Do Maroka odlecieli po naprawie samolotu, następnego dnia, o 5 rano.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
ja proponuje by AIR FISCHER POLSKA
[2006-06-06 11:39 83.16.241.*]
ja PROPONUJE BY PANI MARZENA BUDZINSKA z AIR FISCHER POLSKA kupowała części do samolotu na ALLEGRO.PL - może szybciej wyleci samolot !!!!!!!!!!!!! odpowiedz »
Jednak nadal obowiązuje polska ustawa o usługach turystyce
[2006-06-06 19:04 83.30.67.*]
a tam jest napisane: "Zgodnie z art. 14 ust. 5 ustawy o usługach turystycznych ( tekst jednolity:DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ) jeżeli organizator imprezy turystycznej, który przed rozpoczęciem imprezy jest zmuszony , z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki umowy z klientem , powinien niezwłocznie o tym powiadomić klienta. W takiej sytuacji klient powinien niezwłocznie poinformować organizatora, czy:
1) przyjmuje proponowaną zmianę umowy albo,
2) odstępuje od umowy za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych świadczeń i bez obowiązku zapłaty kary umownej.
Jeżeli umowa zawiera mniej korzystne dla klientów postanowienia niż
postanowienia ustawy o usługach turystycznych to
postanowienia te są nieważne.W miejsce postanowień umowy mniej korzystnych dla klienta obowiązują przepisy ustawy - art. 19 ustawy."
Na razie te przepisy nie zostały dostozowane do unijnych, więc w polsce to one są nadrzędne prawda? odpowiedz »(...)
[2006-06-13 14:53 212.76.33.*]
A może nam powiesz jak to się robi? Nie ośmieszaj się! odpowiedz »
art 14 ust 7
[2006-06-06 23:14 83.8.5.*]
a co z ciekawym zapisem art 14 ust 7- organizator może powołac sie na zaistnienie siły wyższej, z powodu której musiał zmienić pogram imprezy.. odpowiedz »
Fischer ma tylko jeden "sprawny inaczej samolot"
[2006-06-07 06:10 83.30.63.*]
bo drugi stoi na "kołkach", więc zlecanie takiej firmie transportu przez jakiegokolwiek Organizatora jest tylko i wyłącznie jego ryzykiem, które świadomie podejmuje. W tej sytuacji przewidywalność zadziałania siły wyższej nie łapie się na ten artykuł w żadnym sądzie odpowiedz »
Tylko że to nie siła wyższa
[2006-06-07 14:11 212.126.10.*]
Siła wyższa to wszelkie kataklizmy (trzesienia ziemi, powodzie i inne wiaterki) a nie awaria samolotu (no chyba że go piorun strzelił) - tak więc ten numer nie może przejść. odpowiedz »
organizator musi oddac pieniądze
[2006-06-07 19:21 83.8.0.*]
więc można powołać sie na zaniuechania spowodowane przez osoby trzecie niezależne od organizatora Ale tak czy siak w takich sytuacjach klient ma prawo do: -akceptacji powstałych warunków lub -do rezygnacji z imprezy i domagac sie zwrotu kosztów Zatem nizator ma obowiązie (zgodnie z ustawą) do zaakceptowania decyzji klienta i zwrotu kosztów!!!!!!! odpowiedz »
Awaria samolotu to jest siła wyższa, ale ...
[2006-06-09 06:31 83.30.136.*]
nie w tym przypadku. Przy tak wysokiej awaryjności samolotów tego Przewoźnika, zlecający usługę transportową musi się liczyć z podwyższonym ryzykiem, że usługa nie zostanie wykonana terminowo, co jest jednoznaczne z załozeniem, że program imprezy ulegnie zmianie. A realizacja jakiejkolwiek imprezy z takim odgórnym, świadomym i dobrowolnym założeniem nie jest siłą wyższą odpowiedz »
Proponuję dobre studia prawnicze lub chociaż poradę u specja
[2006-06-13 14:23 212.76.33.*]
No to chyba moi przedmówcy są prawnikami. Oby nigdy nie prowadzili żadnej z moich spraw. Lot się odbył, jednak z opóźnieniem. Przewoźnik spełnił wszystkie obowiązki jakie na nim spoczywały z tytułu opóźnienia (posiłek i hotel). Nie liczcie ludzie, że ktokolwiek wam zwróci kasę. Z własnej woli wycofaliście się z udziału w imprezie, podając powód "boimy się wsiąść do tego grata"- no śmieszne i jednocześnie żenujące. No ale to, to hit sezonu "Jeśli na godzinę przed planowanym odlotem odkrywana jest tak poważna usterka, przechodzi ochota na podróż - argumentował Jan Truniarz z Krakowa. " Ciekaw jestem na jakiej podstawie stwierdził, że jest to "tak poważna usterka"??? No chyba, że jest mechanikiem WEA lub Lufthansa i robił przegląd tego samolotu przed własnym wylotem. Takie bzdury nie powinny być w ogóle publikowane a jeżeli już tak się stało to FAP powinien założyć temu panu sprawę o zniesławienie i oszczerstwa (bo tak to się nazywa).
Jedyne co mogą zrobić ci nieszczęśnicy, to napisać reklamację do biura podróży z prośbą o odszkodowanie za skrócenie imprezy i mieć nadzieję, że to zostanie uznane. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Linie lotnicze zrzeszone AEA w 2007 przewiozły aż 351 mln pasażerów
"Bezpieczne" paszporty trochę później
Norwegian z rekordową liczbą pasażerów
Sabre Air - nowa platforma zakupu i wyceny biletów lotniczych teraz również w Europie
Amadeo Modigliani w Pradze - zmiana terminu i miejsca wystawy
Wypadek polskiego autokaru pod Barceloną
Cios dla linii lotniczych (na Tajwanie)
Zakaz wstępu na Pustynię Błędowską
Wrocławskie lotnisko zostanie rozbudowane i zmodernizowane
Summerelse: zwrot kosztów wycieczek do Egiptu
Z Katowic do Kenii: nowe połączenie lotnicze
"Żelazna" atrakcja turystyczna
Kolej na Kasprowy Wierch nie zabierze wszystkich turystów!
Rosja znosi wizy dla pasażerów promów
Nowe połączenie lotnicze z Krakowa do Gdańska!