Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
POIT w Paryżu obsługuje coraz więcej klientów
Informacja Turystyczna w paryskim POIT poinformowała, że w drugim kwartale 2007 roku ośrodek odwiedziło 2400 osób. POIT udzielił 7500 informacji drogą elektroniczną, 5400 przez telefon oraz odebrał 3300 faxów i przesyłek pocztowych. W sumie od 23 marca 2007 roku do 20 czerwca 2007 roku ośrodek obsłużył 18600 osób.
W drugim kwartale 2006 roku ta liczba wynosiła 17100 osób. Paryski POIT dysponuje komputerowym programem rejestracji zapytań, dzięki któremu możliwa jest analiza statystyczna według regionów Polski, a także regionów pochodzenia zapytań.
Zapytania najczęściej pochodziły z regionu paryskiego, Nord Pas de Calais, Bretanii i Normandii, Doliny Rodanu i Alp, Doliny Loary, Alzacji Lotaryngii, Prowansji oraz Lazurowego Wybrzeża. Najczęściej pytano o pobyty w dużych miastach, weekendy w Warszawie lub Krakowie, pobyty organizowane indywidualnie lub à la carte, objazdy zorganizowane i podróże tematyczne. Natomiast wśród miast, które wzbudzały największe zainteresowanie znalazł się Gdańsk, Poznań i Wrocław.
Według przeprowadzonej analizy 83% zapytań dotyczyło wyjazdów indywidualnych, à la carte, miały to być pobyty głównie krótkie, weekendowe, a w perspektywie wakacji objazdy od tygodnia do miesiąca. Ośrodek przyjmował też zapytania o biura podróży, które świadczą usługi takie jak: transport, rezerwacja hoteli, kwater prywatnych, wynajem samochodu, rezerwacja miejsc na koncerty i festiwale. Objazdy kempingowe stanowiły 13% wszystkich zapytań, a objazdy organizowane przez biura podróży 4%.
Najczęściej pytano o Kraków (21% zapytań), Warszawę (18%), Mazury (10%), Gdańsk (8%), Malbork i Elbląg (8%), Poznań i Wielkopolska (7%), Zakopane (6%), Śląsk, Szczecin i Pomorze po 5%, turystykę specjalistyczną, czyli łowiectwo, wędkarstwo, jazdę konną, wspinaczki górskie, żeglarstwo i SPA (5%), Dolny Śląsk (4%), Sudety (4%), Łódź (4%), region południowo-wschodni (3%), podróże do miejsc zagłady i byłych obozów jenieckich (2%) oraz turystyka religijna (2%).
Z Paryża i regionu Ile-de-France pochodziło 21% zapytań, z Nord Pas-de-Calais 17%, z Bretanii 11%, Normandii 11%, Doliny Rodanu i Alp 10%, Doliny Loary 9%, Alzacji 7%, Lotaryngii 7%, Prowansji i Lazurowego Wybrzeża 7%, Akwitanii 5%, Owernii 4%, Pirenei 4%, Burgundii 3% i innych regionów 2%.
Wśród osób, które w drugim kwartale 2007 roku kontaktowały się z POIT Paryż przeważały osoby, które organizowały wyjazdy do Polski indywidualnie, bez pośredników. Bardziej popularne stały się także wyjazdy w małych grupach, które podróż przygotowywały samodzielnie. Często kontaktowały się one z ośrodkiem w celu uzyskania pomocy w znalezieniu noclegów, sugestii dotyczących transportu, wycieczek na miejscu oraz udziału w imprezach kulturalnych.
Ośrodek odnotował także zapytania o gotowe produkty turystyczne, jak: weekendy, objazdy jednotygodniowe oraz dwutygodniowe, proponowane przez biura podróży. Klienci pytali o możliwość wcześniejszej rezerwacji transportu i hotelu, wynajmu samochodu, biletów do opery, muzeów i na koncerty. Wzrosło też zainteresowanie podróżami łączonymi, czyli tydzień objazdowy oraz tydzień pobytowy. Ośrodek zaobserwował coraz więcej wyjazdów krótkich, na które coraz częściej klienci decydowali się z dnia na dzień. Podczas takich krótkich wyjazdów turyści uczestniczyli w wydarzeniach kulturalnych, takich jak: wystawy, festiwale, opera.
Turyści pytali przede wszystkim o noclegi, głównie w małych hotelikach "de charme", kwaterach prywatnych, pensjonatach oraz o wynajem domków letniskowych w górach, na Mazurach i na wsi. Ośrodek odnotował też dużo zapytań o adresy gospodarstw agroturystycznych. Klienci chcą gotowych list adresowych wraz z propozycjami oraz możliwościami rezerwacji bezpośredniej. Nadal utrzymuje się duże zainteresowanie wyjazdami kempingowymi. Obserwuje się też ciągle rosnące zainteresowanie turystyką aktywną, czyli jazdą konną, wspinaczką górską, turystyką pieszą, rowerową, motorową, spływami kajakowymi, żeglarstwem i uczestnictwem w maratonach.
Klienci szukają też ofert podróży tematycznych, pytają o turystykę religijną, przemysłową, szlakiem architektury drewnianej i szlakiem bursztynu. Oprócz pobytów w dużych miastach, turyści poszukują też możliwości zorganizowanych pobytów na łonie natury. Dużym zainteresowaniem cieszą się w tym roku Mazury i Pomorze Zachodnie.
W POIT zarejestrowano też dużo zapytań, szczególnie drogą internetową na temat informacji praktycznych, jak: wymiana pieniędzy, formalności, przepisy celne, wyposażenie hoteli, transport na miejscu, stan dróg i bezpieczeństwo.
W maju, w związku z obchodzonym Dniem Europy, ośrodek odnotował dużo zapytań o możliwość udzielenia pomocy w organizowaniu wystaw, prelekcji i prezentacji kraju w celu lepszego poznania walorów kulturalnych i turystycznych.
Ogólnie, obserwuje się zdecydowany wzrost wyjazdów typowo turystycznych. Często podróże do Polski oferowane są też jako prezent z okazji świąt lub wydarzeń rodzinnych.
Klienci, którzy kontaktują się z POIT w Paryżu są z roku na rok bardziej wymagający, oczekują szczegółowych informacji turystycznych, szczególnie praktycznych. Chcą gotowych list z adresami kwater prywatnych, pensjonatów i mapek z naniesionymi możliwościami noclegowymi agroturystycznymi, a także planów miast z zaznaczonymi hotelami.
Paryski POIT zaznacza, że w drugim kwartale 2007 roki nie otrzymano żadnej uwagi krytycznej związanej z pobytem w Polsce. Odnotowano jedynie jedno nieporozumienie związane z rezerwacją hotelu w Krakowie.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
POIT we Francji
[2007-08-06 10:40 85.168.159.*]
Szanowny Panie Bartlomieju. Na lamach ponizszej strony internetewej pragne wyrazic moje uznanie dla dzialalnosci POIT ktorego Pan jest dyrektorem. Wiele Pan zrobil dla promocji turystyki polskiej we Francji. Sama mialam okazjie uczestniczyc w organizowanych przez Pana imprezach w wspolpracy z ambasada polskia w Paryzu. Imprezy te, na najwyzszym poziomie przygotowane, mialy na celu promowanie promujacych poszczegolnych regionow turystycznych w Polsce. Spotkania te, przeznaczone przede wszystkim dla wplywowych -w mediach, i biurach turystycznych- osob (dziennikarze, itp) z pewnoscia mialy udzial w ksztaltowaniu zainteresowania naszym krajem, czego dowodem jest powyzszy artykul.
Szkoda, ze wkrotce zamierza Pan opuscic w/wymieniony osrodek (POIT). Z pewnoscia, podczas kilku lat pracy wyrobil Pan tutaj, w Paryzu, sporo relacji osobistych owocnych dla dobra promocji polskiej turystyki.
Korzystajac z panskiego autorytetu, pragne wyrazic prosbe (nie tylko osobista), azeby Pan wplynal na decydentow w Polsce za oplakany stan drog w naszej ojczyznie. Oplakany tym bardziej, ze nie spotykany w krajach osciennych. Moje opinie nie sa tylko osobiste, niestety. Drogi sa niebezpieczne (waskie, wyboiste,
koleiny, co stwarza permanentne zagrozenie przy kazdym wyprzedzaniu, a zwlaszcza w czasie deszczu). Jak wspominalam w osobistym liscie do Pana, kilka lat temu uleglismy wypadkowi na trasie Poznan/KOnin (i tylko dzieki doskonalemu opanowaniu mojego meza, nie "wciagnelo" nas pod kola wielkiej ciezarowki (zderzenie boczne), i "wyladowalismy" ze stluczonymi zaledwie szybami miedzy betonowymi slupkami na zielonym pasie rozdzielajacym pasma przeciwnych kierunkow. Wspominalam tez Panu, iz z informacji Agencji Ubezpieczeniowej po powrocie do Paryza, dowiedzielismy sie od p. Bireau (wlasciciel) iz "mielismy duzo szczescia, ze tylko tak sie skonczylo", gdyz przed nami mial informacje o wypadku smiertelnym innej rodziny polskiej na tej samej trasie (4y osoby). Innych statystyk nie podaje (nie znam liczb dokladnie). Z glebokim uznaniem dla panskiej pracy dla promocji turystyki polskiej - Miroslawa Woroniecki odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Nowy przewoźnik na polskim niebie
Wyszukiwarka Flynatic.com teraz także w wersji rosyjskiej
Travelplanet.pl - 32mln zł obrotu tylko w pierwszym półroczu 2006 r.!
Polscy turyści szukają ekstremalnych wakacji
Hotel Aquarius SPA - pierwszy hotel ***** w Zachodniopomorskim
Smakołyki Jury Krakowsko - Częstochowskiej
Grecja: niewielkie trzęsienie ziemi nawiedziło turystyczne wyspy Dodekanezu
W Poznaniu odbędą się Wioślarskie Mistrzostwa Europy!
Latający hotel - absurd czy ciekawy sposób na reklamę?
Miliony turystów ominie Warszawę
Minister sportu i turystyki zaakceptowała poprawki do projektu ustawy o Euro 2012
Autokary na hotelowych parkingach są narażone na kradzieże paliwa
Prosze o odpowiedż palaczy, którzy ostatnio odwiedzili Włochy
Ryanair w marcu i kwietniu przewiózł więcej pasażerów niż Lufthansa
W Tatrach już zima. Na święta śnieg i mróz w całej Polsce
Banki kuszą wakacjami na kredyt
Angielscy turyści rezygnują z wakacji w Portugalii!
Kasprowy Wierch - wyciągi dopiero za 3 tygodnie
Turcja-Alanya-Side-Lena-Wycieczki fakultatywne