Babaryba promuje Warszawę
Warszawskie małżeństwo postanowiło na własną rękę zadbać o kształtowanie wizerunku Stolicy. Młodzi ludzi owtorzyli sklepik internetowy z oryginalnymi pamiątkami z miasta i zapowiadają, że to dopiero początek...
Marta Tychmanowicz pracuje w wydawnictwie i jest historykiem sztuki, jej mąż, Marek Włodarski, polonistą i sekretarzem redakcji miesięcznika Lampa. Ich witryna internetowa www.babaryba.pl ciągle się rozwija. Sprzedają za jej pośrednictwem wyprodukowane przez siebie pamiątki z warszawskimi motywami. Obecnie można kupić koszulki i kubki, wkrótce mają się pojawić też torby, podkładki pod myszy itd.
- Pomysł przyszedł, gdy jeździliśmy do Pragi. Tam na każdej ulicy jest po dziesięć sklepików z fantastycznymi pamiątkami. A u nas... wstyd powiedzieć. Na Starym Mieście - kiczowate naparstki z portretem Chopina. Na lotnisku Okęcie - kufle z wyżłobionym złoconym napisem "Warszawa" - wymienia Marek Włodarski.
- Jesteśmy z Warszawy i boli nas, że tak fatalnie promuje się nasze miasto. Przyjezdni traktują je jako tranzytowe. Zatrzymują się zwykle na jedną noc i zaraz wyjeżdżają, bo myślą, że nie ma tu nic ciekawego - mówi Marta Tychmanowicz.
Postanowili więc działać. Nie mając żadnych sponsorów wszystko sfinansowali z własnej kieszeni - przygotowania do otwarcia witryny trwały trzy lata.
Na kubkach i koszulkach znalazły się prace na dobrym poziomie artystycznym, to jest bowiem dla twórcw witryny najważniejsze. Wykorzystali oni m.in. projekt pieczęci z wizerunkiem Syrenki autorstwa Stefana Norblina z 1915 r., oraz cykl obrazków młodej fotografki Karoliny Breguły, których tematem przewodnim jest Pałac Kultury i Nauki występujący w różnych rolach.
- Wiemy, że Warszawa nie grzeszy urodą, ale jej brzydotę można oswajać, artystycznie przetwarzać. W efekcie może powstać oryginalny przedmiot codziennego użytku - tłumaczy Marek Włodarski.
Choć wzorów na kubkach jest na razie kilka, już są projektowane nowe. Autorami ich będą studenci Akademii Sztuk Pięknych oraz uczestnicy międzynarodowych warsztatów zorganizowanych przez Fundację Nowej Kultury Bęc Zmiana.
Sklep internetowy warszawskiego małżeństwa oferuje również książki, płyty z piosenkami o Warszawie, pocztówki i inne varsaviana. Na stronie autorzy zamieszczają też informacje o najnowszych wydarzeniach kulturalnych w mieście, listę honorowych obywateli Warszawy, wykaz miast partnerskich naszej stolicy oraz linki do ciekawych stron o Warszawie. Jest również zakładka specjalnie poświęcona warszawskiej gwarze.
- Chcemy w przyszłości otworzyć varsavianistyczną kawiarnio-galerię i w niej rozwijać naszą działalność. Rozglądamy się za lokalem - zdradza plany Marek Włodarski.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Pamiątki turystyczne z Warszawy
[2006-09-12 17:00 85.89.170.*]
myślę, że z tą stroną to fajny pomysł. Jednak jak na razie, w artykule lepiej to wszystko brzmi, niż wygląda na stronie. Na opinie za wcześnie. Życzę powodzenia, a taka reklama - jak ten artykuł - zawsze się przyda... odpowiedz »
Pamiątki turystyczne z Warszawy
[2007-03-15 12:40 193.0.91.*]
Brawo, Marek
Niezły pomysł. Przy koszulkach dziecięcych przydałby się dokładny rozmiar zamiast "M".
życzę powodzenia
Ewa Lisowska odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Turystyka z gorszą obsługą
Dział przewodnicy i piloci:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Można składać oferty w Programie wsparcia
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Starsze aktualności:
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
Hamburgery za 110 dolarów/szt.
Czy rzymscy hotelarze zostaną ukarani za podwyżki?
"Witacze" witają turystów w Pomorskim
Małopolska: turyści będą mogli zwiedzać winnice i degustować wino
Ogólnopolski Konkurs Kulinarny "Kuchnia Polska Wczoraj i Dziś"
Pasażerowie pod coraz większą ochroną
Autokar turystyczny wpadł do wąwozu, 12 zagranicznych turystów zginęło
PKP Intercity przekształca się w spółkę akcyjną
Wzrost liczby turystów nocujących w Polsce
Inwestorzy zbadają sytuację finansową dolnośląskich uzdrowisk