TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Zapchane Okęcie będzie rozbudowywane?

Od poniedziałku, 12 lutego z Okęcia rozpoczął latać największy w Europie niskokosztowy przewoźnik Ryanair. Wiosną i latem kilkanaście nowych połączeń zamierzają uruchomić także inne linie lotnicze. W celu rozładowania gigantycznego tłoku w terminalu Etiuda na Okęciu, Porty Lotnicze zamierzają go rozbudować.


Irlandzki tani przewoźnik przez kilka lat rezygnował z lądowaniem w Warszawie, gdyż czekał na otwarcie tańszego lotniska w Modlinie. Korzystał z innych polskich lotnisk. Jednak w końcu zmienił zdanie. Tomasz Kułakowski, dyrektor marketingu i sprzedaży Ryanair w Europie Środkowej poinformował - Na razie uruchamiamy połączenie z Okęcia do Dublina, ale nie wykluczamy, że w tym roku warszawiacy będą mogli latać z nami do innych miast.

Najtańsze bilety z Warszawy do Dublina i z powrotem łącznie z wszystkimi opłatami kosztują około 200 zł. Tomasz Kułakowski liczy, że trasa szybko stanie się bardzo popularna.

Dotychczas Warszawiacy, którzy wybierali się do Irlandii Ryanairem musieli jechać aż do Łodzi. Mogli też wybrać inną tanią linię Norwegian, która już zadomowiła się w Warszawie. Barbara Klary, menedżer Norwegian ds. sprzedaży w Polsce zaznacza - Nie boimy się konkurencji Ryanaira, bo oferujemy lepszą jakość usług. Linia zamierza być liderem wśród tanich przewoźników, którzy startują ze stolicy. W bieżącym roku chce podwoić liczbę połączeń do 20. Wiosną i latem tanie połączenia na nowych trasach, między innymi do Belfastu i Burgas w Bułgarii zaoferuje również węgierski Wizz Air.

Jednak otwieranie nowych połączeń może spowodować kompletny paraliż warszawskiego terminalu Etiuda. Już teraz często zauważalny jest w nim ogromny tłok. W czasie, gdy kilka samolotów startuje jeden po drugim, pasażerowie nie są w stanie zmieścić się w prowizorycznym budynku. Rekordowo długie kolejki ustawiały się tam podczas ubiegłorocznych wakacji. Wówczas praktycznie cały czas długa kolejka podróżnych czekała przed drzwiami do terminalu. W Portach Lotniczych rozważano nawet ustawienie przy Etiudzie zadaszonej konstrukcji, gdzie mogliby się schronić podróżni.

Artur Burak, rzecznik Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze podkreśla - Są szanse, że przepustowość Etiudy niedługo znacznie wzrośnie. Władze Okęcia nie zamierzają czekać na zapowiadane na jesień 2008 roku otwarcie lotniska dla tanich linii w Modlinie. Planują powiększenie Etiudy oraz kierowanie podróżnych, przylatujący tanimi liniami do głównego, rozbudowywanego właśnie terminalu.

Jednak na lotnisku Okęcie nie podają, kiedy możliwe są takie zmiany. Tymczasem pasażerowie, którzy startują z Etiudy narzekają na tłok oraz brak dobrego oznakowania dojazdu do lotniska. Kolejnym minusem jest źle ogrodzony płatny parking oraz konieczność pozostawiania samochodu na dziurawych płytach pomiędzy koparkami.

Artur Burak zaznacza - Problem oznakowania przekażę naszemu inżynierowi ruchu. Poprawimy to. Trzeba jednak pamiętać, że wciąż trwa rozbudowa głównego terminalu i drążenie stacji kolejowej. Dlatego część parkingu to teraz plac budowy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Okęcie lotnisko terminal Etiuda Warszawa MPL Ryanair nowe połączenie z Warszawy Dublin do Dublina Modlin Tomasz Kułakowski Norwegian Barbara Klary Belfast Burgas Wizz Air tłok Artur Burak LOT Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze rozbudowa wizzair okecie dojazd loty w




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję